/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Forlænge kobberrør på armatur
Fra : bendixfp
Vist : 700 gange
20 point
Dato : 18-01-13 14:13

Hej

Jeg har et gammelt armatur, hvor der er loddet et par (ret) korte kobberrør fast i bunden. Hvordan får jeg sat disse sammen med en plastslange (f.eks. http://eshop.silvan.dk/vare/kombiflex-slange-klar-3) så jeg kan få tilsluttet armaturet?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-13 14:32

Du skal have fittings, som klemmer om kobberrørene (med støttebøsning) og i den anden ende har gevind til slangen. Men det ender med at blive lige så dyrt som et nyt armatur!
vh
pbp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-13 17:32

inden du er færdig med at købe fittings og slanger til dit projekt, har du brugt flere penge på det end et nyt armatur med lange rør koster.
der er også mange armaturer der er med plasticrør, så det kan vist ikke svare sig at gøre ret meget ud af det.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-13 19:30
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-01-13 09:03

prøv at se om de gamle rør skruet i så kan de skiftes med nye plastrør som er rimelig dyre men letter at arbejde med

Godkendelse af svar
Fra : bendixfp

Dato : 21-01-13 12:59

Tak for svarene.

At det bliver lige så dyrt med fittings, som et nyt armatur kommer vel lidt an på hvor dyrt armatur man køber?

I mit tilfælde var der så lidt tilbage af kobberrørene at der ikke var plads nok imellem dem til fittings, så derfor blev jeg nødt til at købe et nyt armatur. Det røg så op i ca. 2.500 kr. hvor fittings og slanger havde kunnet klares for omkring 300-400 kr vil jeg tro.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-01-13 16:52

Du kan købe ret meget håndvaskearmatur for et par hundrede kroner, og for den pris får du ikke mange overgangsfittings og plastrør.
Prøv hele flokken: Silvan, Bauhaus, XL-byg, Jem & Fix osv.