/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan Qashqai kobling
Fra : Harring
Vist : 590 gange
55 point
Dato : 02-02-13 16:24

Har en Qashqai med brændt kobling. Hvor køber jeg den billigste kobling? har været på nettet i både england og DK uden held. Når jeg søger og kommer til kobling findes det bare ikke til Nissan Qashqai.

Hvem har et kvalificeret bud udover de sædvanlige "kør på Nissan værksted" og "køb en ny bil" og lign smarte og ubrugelige bemærkninger*S*.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-02-13 16:48

Få et bremseog koplings værksted til at nitte på ny belægning.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-02-13 17:43

den her passer måske ikke,.. ?
http://www.thansen.dk/autoreservedele.asp?c=8362853255&startid=360195032&n=-1245375614&brandid=360398592&modelid=-1899709405&engineid=-1899709401&yearid=-1245375750&catg=-1245375614#result

men mon ikke den deler motor og gearkasse (kobling) med andre Nissan modeller, ?
det er sjældent man konstrurer en motor / gearkasse (kobling) kun til én bil (model)

nu har jeg ingen bil-data her hvor jeg er nu,..
men et kig her :
http://da.wikipedia.org/wiki/Nissan_Qashqai#Teknik

viser motorkoden på flere motorer på din bil,
fx en 1,6 (1598 cm3) med betegnelsen,.. HR16DE

ved at google - HR16DE -
kommer der en oversigt over hvilke Nissan modeller der kører med denne motor,

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine

en af dem - er Micra (og Note m.fl)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Micra

hvis du søger kobling på Micra,.. kommer der en mulighed her (eksempelvis)
http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_100000080

det er ikke sikkert det er den rigtige, ... men prøv selv et google videre på den rigtige motor,
og ring til firmaet, for at være sikker,... eller endnu bedre spørge Nissan.dk

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 02-02-13 18:10

Det er et godt svar men da min model er en 2007, 2.0i 4x4 kan jeg ikke finde den på både thansen eller refako eller andre.

Afventer lige andre svar.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-13 18:16

Hvis det er den samme Nissan Qashqai, som jeg har er det en Renault Megane motor.

Min er en 1.5 dCi Diesel med 106 HK og er fra 1. april 2007 har nu kørt over 180.000 km.

Måske kan du bruge det til noget i din vidre søgen

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-02-13 18:30

Citat
da min model er en 2007, 2.0i 4x4 kan jeg ikke finde den på både thansen eller refako eller andre.

nej,.. det er jeg godt klar over,.... det er derfor jeg foreslår du finder en model med samme motor, gearkasse og kobling,

nu er jeg ikke specialist i nogen mærker,
men fx. Fiat biler, fx,.... kører med samme motor-gear og kobling på en lang række modeller,
fx Fiat 124 special T - Fiat 125, Fiat 125 special, Fiat mirafiori 131, Fiat 132,
Fiat Agenta, Fiat 124 sport spider, Fiat 124 sport coupé og flere der ikke kører i DK

ja,... de kører ALLE med samme type motor, gearkasse OG kobling,..

det samme gør en lang række andre bilmærker,

------- så princippet burde kunne overføres til din,
det er ikke sikkert di kan finde den ved at søge - Nissan Qashqai,
du skal / kan bruge en TILSVARENDE,.. model og årg. kan vel være ligegyldig,.. bare den passer,. ikk,. ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-02-13 18:38

Det må da være muligt at finde ud af hvilken motor der er i din

Tror iøvrigt jeg fandt ud af det på nettet.

PPK

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 02-02-13 22:51

Kan lige tilføje at min motor er en MR20DE (Nissan, Renault).

Kan dog stadig ikke finde den hos de gængse leverandører af autodele.

Hvem kan hjælpe med sted og pris?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-02-13 01:17

prøv at ringe til,.. eller henv. dig til din lokale koblingsservice i Ålborg
http://www.denmark.net/firma/aalborg/aalborg/bremse-og-koblingsservice/nordjysk-kobling-as-8f5.html

det kan være fra en helt anden bil,...
hvis ikke de ved det,.. eller kan henvise til nogen der ved det, bliver du nok nød til at handle hos Nissan,..
evt hvis du kan finde noget brugt hos en ophugger,
http://www.autoophug.org/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-13 13:11
Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 07-02-13 22:07

det er da en god ide at få niddet ny belægning på prøv
+45 65942313