/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Uheld
Fra : MartinQsw
Vist : 403 gange
20 point
Dato : 16-01-13 23:35

Hej

Der var en gammel mand der drejede ud foran mig idag, og jeg påkørte så hans bil da jeg ikke kunne nå at bremse. Han påtog sig alt skylden da han overså mig. Der skete ikke nogen af os noget. vi fik hinandens telefon nr. navn og adresse.

Men jeg havde lånt bilen af min mor. Og jeg har ingen forsikring, ville så høre om det bliver min mor der skal betale eller den gamle mand? Min mor har en forsikring hvor unge under 25 ikke må kører, jeg er 22. UPS

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 16-01-13 23:42

Ja, det er jo lidt UPS...

MEN hvis modparten, den gamle mand, erkender skylden i sin anmeldelse, er der jo en chance for at hans forsikringsselskab betaler gildet og du nøjes med at få en forskrækkelse.

Godkendelse af svar
Fra : MartinQsw

Dato : 16-01-13 23:45

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-13 07:13

Det er bilernes forsikring der skal betale, uanset hvem der kørte.

Den betaler også selvom du er under 25 år, der er blot en væsentlig forhøjet selvrisiko.

Kommentar
Fra : MartinQsw

Dato : 17-01-13 14:33

Det er helt rigtigt Bentjuul, min mor har nemlig snakket med sit forsikringsselskab som sagde det samme. Så Tak for svaret :D