/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forsikring brændeovn når ikke hjemme?
Fra : mostmighty
Vist : 479 gange
25 point
Dato : 15-01-13 10:51

Dækker ens forsikring en brand opstået pga /fra brændeovnen, når man ikke er hjemme?
(f.eks. hvis man fyrer op om morgenen, og så tager på arbejde før ilden er slukket)

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 35 point
Dato : 15-01-13 11:04

Hvis du er brandforsikret og ovnen er lovligt opstillet - så ja

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-01-13 16:20

hvis du har handlet uansvarligt, f.eks ikke lukket lågen, kan du risikere en mindre bøde for uforsigtig omgang med åben ild.
og nu håber jeg ikke vi om nogle dage kan læse i avisen, at dit hus er brændt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-01-13 23:15

Tjjaaa, selv åbenlyse "mærkværdigheder" sker der ikke noget ved. Eksempel: En familie i Horsens forlod deres hjem og tog på "ferie", så vidt huskes i nordjylland, og mærkværdigvis medbringende deres foto albums. Deres hus brød i brand. Et par personer blev antruffet på åstedet, stærkt stinkende af benzin. Den ene var så alvorlig forbrændt. Ingen blev vist dømt i den sag. Huset er genopbygget idag for forsikringens penge! I byen tales der om dommere der burde mentalundersøges, men hvad ved jeg.

Så mon dog der sker noget. Husker også en der boede i et stråtækt hus. Alligevel skød han raketter af på vejen lige foran. En time efter brændte huset. Det var noget gammelt lort nu fik han et nyt - og 500 kr i bøde.......

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-01-13 11:41

Er dit hus brandforsikret - og det er det hvis du har lån i huset, det kræver din udlåner, så dækker brandforsikringen, på nær du selv har antændt branden med vilje! ... så på dit sp. Ja!

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 27-01-13 22:19

Tak for svaret mig-selv.