/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Køb af vaskemaskine
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 20-01-13 16:15

Jeg tog i dag i Elgiganten for at se på en vaskemaskine. Udgangspunktet var denne http://www.siemens-home.dk/produkter/vask-t%C3%B8r-og-strygejern/vaskemaskiner/WM14S490DN.html?source=search men jeg blev gjort opmærksom på, at det var en ældre model, og at der fandtes bedre. Sælgeren sagde, at der blev lavet maskiner med bedre ophæng (også støtte forneden af tromlen) og med keramisk varmelegeme. Valget står nu mellem Siemens eller http://www.electrolux.dk/Products/Vask_og_t%C3%B8r/Vaskemaskiner/Frontbetjent/EWF1687HDW. Er der nogen, som har erfaring med disse eller bare mærkerne og hvilken betydning har det keramiske varmelegeme?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-01-13 16:17
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-13 17:20

Aeg har været konge blandt vaskemaskiner i mindst 20 år og er det stadig, vælg en Aeg og du har tidens bedste vaskemaskine i de næste mange år:
http://www.whiteaway.com/product/aeg-l98699fl2/
bare et eksempel i samme prisklasse som den Siemens du viser først

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-13 17:28

El-Giganten har den samme maskine som koster 715 kr. mere end hos WhiteAway:
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/L98699FL2/aeg-protex-vaskemaskine-l98699fl2
Du er vel opmærksom på at service ikke er noget El-Giganten er berømt for?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-01-13 19:02

Bemærk ord om el-giganten som er skrevet, er du ikke stor kunde som tit handler der - store ting som de skriver i deres kundekartotek er service ikke det jeg har oplevet mest af der ude og ej heller venner, kun dem fra min familie som i mange år har købt en masse hvidvare i den samme forretning få service

Det er godt nok noget af en jungle af købe vaskemaskine er selv lige blevet ejer af en ny her mellem jul og nytår.

Jeg er stor fan af Milie når det gælder vaskemaskiner men har købt en Bosch ud fra Tænkts test. er godt klar over at de ikke tester alle manskiner men synes den test var pengene vær

Der ud over har jeg hverken godt eller dårligt at sætte på Siemens men modsat o.v.n så har jeg har jeg dårlig erfaring med AEG som det mærke jeg brugte lige da jeg var flyttet hjemmefra og den gik konstant i stykker og det endte med at vi fik en ny som også hele tiden gik i stykker - var så glad da jeg flyttet og kom til at bo et sted med en god vaskekælder så jeg slap for mere med den maskine jeg lod de nye ejer af min andel beholde den kvit og frit.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-01-13 19:36

Jeg har godt og skidt om Elgiganten. Men de har nogle bedre priser - hvis man ser sig for. Men hvad med det omkring varmelegemet? Er der nogen erfaring med keramisk varmelegeme?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-01-13 21:05

Hvad er prisen hos elgigantens fysiske forretnineg for Iq 700 ??
På nettet hos elgiganten kan du se der sikker er en del kr. at spare .
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WM16S464DN/siemens-iq700-vaskemaskine-wm16s464dn

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-01-13 21:09

Prisen er den samme på nettet som i butikken. Jeg overvejer nu den eller Electrolux. Kender nogen til keramisk varmelegeme? Den fra Siemens skulle ikke have et så godt ophæng?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 21-01-13 12:40

Den tvivl om hvilken maskine man skal købe i de prisklasser vil jeg vælge en miele vaskemaskine der er ikke så meget at betænke sig på det er genmen prøvet og køre altid, i elgiganten har vej set at når man køber en miele vasker eller opvasker kan man til købe en kasse med rengørings produkter til sin maskin og oven i får man 5 års garenti på sit produkt kassen koster godt nok 1300 kr men det er da også en billig forsikring for 5 år fra miele....... har lavet hvidevare de sidste 15 år og har faktisk næsten ingen fejl på miele maskiner der næst vil jeg sige at siemens maskiner er heller ikke de værste med fejl........

Bassebo....

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 21-01-13 14:01

Citat
Du er vel opmærksom på at service ikke er noget El-Giganten er berømt for?

Ja, lyt endelig til et godt råd og køb ikke større varige forbrugsgoder i Elgiganten.

Man får ikke andet end bøvl og ærgelser og store ekstra-udgifter, hvis man vælger at spare lidt ved købet.

Den service, som Elgiganten bilder folk ind, at den har, er ikke-eksisterende, når det kommer til stykket.

Taler af dyrekøbte erfaringer!

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 21-01-13 14:03

Jeg vil anbefale dig at se i forbrugerbladet Tænk.
De har jævnligt udmærkede tests af vaskemaskiner.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 29-01-13 00:08

Tak for svaret o.v.n..