/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start af program på Windows 2008 Server
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 574 gange
200 point
Dato : 27-01-13 22:19

Jeg har en server med Windows 2008. Jeg ønsker at den, straks når man tænder for den, skal starte et bestemt program som skal bruges på netværket. Og det skal ske helt automatisk uden nogen form for menneskelig indgriben.

Allerhelst skal den automatisk logge ind som en bestemt bruger, starte programmet og skifte til "Skift bruger" skærmen.

Det må naturligvis gerne være en form for script af en art.

Kan nogen give mig et tip om hvordan?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-01-13 23:52

Scheduled task.
Der kan du lade den starte når serveren starter og du kan vælge hvilken bruger der skal køre din opgave.
Du kan også sætte afhængigheder hvis du har nogen og bestemme hvad der skal ske hvis den afbrydes.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-13 09:17

hvis du skal kunne det skal du gøre det til en "service"
service(er) starter op selvom der ikke er logget nogen på serveren

se her hvordan man laver en service
selvom der står står til windows nt/2000/2003 er det det samme på 2008
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-02-13 11:11

Bare rolig, jeg skal nok prøve tingene og vende tilbage. Der er blot sket noget akut som jeg lige må tage mig lidt af.

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-03-13 18:16

Tak for svaret dk. Det ser ud til at være lige nøjagtigt det jeg søgte.