/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rengøring af uld møbler
Fra : supersine669
Vist : 423 gange
300 point
Dato : 19-01-13 15:38

Har købt en 3 personer sofa og puf i 100% uld

Den er ikke slidt, men trænger til rengøring. Vi prøvede med sne, meeeeeeeen.....

Nogle ideer og tips?

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 19-01-13 16:01

Hvad farve ?-kan hynder tages af -forsigtig begynde med pisket sæbespåner eller shampoo og vær opmærksom på at det er uld og hvis man arbejder for meget med det "filter" det .Så sæben skal blot trykkes ned i pletten -nemmest om sommeren- udenfor hvor der kan skylles med masser af vand-Men alt er selvfølgelig afhængig hvor beskidt den er

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 300 point
Dato : 19-01-13 17:09

måske det sidste råd ikke gav pote:
http://www.kandu.dk/spg159968.aspx#kandutop

Men jeg vil så foreslå at du køber det som man renser bilsæder med, der er en spray, som giver skum, som støvsuges op efterfølgende.

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 20-01-13 09:55

Nå kan se at der har været de gode og rigtige måder at behandle uld på. Men vil lige komme med en advarsel :Brug aldrig chlor til uld !

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-01-13 16:27

Og brug ikke sæbespåner til uld, eller noget andet almindeligt sæbeprodukt.
Sæbespåner er alkalisk. Det rejser de små skæl på uldfiberne, De kan så ikke glide mod hinanden med filter i stedet.
Brug uldvaskemiddel eller hårshampo. Uld er jo også hår.
Kun koldt vand.

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 23-01-13 05:30

Tak for svaret smuller54.