/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Danske Bank indfører abonnement (MANDAG)
Fra : McBobo
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 19-01-13 12:52

Hej Kandu

Så sker det fra på mandag at Danske Bank indfører abonnement for at havde en konto hos dem.
Så hvis du ikke allerede overvejer at skifte bank, får du muligheden nu ellers skal der betales 420 kr om året bare for at havde en konto hos dem.... FØRST REDER VI DEM I HOVED OG RØV OG NU BETALER VI SELV REGNINGEN..... SKAM JER

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/01/18/0118122741.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-13 13:02

Deler helt ud,din forargelse.Desværre er vi kunder,ved dem. Har dog ingen lån hos dem.

Heldigvis har vi,lige i baghaven,vel nok DK`s stærkeste pengeinstitut.

Nemlig Sparekassen Thy. Såååee deee........

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-13 13:21

Citat
Så sker det fra på mandag

Og fra på "tirsdag" følger ALLE de andre med

Så glem bare at skifte bank - det vil give flere ulemper både på den lange og korte bane.... (HVIS du overhovedet har mulighed for at skifte)

Dermed IKKE være sagt der ikke kan være fordele ved at skifte bank, men det kræver desværre du har noget at "handle" med

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 19-01-13 13:36

Jeg har en lille god sparekasse i det sydlige jylland, og så håber jeg ellers forbrugerrådet underkender Danske banks tåbelige ide, da vi alle er tvunget til at have en bankkonto.

Skylder man ingen penge og ikke figurerer i RKI kan man altid skifte bank.

De skulle sendes derhen hvor pebberet gror uden retur mulighed.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-13 13:50

Jeg er slet ikke sikker på,at det er de 420 kr.årligt,"de ser frem til".
Jeg tror de bevist er ude på at luge ud,blandt os små kunder.Os der har 4-5 konto,der mere eller mindre,står "Stand by",året rundt.Det giver nok,for lidt omsætning.Og dermed fortjeneste.

Samtidig,er det nok ret personale krævende....så med det tiltag,kan de nok igen fyre en flok mennesker.De lukker jo også deres lokale afd.,på stribe.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 19-01-13 14:08

Helt enig Mosebaek.

banknordik i Esbjerg lavede i jan. så kassen først lukkede op 12.30 og pr. 18 jan. lukker den helt, så den står nok på fyring dernede.

Folks jagt på penge er efterhånden ved at være meget utiltalende.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 19-01-13 14:20

Det er da utroligt at vi skal betale abonnement for en løn vi selv tjener. Det næste bliver vil at arbejdsgiverne i dette land også skal havde et gebyr for at udbetale vores løn...

Men det kunne bliver spænde hvad regering har af tiltag for indførelsen at abonnement for almindelige lønmodtager. Nu er vi jo stavnsbundet til at havde en løn/nem-konto her i Danmark.... Så det er vil rimeligt at vi kan trække abonnement fra i skat..... men så betaler vi alligevel selv for gildet, i forholde til andre afgifter/gebyr. Ellers må reglerne for løn/nem-konto laves om, eller måske i sidste ende lade nationalbanken stå for en ganske almindelig nem-konto.. GRATIS

Eller sende lønnen direkte hjem til èn selv pr brev. (Kontanter)

Nu har jeg snart fået nok at banksektoren... Men jeg kan ikke melde mig ud af klubben som reglerne er nu? NEJ! Vi er skù stavnsbundet, og Danske bank er nok bare startskuddet til at alle andre banker også indfører abonnement...

McBobo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-01-13 14:49

Tilbage i starten dag man indførte lønkontoen blev der fra alle sidder og fagforeningerne lovet at det ALDRIG ville komme til at koste at have en Lønkonto
Men idag har man jo ikke noget valg for der er det jo blevet lov at man skal have en NemKonto for at modtage penge fra det offentlige mf.

Men det må vel være på sin plads at sende regningen videre til kommunerne og staten hvis de ikke vil udbetale ens penge kontant på kommunen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-13 16:27

Citat
Men idag har man jo ikke noget valg for der er det jo blevet lov at man skal have en NemKonto for at modtage penge fra det offentlige mf.

Ja,og derved er det blevet en velsmurt pengemaskine,som de bare kan regulere efter forgodtbefindende.

