/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
el-priser ??
Fra : hovsada
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 16-01-13 22:10

Ved min årlige målerindberetning blev jeg opfordret til at binde mig for en lavere kilowatt-pris i 18 måneder. Nu er jeg kommet i tvivl om det var dumt ???
Er der "rygter" om billigere el-priser fremover eller er det virkelig en god idè...jeg kunne spare ca. 10øre/kw-time

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-01-13 22:47

Det er ligesom at spille lotto - der er ingen der kan forudsige hvornår gevinsten kommer ud!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-13 08:04

Nu er det "forbrugeren" opfatter som el-prisen yderst sammensat.

Selve prisen for el, transport af el, el-afgift, CO2 afgift og mange andre ting.

Nogle dele kan gå ned, men de fleste nok op.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-01-13 09:28

nu er det altså prisen pr.kw/timer og kun det jeg spørger om !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-13 09:30

ja, og det er også den jeg svarer på, da den består af en række "del-priser", som kan gå både op og ned.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-01-13 09:38

ok ...jeg har lige kigget på min regning - tror lige jeg skal have en nærmere forklaring hos Dong

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-01-13 09:52

har så lige snakket med Dong...priserne er lave for aftaler lige nu ...og det er kun selve elafgiften jeg sparer 10 øre på ...ikke alle de andre !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-13 09:59

Det er afgiften til staten, som vistnok er sat ned med præcis de 10 øre, så de giver altså selv IKKE nogen rabat.

Fis i en bagerpose.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-01-13 10:40

Hvis du har elvarme -feks jordvarme-og dit forbrug er over 4000kwh pr år er afgiften for forbrug over 4000 kwh lige reguleret temmelig kraftigt ned .Det er noget du skal snakke med din elleverandør/forsyningsselakab om.( man skal ansøge)

jeg var nogle år på bindende et årsaftaler med elleverandøren , men er nu skiftet til spotmarked aftale og det har jeg sparet lidt håndøre ved

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-01-13 18:06

Hvis det lyder godt, til at være sandt...eller hvad det nu hedder... Så er der vel noget om snakken. Mon ikke dit el-selskab lægger en ekstra afgift på et andet sted i forhold til de 10 øre, du kan spare pr kw-time. "Gebyr eller oprettelsesgebyr for ny aftale m.m" Så udliner det nok den besparelse du får i forhold til de 10 øre pr kw-time.

McBobo