/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
strøm bag spejl
Fra : ostehapsen11
Vist : 1268 gange
50 point
Dato : 16-01-13 21:32

Hej alle.

1. bad
Jeg har et spejl på badeværelset hvor der bagved er en grøn 1m indmuringsdåse, Jeg vil gerne tilslutte mit nye spejl med indbygget lys men er det lovligt at fjerne lampeudtaget så jeg blot forbinder min lampeledning fra spejlet med dobbeltsamlemuffe og putter ind bag i den grønne dåse? Lampeudtaget stikker nemlig 0.5 cm ud fra væggen og så kan spejlet ikke sidde helt tæt ind til. Spejlet kan let løftes af.
2. køkken
Ud over dette har jeg endelig fået en "led" diode skinne til at sidde under mine køkkenskabe, er det ok at ligge transformeren inde i bunden af et af skabene på nederste hylde og så bore ud gennem soklen med den tynde ledning som forsyner skinnen fra transformeren, altså det er en tynd tynd flexibel ledskinne mit "kit" ligner dette lidt

http://detled.dk/led-lys-skinner/246-p4-led-lys-skinne-system-12w-aegte-varm-hvid-2700k-ra93.html

mvh

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-01-13 16:51

du skal bare montere spejlet på en sådan måde, at det er nemt at tage ned.
om der sidder et låg på dåsen eller et spejl foran, kan vel være ligegyldig.

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-13 09:29

Bag spejlet vil jeg nu nok købe et ø80 udløbsdæksel og monter det så der er lukket ind til den grønne dåse.
Og ja gem du bare traffoen i bunden af skabet, bare du kan komme til den ved evt. udskiftning , de traffoer vi har i vores køkken sidder bag krydderihylden over emhætten så ingen kan se dem...

Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : ostehapsen11

Dato : 19-01-13 19:04

Tak for svaret Bassebo.