En anden afgiftstyrende virksomhed,er TDC.De sætter stille og roligt "Betalingsservicegebyret" op, fra 5,04 kr.til 9,95 kr./måned.Måske ikke det store beløb (for den enkelte),men måden....
Jeg husker tydeligt,da man nærmest blev presset til at afregne over betalingsservice.For at undgå giro-kort.

Nu fristes jeg jo så til at droppe betalingsservicen,og så få regningen tilsendt,over e-mail.Men så finder de vel ned i ens lommer,på en anden måde.

M.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 19-01-13 16:41

Citat
Så glem bare at skifte bank - det vil give flere ulemper både på den lange og korte bane.... (HVIS du overhovedet har mulighed for at skifte)

Hallo "refi" og alle andre, som ikke gider at reagere på forhold, som I finder urimelige: Hvis alle reagerer, når de føler sig urimeligt ramt, så har det magt; ellers kan enhver privat/offentlig/firma jo lige så godt tage selv efter behag.
Hvis alle principielt-/ramte- utilfredse ( sker kun i teorien) flytter fra Danske Bank, vil andre banker betænke sig, og vi kan måske undgå, at det spreder sig. Derfor har DB kunder faktisk et stort ansvar over for hele segmentet af kunder også i andre banker. Det er de desværre sikkert lige glade med. I vore tider er mentaliteten udviklet til, at man hytter egne forhold.
Jeg tror, "Mosebaek" har ret; DB har kalkuleret alle forhold igennem. Kun hvis de bliver overraskede over et stort antal mistede kunder, vil de ærgre sig.
Hvem bliver ramt næste gang? Hvem har tillid til DB? Hvorfor reagerer mange ikke i forhold til mere eller mindre tillid? I virkeligheden har vi det for godt og er blevet for dovne....
mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-13 16:52

Citat
Hallo "refi" og alle andre

Hallo

Citat
Hvis alle principielt-/ramte- utilfredse ( sker kun i teorien) flytter fra Danske Bank, vil andre banker betænke sig

Du "drømmer" - Danske Bank (og de andre) er da skide ligeglade med kunder de ikke tjener penge på

Det er IKKE et spørgsmål om at have "tillid"....
Det er et spørgsmål om at TJEN PENGE og de "små" kunder er blot en udgift for bankerne

Citat
Hvem bliver ramt næste gang?

Det gør, som sædvanligt, "fattigrøvene" - det er dem man nemmest "plukker". Dem med penge har jo en vis MAGT

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-01-13 17:03

Citat
Og fra på "tirsdag" følger ALLE de andre med

for en gang skyld siger,.. @refi,.. noget rigtigt / fornuftigt,...

vi lever i et såkaldt FRIT samfund,...
Dvs... enhver der har lyst til at prøve kræfter, kan FRIT starte en ny bank,
og se om de kan konkurrere,

jeg har selv Danske Bank,.... og når jeg tænker på alt det arbejde,
og 'gratis' service, jeg får for 420 kr/år (1,15 kr/dag)
så er det vist,. mere end rigeligt,. alle pengene værd,

jeg mindes med gru,.. den tid hvor vi stod i lange kø'er,
ikke bare i banker, posthuse, men næsten alt hver Torsdag,
siden,.... hver den første i måneden,

omkring 1970,... brugte jeg hele middagspausen, hver lønningsdag,
på at køre i banken for at hente lønnen,
dengang,.. mener jeg stadig,.. det var hver uge (Torsdag)
..... brugte derefter omtrent næste dag på at stå i kø, for at betale regninger,..

det,.. og meget andet, giver jeg gerne 1,1 kr om dagen for at være fri for.

