/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Min oldemor Maren Kirstin Larsdatter
Fra : birteruth
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 20-01-13 10:43

Hej allesammen.
M.K.L er født og døbt i Østerhornum kirke 20/6.1829.Hvor er hun konfirmeret ? gift i St. Arden Kirke25/11-1854 med Anders Svendsen. Kom ifølge FT til St.Arden sogn Hinsted herred Ålborg amt 1/4-1854.Flyttede senere til Astrup iTomasmosehus.Da hun blev enke boede MKL. Tisted by hvor hun døde i 27/7.1908. Hendes forældre er Husmand Lars Andsrsen & Sine Jensdatter i Ravnkildehus i Hæsum Østerhornum.KB 1813-1847 opslag 46 nr.2 Østerhornum sogn Hornum herred Ålborg amt. Men Hvor er forældrene født? og hvad hedder fadderne? Kan ikke finde dem i FT.1834-1840.
Med Venlig Hilsen
Birteruth

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 20-01-13 11:50

Hej med dig. Dette er hvad jeg har fået ud af det.
Forældrene skulle være kommet fra Hæsom.
Faddere: Christen Frederiksens hustru Ane Dorthe fra Fjellerad, og Pigen Ana Dorte Pederdatter ibidem = (samme sted) Christen Frederiksen ibidem,
Christen Gregersen fra Svenstrup og Jens Sørensen sønner fra Hæsom.
Hilsen Jytte

Accepteret svar
Fra : ernaSP

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-13 12:17

Prøv at se her kunne tyde på at Lars Andersen og Sine er blevet skilt imellem 1840 og 1845

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden, Et Jordløs Huus, 17, FT-1834, B4086
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lars Andersen   29    Gift      Blikkenslager
Sine Jensdatter   28    Gift      hans Kone
Maren Kirstine Larsdatter   5    Ugift      deres Datter
Maren Post   64    Enke(mand)      Inderste, lever af Spind
Else Kirstine Larsdatter   26    Ugift      hendes Børn, Sypiger
Sine Marie Jacobsdatter   24    Ugift      hendes Børn, Sypiger

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden Bye, et jordløs huus, 16F1, FT-1840, C3655
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lars Andersen   35    Gift      hsmd og blikkenslager
Sine Jensdatter   34    Gift      hans kone
Marenkirstine Larsdatter   11    Ugift      deres datter

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden, Et huus ved Toftegaard, 16.2, FT-1845, b8701
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lars Andersen   40    Fraskilt      Blikkenslager   Heri sognet
Bodil Pedersdatter   34    Ugift      Hans huusholder   Heri sognet

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden By, et huus, 20F2, FT-1850, C1440
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Lars Andersen   45    Fraskilt      inderste, fraværende i forretning som blikkenslager   Rostrup Sogn Aalborg Amt

Kommentar
Fra : ernaSP

Dato : 20-01-13 12:57

Her er Sine Jensdatter

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden, En gaard, 2, FT-1845, b8701
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Søren Christensen   53    Gift      Gaardmand og lægdsmand   Heri sognet
Catrine Hansdatter   63    Gift      Hans kone   Thorup sogn Aalborg amt
Mariane Sørensdatter   10    Ugift      Deres datter   Heri sognet
Sine Jensdatter   39    Fraskilt      Tjenestefolk   ??Sulsted Sogn Aalborg Amt
Marenkirstine Larsdatter   15    Ugift      Tjenestefolk   Heri Sognet
Jacob Christensen   19    Ugift      Tjenestefolk   Heri sognet

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Hesselholt, et huus, 50F3, FT-1850, C1440
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Sine Jensdatter   45    Fraskilt      inderste, lever af qvindeligt haandarbeide   Gunderup Sogn Aalborg Amt

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 20-01-13 13:37

Storarden, Hindsted, ålborg Amt, 1813-1864, Konfirmeret opslag 126, nr 2
Maren Kirstin Larsdatter konfirmeret i 1844.
der står ingen dato
hilsen Jytte

Kommentar
Fra : ernaSP

Dato : 20-01-13 13:41

Lars Andersen og Sine Jensdatter vielse findes her- opslag 180,1813-1832, Gunderup, Fleskum, Ålborg - Nr. 143

Godkendelse af svar
Fra : birteruth

Dato : 22-01-13 15:56

Tak for svaret ernaSP.
Mange tak for svarere både til Jyttemor og ernaSP.
MVH.
birteruth