/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse ikke mulig
Fra : js2706
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 24-01-13 00:45

Jeg har fået opstartproblemer med Win7. Det lykkes som regel først ved 2. eller 3 . forsøg. Derfor prøvede jeg med systemgendannelse, men det kan ikke lade sig gøre. Der kommer en tekst, som siger, at et antivirusprogram muligvis forhindrer det, og at jeg evt. kan forsøge at deaktivere det midlertidigt og forsøge igen. Mit spørgsmål er nu: hvordan deaktiverer jeg programmet (AVG)? Skal jeg afinstallere det helt, eller er der en nem genvej? Det skal jo på igen, når dette er forsøgt. Jeg tror ikke selv, at dette er løsningen - man får altid disse "automatsvar". Men af og til må man tage en chance! Jeg håber det bedste og frygter det værste! AVG har aldrig givet mig problemer, så jeg er ret uforstående!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-01-13 06:00

Citat
hvordan deaktiverer jeg programmet (AVG)?

ved at højreklikke på ikonet for AVG nederst til højre på proceslinjen,
(ved siden af uret) (muligvis i Startmenuen),..... og derefter vælge Quit

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-13 06:45

Det må vøre en gammel udgave, hvis man får den mulighed
Men du kan deaktivere programmet ved at højreklikke på ikonet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 08:04

Jeg kan slet ikke se hvordan et antivirusprogram skulle blande sig i systemgendannelse

Du skal jo ikke på nettet for at gendanne....

Men OK - sluk din antivirus som foreslået og gendan....

Husk lige at logge af nettet INDEN du slukker dit antivurus....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-13 08:07

Dety lugter meget mere af at du har "rod" i dit system og dine gendannelsespunkter.....

Måske en nyinstallation var en bedre ide - husk at gemme hvad der skal gemmes inden.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-01-13 09:31

tænk lige på om du har en PC, hvor det at slukke ikke er nok til at resette hele systemet.
220 volt skal fjernes helt. Det sker typisk hvis du har fjernet en USB men PC var lukket.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-01-13 08:53

Startvanskelighederne er tilsyneladende væk nu. Jeg læste et sted, at Real Player kunne give problemer, så den slettede jeg. Og herefter starter computeren foreløbig normalt. Det med systemgendannelsen er ikke løst endnu. Men ok. - det er så heller ikke nødvendigt lige nu!

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-13 09:40

Citat
systemgendannelsen er ikke løst endnu. Men ok. - det er så heller ikke nødvendigt lige nu!

så skulle du måske tage en kopi af alle dine vigtige filer,.. og gemme til det BLIVER nødvendigt,
nogle kalder det back up,

sidste gang jeg brugte det meget roste 'Comodo auto restore'
http://backup.comodo.com/

gik der kludder i lortet,... ALLE data gik tabt.

siden har jeg taget manuel back up,.... dvs. ingen,. 'smarte',. programmer indblandet,
det er vist det nogle kalder at rå med livrem OG seler,

uanset hvad,.. så har jeg aldrig mistet vigtige filer siden.

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 25-01-13 09:55

Tak for svaret EA_HS.