MEN,.. for de (MANGE) der af gode grunde ikke har oplevet den tid,
kan det være svært at forstå.

at det er 'tvunget' at have en 'nem-konto'
KAN i visse tilfælde,.. (måske mange),.. være en stor fordel,

især hvis 'Far',.. lige skulle ind og have en 'lille én', på vej hjem fra arbejde,
men lommen 'fuld af penge'
nok endnu mere især,... hvis 'Far' drak hele lønnen op, inden han kom hjem og beklagede sig
til 'lillemor'

Personligt,.... synes jeg Banken er alle pengene / gebyrene værd,

uden en bank, som administrere mine penge, og betaler div. udgifter
ville det,.. Bla. være umuligt at tage en forlænget vinterferie,... uden for Danmarks grænser.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-01-13 17:08

glemte at skrive,
allerede dengang .. ca 1970,.. bestemte 'Mester' sig for at pengene SKULLE hentes i banken,
(ville ikke ligge inde med så mange kontanter)

derefter fulgte de fleste andre 'trop',...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-01-13 18:16

det er desværre ved at være ret udbredt med ekstra gebyrer. 3 har lige ændret deres betalingsmåde fra betalingsservice til træk direkte på dankort. hvis man vil beholde pbs-løsningen, koster det 39 kr pr faktura.
og når tilstrækkeligt med firmaer har lavet det nummer, taber bankerne penge på vores dankort og så kommer der sikkert et nyt gebyr.
og vi kan ikke gøre noget ved det. desværre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-13 18:54

Men noget der mærkeligt, er at vi er tvunget til at have en bankkonto.
Bankerne skruer så ned for service (dog skrues der ikke ned for direktionslønningerne)
Fremtidig står kunderne selv for service ............og aller værst for ansvaret, når vi benytter netbank og betalinger.
Nu skal vi så til at have E-post (som nok også snart koster)
E-post systemet er noget rod og ikke til at benytte uden videre.

Hvorfor finder vi os i alle disse "smarte tiltag"............................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-13 19:03

Citat
Hvorfor finder vi os i alle disse "smarte tiltag"

Fordi "vi" er dumme nok til at "støtte" udviklingen i elektroniske "dimser" (ved at købe dem)....

Tag den såkaldte "smartphone" - hvor smart er den lige

Der er ikke meget phone i den mere (forbindelse)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-13 19:26

Citat
Hvorfor finder vi os i alle disse "smarte tiltag"............................

Af samme grund,som vi finder os i alt det rakkerpak,der invaderer os fra udlandet:

Nemlig fordi vi er for dovne...for vatne,til at gøre noget ved det.Danskernes ynglingsfloskel:Det går jo nok.

Jeg har det da selv,på samme måde: Tvivler egentlig inderst inde på,jeg ta`r afsked med DB.Er jo vanemenneske:
Samme bank (DB) i 27 år.Samme Forsikringsselskab (GF) i 30 år.Samme bilmærke (Opel) i 30 år. Samme kone i 38 år.Ve`got,jeg er bagud......har ikke taget mig sammen til at skifte hende ud.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-13 20:17

Du bør nok også overveje "bilen"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-01-13 00:21

Citat
Og fra på "tirsdag" følger ALLE de andre med

Så glem bare at skifte bank - det vil give flere ulemper både på den lange og korte bane.... (HVIS du overhovedet har mulighed for at skifte)

Dermed IKKE være sagt der ikke kan være fordele ved at skifte bank, men det kræver desværre du har noget at "handle" med

Sikke da en gang sluddersnak - men velbekomme til dem der bare lader stå til og finder sig i Danske Banks gøren og laden!

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 20-01-13 09:42

Ja, "marken84". Vi ligger som vi reder, sådan er det bare. Selvfølgelig kunne vi som befolkning bestemme, hvis vi gad. "[U]Lade stå tilIndsæt din tekst her[/U] er lige, hvad mange aktører ønsker sig. Hvis man ikke gider slås for noget, tager andre over og bestemmer på området.

Mvh

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 20-01-13 09:46

"Lade stå til" er lige... (forsøgte jeg at skrive)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 09:51

Citat
men velbekomme til dem der bare lader stå til og finder sig i Danske Banks gøren og laden!

Det er IKKE et spørgsmål om "at finde sig i" - mange HAR ikke noget alternativ.....

og Danske Bank er da fløjtende ligeglade med de kunder der forsvinder - det er alligevel dem de "taber" penge på - resten får det jo GRATIS

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-01-13 09:55

Så - så - så Mosebaek pas nu på, det kunne være du kom til at savne din middagsmad.

Og så til Eyvind jeg har en E-boks, og er glad for den. jeg har delt det op i mapper efter hvad det er, breve fra kommunen - betalingsoversigter - tilskud osv. så er det let at slå op, og det hele ligger i dato orden, hvis det roder er det mangel på velorganiseret system.

