/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Isaac Newton
Fra : Tunip
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 16-01-13 13:40

Jeg har læst et sted om en specifik sag hvor Newton ventede 10 år med at udgive sine opdagelser. Er der nogen der ved hvilken opdagelse det drejede sig om? Jeg kan nemlig ikke finde den igen...

Andre specifikke eksempler hvor han tøvede længe med at udgive opdagelser kan også bruges (det skal bare bruges til at statuere at Newton var hemmelighedsfuld omkring sit arbejde).

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-01-13 14:47

Citat
I 1964, da jeg gik til forelæsninger i Fysik 1 hos
Jens Martin Knudsen, fortalte han, at Newton
ventede i ? ere år med at publicere sin Principia,
selv om alle resultaterne lå klar, fordi han havde
besvær med at vise, at man kan beregne gravitationskraften fra et kugleformigt legeme, som om
hele legemets masse var placeret i dens centrum

http://www.lmfk.dk/artikler/data/artikler/0802/0802_32.pdf

Måske er det det du tænker på.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-13 15:55

Du kan læse hans historie her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton

Meget har ændret sig, især tools, men ikke Newtons anden lov.

Den bruger vi alle hver dag, nogle uden at kende den...

Kommentar
Fra : Tunip

Dato : 17-01-13 21:42

Jeg leder efter noget specifikt (bestemt antal år og sag), har nogen kendskab til det?