/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
FUP! PAS PÅ!
Fra : kammanoerup
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 28-01-13 18:50

I flere dage har jeg modtaget mail (skulle være fra NORDEA- har aldrig haft en konto der)
Der selvfølgelig be'r mig sende div. bank/kort oplysninger!!! Møj irriterende _

Hvordan får jeg stoppet det?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-13 18:51

Hvis du har en knap, der hedder Bloker afsender, brug den, ellers brug Slet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-13 19:06

Du kunne henvende dig til din udbyder, de kan blokere for den slags på serveren.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-13 19:25

Har os fået, 3 stk, slet dem med det samme eller opret en regel så de ryger ud med det samme!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-01-13 19:46

Har samme problem her.
Jeg fik besked på fra Nordea at jeg skulle henvende mig HVER gang.
De er klar over problemet og vil vide hvem der får de mail.
Så ring eller skriv til dem. De arbejder hårdt på at få afsløret hvem der står bag.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-01-13 19:56

Den har snart været der i 6 måneder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-13 19:58

Og der er også mail fra SKAT om at du skal have penge tilbage. Men pas på, de vil have dit kontonr. Og det er fup!!!!!!!!

SKAT sender ikke mail, de sender brev med posten eller i E-post.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-01-13 20:53

Hvem er så dum at hoppe på at de skal have kr. 375,- eller lignende tilbage?

Eller 1374,56 - alle ved, at skat ikke udbetaler ører!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-01-13 23:28

De fleste, for ikke at sige alle, af de der fup-mails er jo så himmelråbende naive og tåbelige, så man skal da godt nok være fuldstændig imbecil for at falde for fristelsen til at svare på dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-13 08:52

Citat
Hvordan får jeg stoppet det?

Du melder det som spam, på Google klikker du på anmeld spam, andre udbydere må have en lignende knap.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-01-13 11:33

Citat
Hvordan får jeg stoppet det?

Den der kan fortælle det, kan blive multimillionær...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-13 14:11
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-13 14:15
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-01-13 15:36

Listerne med phishing e-mails er alenlang og den bliver ikke mindre...

Væn dig til det og brug din sunde fornuft - det er det eneste der er at gøre og sige til det!

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 29-01-13 15:47

Kan vi overhovet være sikre på noget som helst?

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2013/01/29/144841

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-13 16:09

I skal gøre det som jeg gør.

Jeg har en mailadresse hos forum, den bruger jeg ikke til daglig.

Jeg har også en mailadresse til almindelige reklamer, som jeg selv bestiller og så har jeg en mailadresse til venner og familie.

Hver gang jeg besøger en side der vil have en mailadresse, så skriver jeg min forum mail adresse.
Aldrig mine hjemmeadresser. For mindre firmaer sælger mailadresser og får penge for dem.
Man kan være sikker på at offentlige myndigheder ikke sælger mailadresser, så de får min hjemmeadresse. Og reklamer fra Bilka, EDB firmaer o.s.v. de kommer på en tredie mailadresse.

Indtil nu har jeg ikke fået en eneste spammail på mine 2 adresser på computeren.

Men der kommer rigtig mange spammail på min forum mailadresse.

Så gør jer selv den tjeneste aldrig at opgive jeres hjemmeadresse ukritisk på nettet.

Jeg kigger i min forum mail 1 gang om ugen og så er der ca 60 mail der bare skal smides ud.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-01-13 20:51

Citat
Kan vi overhovet være sikre på noget som helst?

http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2013/01/29/144841

NEJ OG ATTER NEJ det kan vi ikke...

Skriver skat til dig om udbetaling af overskydende skat?

NEJ, det gør de ikke!

Og skulle det se sådan ud, lukker man mailen og går man ind via de officielle sider: http://www.skat.dk/ og logger ind med sit nemID.
Så er der nemlig ikke noget at tage fejl af når man til sidst kommer ind på sin helt egen side!

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 30-01-13 09:13

Nu har jeg blokeret (med lidt besvær jeg kunne ikke finde en bloker knap) og det lader til at det virker!
Tak for hjælpen til alle!

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 30-01-13 09:14

Tak for svaret Bille1948.