Man er fri for at have endeløse rækker af mapper i reolen hvor tingene skal sættes ind også i dato orden. E-boks sorterer automatisk, blot du beder den om det.

Jo den er jeg rigtig glad for.

Men her kommer vel også snart gebyr på, når man er blevet glad for systemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 10:04

Danskere er blevet et frygteligt "krævende" folkefærd.....

ALT skal være GRATIS i dette dejlige samfund

Tænker man sig lidt om er det vel kun naturligt at INTET er gratis - nogen skal jo betale gildet....

Banker er PRIVATforetagender og det står dem da frit for HVOR de vil tjene penge så længe de overholder lovgivningen.

At STATEN så tvinger os til at være medlemmer er en helt anden sag - det er et opgør der må tages med staten og ikke "forretningen"

Længe leve det frie marked Det er knap så frit når det kommer til stykket

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-01-13 11:48

Jeg er også kunde hos Danske Bank, men jeg overvejer at skifte til en anden bank.

Jeg vil ikke betale for at få min løn udbetalt!! Ellers må jeg få den udbetalt kontant.

Hvorfor kan national banken ikke tilbyde en konto til almindelige borgere..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 12:38

Citat
Ellers må jeg få den udbetalt kontant.

Og bagefter gå på på posthuset og betale 25 kr. pr girokort

Hvor er lige fidusen i det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 12:42

Citat
Hvorfor kan national banken ikke tilbyde en konto til almindelige borgere..

Det bliver måske også løsningen hvis man FORLANGER borgerne har en konto.....

men det er som sagt et politisk spørgsmål.

Man kunne jo sagtens forestille sig at "borgere" fødes med en konto (med tilhørende dankort når man har alderen).....

ALLE øvrige kort kunne man så lade bankerne om (mod betaling naturligvis)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-01-13 16:36

Det bliver en spændende tid vi går i møde, hvis Danske Bank`s abonnement ordning slå igennem uden nogen former for regelændringer fra staten/regeringens side. For hvis Danske Bank kan forlange abonnement, hvorfor skulle alle andre erhvervssektor/firmaer så holde igen. Dette er vel kun startskuddet til at alle andre firma i dette land kan forlange abonnement for at få dækket deres udgifter.

McBobo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 16:52

Citat
Dette er vel kun startskuddet til at alle andre firma i dette land kan forlange abonnement for at få dækket deres udgifter.

Det står dem vel frit for allerede

Der er da masser af steder du betaler abo for at bruge deres tjenester....

Bare tag den "tidligere" licens - da det pludselig var muligt at bruge signalerne UDEN tv og radio, måtte de kalde det noget andet og lave loven om

Skal staten til at drive bank vil det jo også koste penge - med andre ord MERE SKAT

UANSET hvordan man vender og drejer ALLE den slags ting man mener bør være GRATIS - så skal pengene jo komme et sted fra - BORGERNE

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-13 19:21

Citat
jeg har selv Danske Bank,.... og når jeg tænker på alt det arbejde,
og 'gratis' service, jeg får for 420 kr/år (1,15 kr/dag)
så er det vist,. mere end rigeligt,. alle pengene værd,
Ja undskyld jeg ler. Men mener du gravalvorligt, at du kun giver 1,15 pr. dag, for al den service Den Danske Bank giver dig.

Sig mig engang, læser du aldrig bankens udskrifter..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-13 19:26

Der er masser af mennesker der ikke betaler 5 flade ører i deres bank....

Har du kun en lønkonto, netbank og et hævekort, betaler du "normalt" INTET - såååååå

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-01-13 21:04

Det er ikke så svært at skifte bank som mange tror og der er mange gode råd og samligner på mybanker.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-01-13 22:11

Citat
Ja undskyld jeg ler. Men mener du gravalvorligt, at du kun giver 1,15 pr. dag, for al den service Den Danske Bank giver dig.

