/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere Vista uden at formatere...
Fra : axelbjarne
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 18-01-13 20:04

På XP'eren, kunne man installere styresystemet, uden at formatere harddisken, kan man det på Vista?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-01-13 08:02

Jeps. Opgradere til Win 7 måske
Bare i med skiven, den starter selv op, vælg at lave en ny installation, der vil blive lavet en mappe der hedder Windows Old, der ligger alle dine dokumenter, billeder eller hvad du nu har gemt i din mappe. Efter ny installation kan du så flytte det over du vil gemme og slette Windows Old når du er færdig.

PS. jeg ville for en sikkerheds skyld tage en backup eller gemme inden jeg gik i gang, men er jo lidt paranoia

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-01-13 09:38

Ja, så får den Windows 7, men den er helt død, gør jo heller ikke noget, hvis Windows old - virker efter hensigten....så det vil jeg gå i gang med....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-01-13 11:36

Der er jeg løbet ind i problemer, som jeg ikke lige kan overskue...fordi den vil ikke starte op på harddisken hvor jeg har Vista installeret, og prøver jeg at geninstallere Vista vil den have drivere, og jeg har ikke en diskette med drivere...Acer har nok sine egne præmisser..så har jeg prøvet at tage harddisken fra min gamle PC'er hvor jeg har installeret XP Prof...så melder den fejl et stykke inde....blå skærm....så det er lige med at finde, hvordan gør jeg så...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-01-13 13:56

Driverne til Vista ligger højst sandsynlig på skiven du installerer fra. Pyt med at de ikke er opdaterede de skal nok virke for det. Og selv om du ikke installerer nye så bruges bare nogle standard drivere der sagtens kan få systemet i gang.
Når nu du har Vista inde kan du derefter installere Win 7 og der er lige ledes endnu flere drivere. Jeg har ikke haft problemer med manglende drivere, der gjorde at systemet ikke ville virke. Jeg har efterfølgende hen ad vejen installeret/opdateret drivere til diverse hardware og dem finder jeg bare på nettet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-01-13 14:11

Jeg kan ikke finde dem...men det er jo usandsynligt at 3 harddiske, kan jeg ikke installere på...at de skulle være i stykker....og jeg kan så køre med Windows 8, har selvfølgelig prøvet om ledningerne til bundkortet er iorden - det er alle SATA-diske...ikke en gang XP, kan jeg få ind på de gamle harddiske...så....det kan jeg få meget tid til at gå med....hvad f..... der er galt...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-13 23:57

Jeg har downloadet en opdatering med win 8 og den blokerer for mine diske.

Har du ingen mulig for at starte noget som helst op?

For har du det så kunne du prøve at formatere den anden disk. Du er nok nødt til at formatere en disk inden du kører win 7 ind.

Og hvis jeg var dig så holdt jeg mig fra win 8

Alternativt kan du kontakte Microsoft support og fortælle dem om fejlen, de har hjulpet mig en del.

Jeg har nu besluttet at droppe win 8, har alt for mange problemer med den. Jeg har købt ny HD og så starter jeg med at installere win 7 igen (efter at have fjernet de andre diske.)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-13 00:03

axelbjarne

Jeg har sendt en PM til dig.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-01-13 16:39

Tak for svaret granner01. Jeg har godt nok ingen problemer med at køre Windows 8, men hvis det er den som blokerer for at jeg kan køre med de andre diske, som noget kunne tyde på....så, Windows 7 er under overvejelse....