/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
dampstrygejern som alm.strygejern
Fra : preb1944
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 14-01-13 16:10

.Hej jeg har fået et dampstrygejern (Philips GC 2560). Mit spørgsmål er . Kan det bruges uden damp -som alm. strygejern ? Vil det som dampstrygejern bare fungerer bedre end uden damp ?
Evt. tak hilsen Preben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-13 16:18

Ja

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-13 16:27

Du kan godt slå dampen fra, men hvorfor dog, det er nemmere at stryge med damp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-13 17:46

Uden vand er det et alm. strygejern.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-13 18:04

Bare til supplement.

De fleste bomuldstyper- stryger man bedst med damp. Ved blandet tekstiler, skal man lige prøve sig frem om dampen egentlig giver en forskel.

Jeg vil så sige, at når man kommer over i tynde silkelign. stoffer, med lav temp- kan det svært at få dampen til at fungere ordentligt- og det er ikke nemt at arbejde med damp på disse, idet de nærmest klæber sig til underlaget.

Så du har brug for begge dele.

ellers har du jo fået et svar fra de øvrige.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-01-13 20:08

Ja

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-01-13 04:39

Til dit strygejern findes en brugervejledning, således at du kan se, hvad de forskellige symboler på strygejernet betyder:

Side 12 på dansk:

http://dl.brugermanualer.com/new/external_light.php

Kommentar
Fra : Fabienne

Dato : 15-01-13 11:37

Kan bruges som "almindeligt" strygejern. Ingen problem.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 15-01-13 12:43

Tak for svaret smuller54.