...... Ja Værsgo' og le,
Nej,.. Hr. Kaptajn,.. pt. giver jeg kun et visakortgebyr på 150 kr/år,... (dankort er vist gratis)

for den enorme sum, !
har Danske Bank,.. Fx. i denne måned betalt,
- Grøn afg. 800 kr (ingen gebyr eller afgift)
- DSB Netbutik, køb / reservation af togbillet her fra Thailand (ingen gebyr eller afgift)
- Stofanet,.. internet og TV, 807 kr (ingen gebyr eller afgift)
- Afdrag på bil til Alm. Bank,
- Husleje
- DR Licens
... og under normale omstændigheder, når jeg er i DK
desuden en lang liste af dan/visakort betalte små- og større udgifter helt ned fra 5-10 kr og op,
ikke sjældent op mod 100 poster/mdr.

alt bliver betalt rettidig, så ingen 'dummebøder eller unødige gebyr'
ALT dette for den beskedne pris af 150 kr. om året.

oven i det hele kan jeg se at der er tilskrevet renter pr 31-12-12... 1.20 kr....

selvom der skulle komme 400 - 500 kr oven i prisen, er det stadig rørende billigt,
gad vide hvad en revisor skulle have for at udføre samme arbejde,

dertil kommer de før omtalte goder, i form at enkelthed, overskuelighed og orden / oversigt,
at jeg kan sidde hvor som helst og foretage køb / betalinger til hvem som helst,.. hvor som helst,
fx, på Ebay, DBA, QXL,...
reservere, bestille og betale alt,.. fra flybiletter, hoteller, til IT og elektronik,
fra hvilken som helst netshop,.. bare ved at sidde på min flade røv foran en PC,

hertil kommer at jeg ved hjælp af NemID, kan sidde her i Thailand og følge med i det hele,
selv mit,. "enorme",. varmeforbrug via NRGI.dk

alt dette,...synes jeg personligt er alle pengene værd,
det er sg. da service der vil noget,

især når jeg som tidligere nævnt tænker tilbage til de "Go'e gamle dage"
hvor jeg af og til glemte at betale en eller flere regninger, ...
så kom der et gebyr, + renter mm. oven i prisen,..
så sammenlagt tror jeg det er billigere at betale banken for at ordne den slags,

dertil kommer så ovennævnte service og andre fordele,

Citat
jeg mindes med gru,.. den tid hvor vi stod i lange kø'er,
ikke bare i banker, posthuse, men næsten alt hver Torsdag,
siden,.... hver den første i måneden,

omkring 1970,... brugte jeg hele middagspausen, hver lønningsdag,
på at køre i banken for at hente lønnen,
dengang,.. mener jeg stadig,.. det var hver uge (Torsdag)
..... brugte derefter omtrent næste dag på at stå i kø, for at betale regninger,..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-01-13 22:22

Citat
Sig mig engang, læser du aldrig bankens udskrifter..?

Jamen kære lille ven,
jeg kan sidde og 'bladre' rundt måned for måned, og se præcis hvad der er betalt,
de få gebyrer og afgifter, jeg betaler er ikke til Danske Bank,
den ene er til Alm. Brand Bank, (afdrag på min bil)
så er der et par stykker til betalingsservice, (ikke Danske Bank)

betalingsservice har jeg selv tilvalgt,...
alternativet er / var omtrent dobbelt så dyrt,.. nemlig betaling via posthuset,
posthusene som forøvrigt også bliver lukket, et efter et,..
så det kommer til at koste langt mere i transport til de store central-posthuse,
så længe dét varer (lukker vel også snart)

men jeg synes da at dem der føler sig snydt,.. skal skifte bank,
tror bare,... som refi, mener,.. at prisen bliver nogenlunde ens før eller siden,
så kan kunderne brokke sig lige så tosset de vil,.....

eller endnu bedre,.. selv starte en Bank,.. hvis de mener det er så god en forretning.
ikk,..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-13 09:59

Har lige hørt eksperterne,i morgen tv.Bl.a. chefen for "mybanker",mener også at øvelsen går ud på,at "overlade" småkunderne til andre.

Vi har altid været godt tilfreds med DB.Derfor har jeg tænkt mig,at tørre sveden af panden.
Jeg har også tænkt mig,at sætte et modangreb ind.Hvorved jeg kan spare 50%,i et hug.

Mit udspekulerede taktiske træk,går ud på at slå konens og mine kontis sammen,under et navn.
Så kan det nok være de hundehoveder,skide socialdemokrater,bløddyr,får andet at tænke på.

