/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indervæg "knækket"
Fra : jakobal
Vist : 700 gange
500 point
Dato : 14-01-13 12:06

Hej,
I forbindelse med renovering af mit bryggers har jeg fundet ud af at et stykke af min indervæg (ca 50 x 50 cm øverst mod loft) er trykket/knækket. Indervæggen er lavet af 75mm gasbeton. Nogen der har et forslag til hvordan man kan befæste understøtte det knækkede stykke så det sidder ordenligt fast igen?

Jakobal

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-13 12:23

prøv lige at smide et billede så vi kan se hvad det er du mener.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 14-01-13 12:27

Hvordan kan jeg få et billede ind her?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 14-01-13 12:37

Du kan ikke lægge billeder ind her, men du kan f.eks. uploade et billede her

http://peecee.dk/

og så linket herinde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-13 12:38

peecee.dk

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-13 13:10

Hvad er der oven på muren? Noget der trykker? eller er det blot "en sætningsskade". Hvis der ikke direkte hviler noget oven på, kan du fx sættte den type glasvæv op, man bruger til at sætter i hjørner, så tapetet ikke revner.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 14-01-13 18:23

Hej, her er billedet. Der er ikke noget der hviler på det område der er trykket ind
http://peecee.dk/upload/view/397756

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-13 18:50

I dit sted,ville jeg prøve at "udvide" revnen forsigtigt.Med en vinkelsliper,en lille skarp mejsel,eller lign.
Gerne ca.halvvejs ind.Rense det godt,vand med en pensel.Og fuge det til med fliselim.(Lip eller lign.).

Er det armeret med jern,burde det kunne gøres,uden det går helt løs.
Er det uden jern,kan du løfte hele stykket af,raspe lidt materiale væk,så der bliver plads til lidt fliselim.
Og "mure" hele stykket på plads igen.

M.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 14-01-13 18:53

Du kan kradse i revnen, så den bliver større og derefter sætte nogle søm/skruer skråt i for at holde det sammen og til sidst fylde revnen med mørtel eller gasbetonlim eller fliselim.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 14-01-13 20:13

Hvis det er en indervæg, burde du kunne komme om på den anden side og skubbe den på plads pg så samle hjørnet med skruer.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 500 point
Dato : 14-01-13 22:09

hvis du har mulighed for at tage hele stykket væk, kan du smøre en gang tynd fliseklæber på hele brudfladen og så trykke stykket på plads igen.
det er nok det mest effektive og helt sikkert det der holder bedst.
det er et produkt der er næsten det samme som fliseklæber man normalt bruger til at lime gasbeton med.

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 15-01-13 10:10

Tak for svaret trimare46.