/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
tjek
Fra : kirstensophie
Vist : 480 gange
300 point
Dato : 21-01-13 14:28

Hørte lige i radioavisen at man advarede om at Java kunne være inficeret,men de fortalte ikke hvordan man kunne tjekke om alt var ok. Skal lige nævnes at jeg for et par dage fik at vide at jeg skulle opdatere hvad jeg gjorde -og alt så OK ud ,men det kan jeg jo ikke vide ?
googled så lige hvordan man tjekker -men der kom en side frem med noget sikkerheds ......så det turde jeg ikke -Hjælp !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-13 14:35

Du kan teste det her
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

Du bliver nok bedt om at give tilladelse til at køre tilføjelsesprogram fra java.com
det skal du give lov til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 14:45

http://www.java.com/en/download/installed.jsp

Øv... 5 minutter for langsom

Dette gratis program fra CSIS (Dansk sikkerhedsfirma) holder din pc opdaret automatisk hvis ikke selv du allerede har bedt om automatiske opdateringer af:

Internet Explorer, Java (Sun Jre), Adobe Flash plug-in, Mediaplayer mm.

https://www.heimdalagent.com/da/home

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 14:53

Ps. Man kan aldrig vide sig HELT sikker, så det er måske en god ide at kaste et blik på disse aktuelle artikler fra VERSION2, som er en hjemmeside for danske IT-professionelle:

1.) http://www.version2.dk/artikel/faa-overblikket-derfor-er-kritisk-javahul-vigtigt-49941
2.) http://www.version2.dk/artikel/nyt-java-sikkerhedshul-sat-til-salg-28000-kroner-49877
3.) http://www.version2.dk/artikel/trods-opdatering-sikkerhedsfirma-advarer-stadig-mod-java-i-browseren-49820

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-13 14:56

Jaja, det er bare med at komme med så mange link som muligt, så spørger bliver totalt forvirret!

Og det burde ikke være nødvendigt med endnu et program som skal startes op med windows for at holde øje med andre programmer som normalt selv sørger for opdatering!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 15:32

Klaudi -> Nøeh... korrekt: Det burde IKKE være nødvendigt, men spørgeren er tilsyneladende alligevel i tvivl ..så det gør vel ikke alverden til forskel, at man prøver at yde lidt support ...oder?

Som bekendt BURDE en alm. standard installation af Java også SELV holde sig opdateret vha. jusched i opstartsfasen. Præcis som hvis man har installeret IE, der som standard er sat til at foretage automatiske opdateringer. Dette gælder også Flash mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 16:01

Citat
Og det burde ikke være nødvendigt med endnu et program som skal startes op med windows for at holde øje med andre programmer som normalt selv sørger for opdatering

Problemet i dette tilfælde er så at java IKKE selv finder den nyeste opdatering - det er jo bevist ved at installere Heimdal

Særligt for de der kører version 6 af java - så foreslår den blot at hente version 7, men 6eren har faktisk den nyeste opdatering (38)....

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-01-13 16:35

Særligt for de der kører version 6 af java - så foreslår den blot at hente version 7, men 6eren har faktisk den nyeste opdatering (38)....
Dette var faktisk godt at vide for det anede jeg ikke.
Mange tak refi.
alan57

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 21-01-13 17:52

takker alle og har det i orden nu -men undrede mig osse over da jeg var inde og tjekke i kontrolpanel at der stod version 6, og at da jeg havde opdateret fik at vide, at jeg nu havde version 7 installeret
Da jeg er ret ny fatter jeg ikke rigtig pointsystemet- jeg har her en masse rigtige svar - hvad skal jeg vælge og hvorfor -kan jeg ikke bare la være ? Eller er der så nogen der bliver sure

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-13 17:55

Du kan teste det her
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

Du bliver nok bedt om at give tilladelse til at køre tilføjelsesprogram fra java.com
det skal du give lov til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 18:02

Citat
og at da jeg havde opdateret fik at vide, at jeg nu havde version 7 installeret

Og det var der faktisk INGEN grund til....

Det nyeste "hul" der har været talt så meget om, eksisterer/eksisterede i version 7 - version 6 har ikke været berørt, hvis den ellers har været opdateret....

Så igen et bevis på at NYESTE ikke altid er BEDSTE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 19:00

kirstensophie > I tvivl om påæng givning hér på sitet?

Så... gi'r du dem bare til MIG !!!

..ved at klikke på ikonet; hvor der står under mit svar står noget med 'accepter' el. lign.

Naturligvis giver du i samme ombæring MAX. Stjerner = 5 ..for det korrekte svar og hjælp i sidevognen
*LOL* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 19:04

..hér f.eks. : http://www.kandu.dk/spg165932.aspx#1902813

..men ik' vi ska' bli' uvenner?

..så gi'r du dem til Klaudi ..hér: http://www.kandu.dk/spg165932.aspx#1902811

Det er ik' så vigtigt med påængårnø ... bare du ka' bru' hjælpen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-13 14:12

Falsk Java-opdatering stjæler din computer
Den megen omtale af en Java-sårbarhed har nu udløst en falsk opdatering, som forsøger at afpresse dig.

http://www.computerworld.dk/art/223836/falsk-java-opdatering-stj-ler-din-computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-13 14:53

Præcis:

http://www.version2.dk/artikel/hackere-udnytter-java-hul-sender-falsk-opdatering-i-omloeb-49951

Derfor er det netop et rigtigt godt argument for; at benytte et program som Heimdal.

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : kirstensophie

Dato : 23-01-13 11:25

jeg fandt svaret via Bredbåndsluppen på F.B -inden jeg nåede at trække svaret til bage( Annulere)-det vidste jeg ikke at man kunne