/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Århus i weekenden - hvad skal jeg lave
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 1176 gange
300 point
Dato : 29-01-13 08:51

Jeg forventer at ankomme til Århus lørdag omkring kl 15-16 og jeg skal først med båden hjem søndag kl 20.00.

Det er manden, min store pige på 9 år og mig selv.

Søndag har vi købt entre til AROS for at se EW - skal ikke se resten af musset det gjorder vi i maj.

Vi ved ikke hvor, vi skal spise frokost eller aftensmad om søndagen - et godt men billigt sted som kan anbefaldes?

Og hva skal vi dog lave lørdag eller søndag...... nogen som kan anbefalde noget i Århus, alt lige fra musser til shopping

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 310 point
Dato : 29-01-13 09:34

Uha, hvor skal jeg begynde:

Den Gamle By (masser at se på/gøre, for store og små).

Shopping: Prøv de små gader i Latinerkvarteret (hvis du står med ryggen til domkirken går du over torvet, drejer til højre og cruiser.
Brunsgade har lækre madforretninger og spisesteder.

Kvindemuseet: Er både interessant og har en dejlig café. (igen ryggen mod domkirkehoveddøren; drej til højre, og så til højre)

Slentr langs den åbnede å; masser af spisesteder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-13 09:34

Citat
Det er manden, min store pige på 9 år og mig selv

Øh, hold lige mig udenfor.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-01-13 09:37

I skal helt sikkert besøge den gamle by, det er et hit for både børn og voksne,
jeg har selv været der flere gange, og det er lige spændende hver gang.

jeg ved ikke om man også kan spise der, men prøv at google det

http://www.dengamleby.dk/priser/ her er priser og åbningstider.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-01-13 09:39

Hvis I kan li naturen?
Tag bussen langs vandet til Varna. Gå en tur i Dyrehaven og spis lækker (rimelige priser) frokost på Thors Mølle (rimelige priser, også superlækre kager)

Eller tag bussen til Moesgård, se Vikingemuseet, og spadser igennem skoven til Skovmøllen til frokost

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-01-13 12:27

Det med den gamleby er da vær at se efter om søndagen.

Vikinger og kvinde musser lyder også intresant - det skal da lige undersøges

Hvordan er det med åbningstiderne lørdag/søndag når der skal shoppes lidt.

@ mig-selv, du bliver blandet helt uden om for selv om du sikker er en god mand til din kone og jeg ikke lige kan finde noget dårligt at skrive om dig, så når du end ikke min mand til anklerne for han er helt fantastisk, dejlig, kærlig, mandlig, forståene og en helt vild god far og nå ja så har han en evne til at gøre mig så edder gal og rasene og en han er en masse andre tgode ting.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-13 13:55
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-01-13 14:23

Hej.... Tak_for_hjælpen.

I kunne også tagen en tur ned på Århus havnen og se den store byudviklingen/skibe som er i gang. Herefter spise på "Havnens Perle" som laver Danmarks bedste bøfsandwich.

http://jyllands-posten.dk/aarhus/erhverv/article4963710.ece

http://www.google.dk/search?hl=da&q=bebyggelse+%C3%A5rhus+havn&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.d2k&biw=1360&bih=666&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=JcwHUaORMJSq0AXOuYCIBw#imgrc=_

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-01-13 16:22

ÆV Mosegård faldt i smag med det samme, men så er der lukket frem til år 2014.....

Der er kommet mang gode bud og det bliver helt sikkert en tur til haven og så spise lørdag og så hjem og putte på vores hotel.

Har fundet serværdigheder nok til søndag kl 16 hvor alt lukker, så hva fanden skal man lave i århus fra kl 16 til båden sejler tilbage kl 20 og det er blevet mørkt i skoven

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-01-13 23:43

Så må i tage en lygte med.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-13 14:52
Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 05-02-13 14:56

Tak for svaret frieda.