/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 64 bit Gadget er usynlige
Fra : Brassovitski
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 17-01-13 23:34

Hej
Har lige kørt en oprydning med CCleaner på min PC, efter afinstallation af McAfee antivirus, men nu er alle mine gatget blevet usynlige, der er kun en lille firkant og når jeg peger på et gatget med musemarkøren komme rmenuen frem til at lukke og indstille appen med.
Hvordan får jeg normal vísning igen?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-13 23:55

Lige en tilføjelse. Jeg tror faktisk det er gået i kuk efter en opdatering der kørte her i dag den 17-01-2013.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-13 06:56

Nu har jeg prøvet at gendanne maskinen til et tidligere tidspunkt. Det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-13 07:00

Hent dine apps / gatgets igen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-13 08:22

Hej Fijala
Det hjælper ikke at fjerne gadgets, højreklikker på skrivebordet, vælge gadgets, og så trække dem ud igen.
Skal jeg bruge søg funktionen og hente dem online, er det det du mener?
Kan det tænkes at de er kaput på den liste der vises.
https://www.dropbox.com/s/g97l0a4ycog51m8/Gatgets.png

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-13 17:58

Det er det jeg tror kan være sket. De ligger allesammen i mappen. C: - Program Files - Windows Sidebar - Gadgets.
Måske CCleaner har fjernet/ryddet op i lidt for meget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-13 17:59
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-01-13 19:33

Hej
Hvad er det lige jeg skal se på linket:
--------------------------------------------------------------------------------
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/personalize/gadgets
Der står jo bare at Microsoft har lukket gadget galleriet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 10:34

Citat
efter afinstallation af McAfee antivirus

Skal de fleste ikke på nettet? så måske skulle du se efter om din firewall blokkerer for dem

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-01-13 11:29

Citat
Skal de fleste ikke på nettet? så måske skulle du se efter om din firewall blokkerer for dem
Selv om de skal på nettet, skal de vel vises korrekt på sidebar, selv om der ikke er adgang til nettet.
De vises korrekt på oversigten der kommer frem, men lige så snart de trækkes over på sidebar, ser de underlige ud.
Iøvrigt er min Desktop Calendar som også er en gadget, også forsvundet fra sidebar. Når jeg starter den fra alle programmer, sker der ikke nget overhovedet, men det er nok også fordi at sidebar jo opfører sig underligt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-13 13:49

Lav en gendannelse af det du slettede med CC

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-13 13:51

mystisk. CC har nok været for grundig under oprydning. Jeg bruger selv CC og har aldrig oplev et at der forsvinder for meget.

Men ja en gendannelse må kunne løse problemet

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-01-13 23:39

Hejsan
Jeg har fundet ud af side bar faktisk slet ikke findes i en ren Windows 7, men kun i Vista som så efterfølgende er opgraderet til Windows 7.
Jeg har løst problemer ved at downloade en sidebar widget fra følgende link: http://nes.bplaced.net/sidebar7.html, og den fungere 99% nøjagtig som den originale i Vista.
Da jeg ikke kan acceptere mit eget svar får Fijale pointene, for at have været den første og mest aktive på tråden.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-01-13 23:39

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-13 07:03

Ok tak for det. Nu du siger det så vidste jeg forresten godt at den ikke var en del af Win 7. Men da jeg ikke bruger sidebar så tæbkte jeg slet ikke over det.
På mine pcer skal der være så lidt som muligt. Jeg vil hellere have på det på proceslinien. Ellers bruger jeg søg. Men sådan er vi jo forskellige.