Min storslåede ìde,står til fri afbenyttelse.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 10:18

Citat
Mit udspekulerede taktiske træk,går ud på at slå konens og mine kontis sammen,under et navn.

Kan du ikke lige forklare den....

Der vil jo stå 2 navne PÅ SAMME KONTO

Er "fidusen" at du vil bruge "konens" penge

Pas på - hun er hurtigere end dig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-13 10:51

Citat
Er "fidusen" at du vil bruge "konens" penge

Ja,faktisk.Det smule håndører,der måtte stå,overføres til en konto i mit navn.Og derefter nedlægges de tomme konto`er.

Det jeg egentlig ville sige,med alt mit ævl er,at vi danskere (som sædvanlig) har dette med at fare i flint,inden vi har gjort os klar,hvad konsekvenserne er.

Man kan jo også se på sagen,som EA_HS gør.Enten vi kan li`det eller ej,nærmer vi os mere og mere et betalingssamfund.Og det har jeg,sådan set ikke så meget imod.Vel at mærke,hvis de direkte skatter,samtidig reguleres nedad.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-13 10:54

Citat
eller endnu bedre,.. selv starte en Bank,.. hvis de mener det er så god en forretning.
ikk,..
Ja, lad os starte en bank.
Jeg går så udfra, at også jeg- som Danske Bank fik, får 24 milliarder skatteyder betalte kroner i startkapital.
Ellers bliver det svært at få millioner af kroner i fratrædelsesgodtgørelse og pension når jeg laver lort i den.

Hvad giver du for dine udskrifter fra banken..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-13 11:17

Men pas nu på med at slå ægtefældens konto sammen med din.
Hvis den ene går bort låser banken kontoen og du kan højest få en kassekredit til høje renter.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-01-13 11:41

Citat
Jeg går så udfra, at også jeg- som Danske Bank fik, får 24 milliarder skatteyder betalte kroner i startkapital.

Hmm,... mon ikke det afhænger af dine evner, kvalifikationer og indsats,..
men hvis de 'rette interesser' finder dig kvalificeret, får du sikkert det samme som andre banker
afh. af egenkapitalen......... (bare et gæt)

i første omgang kunne du evt. søge et lån i Danske Bank,....
så får du sikkert hurtigt svar om du er kvalificeret,..

men lad nu være med alt dit brok,
du har samme muligheder som alle andre, men det kræver sikkert du får 'fingeren ud'
du bliver sgu ikke direktør af at sidde og brokke dig her på KANDU,

men når / hvis du så er blevet over-over direktør,.. kan du jo nedsætte
de laverestående direktøres 'fratrædelsesgodtgørelse',.. som du pt. er så utilfreds med,

gider du alligevel ikke,... tjaa,.. så kan du sagtens blive fri
valget er helt dit eget,....

du kan også bare være glad for du ikke lever i et diktatur / statsmonopol,
det må da være grund nok til at kunne få dig til at le,.. !....

Citat
Hvad giver du for dine udskrifter fra banken..?

INTET,.. det har jeg forklaret tidligere,
HVIS der bliver trukket noget,... påvirker det i hvert fald ikke mit indestående,
ergo,.. koster det mig ikke mere end tidligere nævnte 150 kr/år for Visacard,

men jeg ville ikke have noget imod at betale et mindre gebyr for den fine service,..

aldrig,.. ALDRIG, har jeg fået så meget for pengene som i Danske Bank,

hvad med dig selv,............... ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-13 11:50

Citat
Hmm,... mon ikke det afhænger af dine evner, kvalifikationer og indsats,..
men hvis de 'rette interesser' finder dig kvalificeret, får du sikkert det samme som andre banker
afh. af egenkapitalen......... (bare et gæt)

i første omgang kunne du evt. søge et lån i Danske Bank,....
så får du sikkert hurtigt svar om du er kvalificeret,..

men lad nu være med alt dit brok,
du har samme muligheder som alle andre, men det kræver sikkert du får 'fingeren ud'
du bliver sgu ikke direktør af at sidde og brokke dig her på KANDU,

men når / hvis du så er blevet over-over direktør,.. kan du jo nedsætte
de laverestående direktøres 'fratrædelsesgodtgørelse',.. som du pt. er så utilfreds med,

gider du alligevel ikke,... tjaa,.. så kan du sagtens blive fri
valget er helt dit eget,....

du kan også bare være glad for du ikke lever i et diktatur / statsmonopol,
det må da være grund nok til at kunne få dig til at le,..
Det var da en underlig tilgang til dit eget argument. Du skriver jo selv;
Citat
eller endnu bedre,.. selv starte en Bank,.. hvis de mener det er så god en forretning.

