/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertere fra doc til docx
Fra : sonjor
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 17-01-13 12:00

Hej
Jeg har en masse - ca. 600- dansebeskrivelser, som er lavet på 10 x 15 kartotekskort, og selvfølgelig gemt i en mappe. Jeg startede med at lave dem for mange år siden. Nu har jeg i nogen tid haft Office 2010, og skal derforfor hver gang, jeg laver et nyt kort, først vælge Office 2003 format inden jeg gemmer, ellers ligger de ikke sammen. Er det muligt at konvertere hele bundtet på een gang fra doc til docx ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-01-13 13:08
Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-13 13:20

@marken84
Tak, jeg prøvede lige med et par af mine kort, men den går i stå efter 75-80% og melder fejl. Jeg synes ikke, jeg vil købe noget med månedlige omkostninger, især da jeg ikke helt tror på det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 13:33

Har du overvejet at lave dem om til pdf
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-13 17:33

Hvis du har office 2007 eller nyere så kan du BARE åbne en .doc fil og gemme den som .docx. Ved godt det er en langsomlig process når der er så mange filer.

Men hvorfor overhoved konvertere dem, alle versioner af office kan jo åbne dem?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-13 17:43

@webnoob
Ja det har du ret i, det skulle være for at være fri for - ved hvert "gem" at skulle vælge "Word 97-2003"
Jeg vil også helst beholde 97-2003, da jeg har hyperlinks, der henviser til dem. Ellers skal alle disse jo også rettes - altså: kan jeg måske sætte Word 2010 op, så alle de dokumenter, som skrives i min "kort"-skabelon gemmes som "doc", men alle andre dokumenter gemmes som normalt docx ?? Det ville være ideelt, (men måske også lidt dovent - he-he)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-13 17:51

Change Default File Save Type In Word 2010
http://www.dkszone.net/how-to-change-default-file-save-format

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-13 17:54

Sådan indstiller du Word 2007 eller Word 2010 til automatisk at gemme i Word 97-2003-format
http://www.thedoctools.com/wordtips/indstil-word-2007-2010-til-automatisk-gem-i-word-97-2003-format/

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-13 18:56

@Klaudi
Ja tak, men alt det vidste jeg nu godt. Der er altså ingen vej udenom at vælge type, hver gang jeg har skrevet et dansekort - alternativt vil alle breve og alt andet også blive til "doc". Min tanker var om man kunne tilknytte "gemme-typen" til skabelonen, som jeg skriver dansene i, men jeg forstår nu, at det vist ikke er muligt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-01-13 19:52

prøv: pixillion image converter

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-13 19:55

@jensviggo
Tak for dit forslag, men det er vist til billeder, hvilket jeg ikke lige har brug for p.t.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 17-01-13 19:55

åh nej det var jo tekst der var på tapetet, sorry

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 17-01-13 20:00

Jeg burde måske egentlig nu lukke dette spørgsmål og oprette et nyt med emnet: Gemme wordfiler, oprette i en bestemt skabelon i Word 2010 som "doc" og alle andre som normalt "docx" altså uden at skulle vælge type ved hvert "gem" ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-13 21:09

Men af hensyn til dem du eventuelt arbejder sammen med er det en god idé at gemme i 97 osv.
Alle kan så læse dem. Og med mindre du har lavet noget specielt som kun findes i 2007, så er der ikke nogen god grund til at gemme i det nye format.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 18-01-13 09:00

Tak for svaret Eyvind. Ved nærmere eftertanke, har du nok ret. Der er vel heller ikke de store forskelle fra 2003 til 2010, så herefter vil jeg sætte Word til altid at gemme i 97-2003, tror jeg.

Kommentar
Fra : Eyvind