/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
oprette hjemmenætværk/gruppe
Fra : jensviggo
Vist : 664 gange
29 point
Dato : 22-01-13 06:10

Jeg har en bærbar med win7 og en stationær med Xp, de hænger begge på en Tilgin router 30/30 hastighed.
Hvordan laver nemmest et netværk mellem de to både med drev printer, mapper osv, jeg skal vel på en eller anden måde have tingene delt, så modparten kan se.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 22-01-13 10:03

Kontrolpanel>Hjemmegruppe og følge hvad der står

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 29 point
Dato : 22-01-13 12:08

Windows 7 er det: Kontrolpanel \Netværk og internet \Netværks- og delingscenter
og klikke på Opret en ny forbindelse eller et nyt netværk, der skal så vælge Konfigurer et nyt netværk

Windows XP er det: Kontrolpanel \Netværksforbindelser og der kan du klikke på Konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk

Giv netværket samme navn på begge computere for eksempel WORKGROUP eller MSHOME
så vidt jeg husker så foreslår Windows 7 WORKGROUP og Windows XP foreslår MSHOME men det skal altså helst være samme navn

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-01-13 07:12

Tak for svaret o.v.n.. Det lykkedes med din hjælp tusind tak.

mvh

jensviggo