Men bortset fra det, det er en svinestreg af Danske Bank, fordi alle skal have en "nemkonto" - Altså, man kan ikke fravælge at ha' en konto.

Citat
hvad med dig selv,............... ?
Jeg er ikke kunde i Danske Bank.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-13 11:55

Hvad bliver så renten kaptajn.
Kan jeg skyde penge ind med det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 12:00

Citat
får 24 milliarder skatteyder betalte kroner i startkapital.

Skal vi nu ikke lige få slået fast at bankerne IKKE har fået noget som helst - de har LÅNT

Og statej TJENER faktisk penge på det......

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-13 12:23

Desværre nej, refi.

Regeringen har ellers hidtil hævdet, at staten stod til at tjene omkring 4,5 milliarder kroner på redningsaktionen. Men i regnestykket har man undladt at medtage, at bankerne kan trække en lang række af de udgifter, de har haft i forbindelse med bankpakkerne, fra i skat.

»Det er helt klart misvisende, at man ikke har inddraget skat i resultatopgørelsen af bankpakkerne«, siger Finn Østrup, professor i kreditret ved CBS:

»Det klinger hult, når flere ministre og Peter Straarup (Finansrådets formand, red.) har understreget, at staten har tjent på bankpakkerne. Nu viser der sig pludselig et underskud«.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 12:30

Regnemetoder kan vi altid diskutere......

De har STADIG ikke FÅET noget (men det lyder jo "pænere" i dine ører at kalde det FÅET)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 12:32

På samme måde FÅR jeg varer med hjem hvis jeg BETALER for dem

Det gør dem desværre IKKE gratis....

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-01-13 12:34

Problematikken er i bund og grund...... Retten til det fri-valg. Som reglerne er nu har du intet valg!

Nu efter jeg har kontaktet Danske Bank, bliver regningen "kun" på 300.kr årligt alt efter om du er hverdags eller hverdags+ kunde .....Visa/dankort bliver gratis , hvor før betalte man et årligt gebyr på 150.kr

Så i sidste ende får man som "hverdags kunde" en prisstigning på 150.kr alt efter om man tidligere havde Visa/dankort.

Abonnement træder i kraft fra d.1/9-13

McBobo

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-13 12:58

Så fik jeg udvidet min horisont,en smule:Holdt på DB`s park plads i Thisted.(Indtil videre gratis).Der kom en stor varevogn fra Bankernes kontantservice (BKS).Det har jeg aldrig hørt om før.

Ved googling kan jeg se,at der alene ved deres Århus afd.er ansat 250 mennesker.De skal vel også ha` en dagløn,et sted fra.(Et selskab oprettet af banker,og Nationalbanken).

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-13 13:55

Citat
De har STADIG ikke FÅET noget (men det lyder jo "pænere" i dine ører at kalde det FÅET)
Nu ved jeg ikke lige om dit udsagn var "møntet" på mig ? Hvis det var, hvad mener du så med det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-13 14:22

Jo - det var "møntet" på dig.....

Du påstår det koster staten (borgerne) penge med bankpakkerne.....

Det er IKKE tilfældet - men "overskuddet" kan så diskuteres pga. forskellige regnemetoder

Så igen - bankerne har IKKE FÅET noget - de har LÅNT....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-13 15:06

Citat
Så igen - bankerne har IKKE FÅET noget - de har LÅNT....

Nå okay, på den måde.

Jo absolut, Den Danske Bank har fået.

Deres dispositioner i Irland, var så uigennemtænkt - og banken tabte så skandaløst mange penge, at Danske Bank burde ha' lov til at ryge på røven. Det fik banken så ikke lov til, da den danske stat reddede banken......bla bla bla.. resten af historien kender vi til døde og behøver ikke gentages.

