/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Findes naturligt antabus?
Fra : kartoffel88
Vist : 3170 gange
147 point
Dato : 24-01-13 11:36

Ja som overskriften siger, er jeg nysgerrig om hvorvidt der findes noget naturligt der har samme effekt eller lign. som antabus?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-13 11:57

Ja:

http://artsidan.se/?p=129

men mon ikke antabus er at foretrække?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-01-13 16:37

Det lyder som om du tror at naturlige midler er mindre skadelige.

Men sådan er det ikke . Naturen ar fuld af skadelige og giftige produkter.

De allermest giftige stoffer er også naturlige. Planteriget er som hovedregel der mest skadelige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-13 16:41

Viljestyrke .... og det er ikke skadeligt.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 24-01-13 23:38

nalmefen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-01-13 00:01

ans, du ved ikke hvad du taler om...igen

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 25-01-13 05:53

visse blækhatte
Og jeg ved det virker

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 147 point
Dato : 25-01-13 10:23
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-13 11:59

Hvis det er fordi din Læge ikke vil give dig dem, så tror jeg det er en dum ide at prøve ? naturmedicin
da der sikkert er en grund til at du ikke kan få dem, det kan være blodtryk og meget andet, så at begynde at lege hjemme-læge duer ikke.

Og JO, ans ved hvad der skal til, der er INTET middel mod alkoholisme, Antabus er bare et præparat der giver gener ved indtagelse af alkohol, men afholder ikke mennesker mod at drikke,
har selv prøvet, samt kender mange der dagligt får det, og en ½ time sidder de på værtshus og drikker dagens brandert på.
Der skal selvhjælp til, blandet med en rimelig god gang støtte fra andre, og det er ikke det Offentlige der er bedst til den slags, de reklamerer bare med at de er eksperter, men kender som regel ikke en disse til de mennesker de forsøger at hjælpe, de får bare deres penge og siger TAK.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-01-13 13:47

Hvad er der i vejen med Antabus?
Hvis man har sådan et problem skal man ikke prøve alt muligt andet, man ved at Antabus virker hvorfor så gå over åen efter vand?
alan57

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-01-13 14:55
Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-13 20:51

Citat
mangorossa

Dato : 25-01-13 00:01
ans, du ved ikke hvad du taler om...igen

Har jeg tidligere udtalt mig om alkoholikere?

Du skriver "igen" !!!!!!!!!!!!

Lille mango, jeg udtaler mig på grundlag af de erfaringer, jeg har fået, fra mit tidligere job.

Det kræver viljestyrke, da antabus ikke afholder en alkoholiker fra at drikke. Det er som "mig-selv" skriver

Citat
der er INTET middel mod alkoholisme, Antabus er bare et præparat der giver gener ved indtagelse af alkohol, men afholder ikke mennesker mod at drikke,

Det er det samme med de fede og overvægtige. Et lille stykke kage/chokolade i dag kan vel ikke skade. Et stykke bliver hurtigt til flere, men men men i morgen så er jeg standhaftig. Jeg vil tabe mig. Der er bare det ved det, hvis man ikke har viljestyrken, så bliver dagen i morgen, som den var i går.

Jo, det kræver viljestyrke, at komme ud af sit misbrug, og det uanset om det er den ene eller anden form for misbrug.

Jeg ved ikke lille Mango, om det er noget du kan forstå. Hvis du ikke kan, så bør du nok sætte dig mere ind i problemet "misbruger"

kartoffel88

Citat
er jeg nysgerrig om hvorvidt der findes noget naturligt der har samme effekt eller lign. som antabus?

Hvad mener du?????

Hvis man tager antabus og samtidig drikker alkohol, så bliver man syg. Opkastninger, men det kan du også få ved at stikke fingeren i halsen.

Men hvilken effekt er det du tænker på????????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-13 22:46
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-13 20:15

ans -> Nu må jeg liiiiige tale dig midt imod ...og jeg har dog en vis erfaring med målgruppen ...selvom jeg ikke har været 'lovgivningens/statens' talerør som sagsbehandler
...læg det i dét; hva' du vil?
Citat
..jeg udtaler mig på grundlag af de erfaringer, jeg har fået, fra mit tidligere job.

Bedreviden er bedre end ingen viden ...oder?
Citat
Det kræver viljestyrke, da antabus ikke afholder en alkoholiker fra at drikke.

Hvorfor ordineres det så af lægevidenskaben?
Citat
Jo, det kræver viljestyrke, at komme ud af sit misbrug, og det uanset om det er den ene eller anden form for misbrug.

NEJ.. det kræver oplysning, vejledning, hjælp og støtte!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-13 11:30

Der er intet der hjælper mod alkoholisme, trangen og lysten vil altid være der.
Man kan få medicin/ nervetabletter osv, = tvivlsom hjælp - da der så opstår endnu et problem på længere sigt.

Hjælp: det Offentlige har ikke de resurcer, til længere varende støtte og jeg tvivler meget at familien stiller frivilligt op, ellers havde/ har de vel gjort et eller MANGE forsøg på at hjælpe = efter det Offentlige har givet tabt.
Samt ikke alle i en familie kan holde til at give den hjælp, der virkelig kræves, de bukker selv under
af stres.
Man glemmer muligheden for tvangsbehandling?
Oplysning: hvad vil du tale med en dranker om, han kender realiteterne, sikkert derfor han drikker.
Citat
Det kræver viljestyrke, da antabus ikke afholder en alkoholiker fra at drikke.
Hvorfor ordineres det så af lægevidenskaben?

Det er heller ikke alle Læger der udskriver det frivilligt, men det gives som en hjælpende hånd
midlet er intet værd (og får ikke en dranker på andre tanker), da man kan vænne kroppen til at drikke sammen med stoffet.

Kun min erfaring, med problemet

MEN det var jo ikke spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 28-01-13 22:46

Tak for svaret molokyle.