/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fil på Joblisten.
Fra : Mosebaek
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 04-02-13 22:55

Win XP Home Edition SP3.

Hvis jeg har 2-3 tekst prg. åbne,og måske en youtube kørende,arbejder min komputer med korte/hurtige intervaller.(Lampen blinker). Som om den laver en slags opdate.

Jeg har kigget lidt på filerne i Joblisten.Under (højreklik) "sæt prioritet" står de alle på "normal".På nær een kaldet "taskmgr.exe".Den vil kun være på "høj".Når jeg går ind og sætter den på "normal" falder der mere ro over CPU`en. Men efter få øjeblikke,står den igen på "høj".Uden min medvirken.

Spørgsmålet er,hvordan får jeg "taskmgr.exe" til at blive på "normal" position??

Hvad sker der,hvis jeg klikker på "afslut proces" knappen??

Vh. M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-13 23:02

Citat
prob.Der var opdateringhastigheden den var sat til max i taskmgr.exe den satte jeg ned

herfra http://www.eksperten.dk/spm/326090

Ikke at det siger mig noget, men måske det kan hjælpe dig?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 23:04

taskmgr.exe er Joblisten og det er meget normalt at den arbejder i høj prioritet.

Den med at pc arbejder i intervaller er os normalt, især hvis du ser/hører noget fra youtube, der henter den jo data fra!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-13 23:24

Okay...men
Citat
Hvad sker der,hvis jeg klikker på "afslut proces" knappen??

Kan man lave ravage med filerne,i Joblisten?? eller er de idiotsikre.

Jeg tror pc`en trænger til en kur,med Ccleaner.Har download den.Men er lidt bange for at "rense" noget væk,som er nødvendig.Er der stor risiko for dette???

Se,det var jo et tillægsspørgsmål.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-02-13 23:31

Madammen mener,vi skal gå til ro nu.

Med lidt lykke og held,er jeg tilbage imorgen.Foreløbig,tak for svarene.
Men der må gerne komme flere. TDC har åben i nat.

Godnat ønsker M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 23:32

Hvis du klikker på Afslut, ja så lukker program,
og er det en forkert du klikker på så lukker/genstarter pc!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-13 23:35

Prøv når du har åbnet Joblisten at klikke på taskmgr.exe og vælg Afslut,
rigtigt gættet, så lukker Joblisten, hvis du lukker explorer.exe så lukker du brugerfladen
og ikoner og proceslinje forsvinder!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-13 00:36

Hvis ydelsen falder og stiger, og hd lampen lyser kan det skyldes at den fysiske RAM er næsten brugt og der skrives til sidefilen på disken. Hvis disken så samtidig er godt fragmenteret sænkes ydelsen yderligere. Dowload og kør Iobit Smartdefrag, sæt nedre og øvre grænse for sidefilen til samme størrelse, så ligger sidefilen i et fast område på disken og den bliver hurtigere at tilgå. Og ja en rensning med Ccleaner er en god ting. Husk at vælge ja til at lave en sikkerhedskopi før registry rensning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-13 19:57

Citat
Husk at vælge ja til at lave en sikkerhedskopi før registry rensning.

I påkommende tilfælde,hvor gemmes og hvordan bruges kopien af registreringsdatabasen,hvis noget går galt,under rensning med Ccleaner.

Jeg har altid holdt fingrene fra registreringsdatabasen,så der er jeg helt blank.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-13 20:29

Du bestemmer selv hvor backup skal være, men du kan ikke bruge den til noget,
der bliver kun fjernet ubrugelige nøgler i regdb, jeg laver ikke backup når jeg bruger den!

Er du utryg ved at bruge den, så hold dig langt væk fra den!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-13 21:00

Hvis du alligevel vil prøve, så gendanner du det fjernede ved at dobbelt-klikke på reg backup og svare ja til at oplysninger må flettes ind i regdb!

Og kan du så ikke starte pc efer oprydning, ja så har du ikke meget at bruge de backup filer til

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-13 21:25

Tak for advarsel.Jeg vil lige tænke mig godt om.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-13 10:26

Tak for svaret Klaudi.Nu har jeg lavet en forsigtig oprydning.Det gik tilsyneladende fint.

Så nu vil jeg gøre det samme på den bærbare,med Win 7.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-13 10:49

velbekomme