Og så var der lige en ting til. Det handler om aktier og renter. A. P. Møller-Mærsk var som hovedaktionær i Danske Bank direkte involveret, da Finansrådet tilbage i januar 2009 kategorisk afviste en såkaldt upside-model, hvor staten krævede aktier som betaling for at stille milliardgarantier til rådighed for banken og den øvrige finanssektor.
Og det kostede den danske stat - foreløbig 24 milliarder kroner.

Jo - ordet, "FÅET" kan jeg godt bruge.

Som tak for hjælpen siger banken; "Nu skal en konto i banken koste penge"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-13 18:37

Vi danskere,er nu sjove.Lige i de her dage,er landet ved at vælte,på grund af DB`s udmelding.Om 14 dage,er der ikke en kæft,der husker dette mere.
Her er et par interessenter "udtræk",af Ekstrabladets "Nationen".Det viser tydeligt,hvor forskelligt,folk ser på "problemet".
Citat
En af dem, der tager sagen i egen hånd, er 53-årige Ruth Christiansen, som i dag forsøgte at skifte væk fra Danske Bank.
- Jeg synes simpelthen, at det er uforskammet, at vi skal betale for at have en konto, så man kan få sin løn udbetalt, siger hun.
Hun gik i dag ned i Jyske Bank for at blive ny kunde hos dem, men her blev hun negativt overrasket.
- For at kunne oprette en konto hos dem, kostede det 400 kroner i oprettelse og startgebyr, så jeg sagde pænt tak for info og gik igen. Hun vil nu prøve at finde noget helt tredje.

Hvorfor sagde de mon pænt "Nej tak".
Citat
Sjovt nok er det især de unge fra MIG-MIG generationen der brokker sig over bankens nye politik. Nu må altså se at frigøre jer fra SU-mentaliteten og kontanthjælpens udstrakte hånd.
Der er INTET i det moderne samfund der er gratis mere.
Danske Bank har haft et par sløje indtjeningsår med dårlige overskud og er nød til at forbedre indtjeningen. Det kræver aktionærerne (jeres forældre). Ellers kan de ikke give jer den nye Ipod5 som i ønsker jer så brændende.
Selvfølgelig koster det at administrere et Dankort og udbetale erstatning ved misbrug.
Selvfølgelig koster det noget at administrere en Netbank og udbetale erstatning ved misbrug.
Selvfølgelig koster det noget at drive Kontanten med opfyldning service etc.
Selvfølgelig koster det noget at nogle snyder banken eller ikke betaler deres gæld (tab).
Husk på, at det ikke er mange år siden at vi betalte ALT med check. Her betalte vi altså for checkhæfterne - samt et gebyr pr. check.
Mange af de unge slipper endda for gebyret - så stik lige piben ind

Citat
Selv om du laver hovedparten selv via netbank, så kan de nemt spare 5-600 kr. for hver kunde der forsvinder - også når 20 % af kunderne er væk. Og det er en del medarbejdere der kan spares hvis små 400.000 kunder forsvinder!
Har i dag regnet på det og det bliver faktisk billigere for mig med de nye priser!
Har alligevel undersøgt priser og omk. ved at flytte til Jyske Bank og Lån og Spar.
Kors - det vil koste ca. 2.500 i oprettelses gebyr og de løbende omkostninger vil være ca. 45% højere i begge banker, så jeg skal ingen steder!
I stedet viser det sig at det kan betale sig at flytte min datter og svigersøn engagement til Danske Bank - de kan spare 30 - 40 % pr. år.
Så det kan altså lade sig gøre at spare penge ved at flytte dertil.

M.....en foreløbig DB kunde.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 22-01-13 06:31

Jeg tror også DB`s metode er ugennemtænkt, for det der sker er måske følgende, de store kunder som vil være gebyrfri bliver.

Der vil være mange små kunder som går deres vej, og de små kunder er nok dem der giver de mindste tab ved udlån.

Hvorimod de store kunder giver en ordenlig lussing hvis / når de går ned.

Som jeg ser det, satses der stort frem for sikkert.

Og så er det ligesom gyngerne og karusellerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-13 08:58

Det bedste der kan ske for storfinanserne - er at de små begynder at skælde hinanden ud.