/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
amsung tablet med 3g
Fra : trimare46
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 13-01-13 12:27

bilka havde idag en samsung tablet på tilbud. i bilkaavisen stod der, at den var med 3g.
det samme stod der på sedlen i butikken, men ekspedienten påstod, at det var en fejl.
han fjernede så sedlen i butikken, og så fortalte han, at samsung netop havde tabt en retssag til apple, som gjorde, at samsung slet ikke må sælge tablets med 3g.
er det rigtigt, eller er det bare noget han finder på for at komme ud af kniben.
jeg synes da ikke jeg har hørt noget om sådan en retssag, og alle andre butikker sælger da samsung tablets med 3g.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 300 point
Dato : 13-01-13 13:32

Sikke en gang sludder han lukker ud det er sku da fordi han selv vil købe en og sælge den videre for 2500kr det er sku billigt jeg havde fluks skriver en mail til Bilka om dette forløb

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-13 13:52

Alle de patenter som findes, det er ikke til at finde rundt i.

Der har kørt sager omkring patenter imellem apple og samsung.
http://arstechnica.com/apple/2012/08/google-rola-agrees-to-license-3g-related-patents-to-apple-in-germany/
http://www.zdnet.com/apple-v-samsung-trial-blows-out-to-mid-2013-7000002250/

Og det jeg lige har skimmet igennem, så forstår jeg det faktisk sådan at det er samsung som har nogle 3g patenter som de truer apple med, fordi apple har truet samsung med nogle helt tredje patenter (som ikke er 3g relateret)

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 13-01-13 15:55

Jeg tror du har ret i at ekspedienten vrøvler, Samsung sælger masser af tablets med 3G
Bilka vrøvler også i deres tilbudsavis.
Under beskrivelsen står til aller sidst: Model GT-P5110/GT-P5100 og det er kun den sidste der er med 3G mens prisen passer bedre på modellen uden 3G!
http://www.edbpriser.dk/computer/tablet.aspx?q=gt-p5100&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fTablet%7c887
og
http://www.edbpriser.dk/computer/tablet.aspx?q=gt-p5110&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fTablet%7c887
mvh
Janus

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-01-13 17:03

har sendt mail til bilka og beklaget mig. de beklager fejlen og vil som et plaster på såret muligvis give noget kompensation. det glæder jeg mig til.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 13-01-13 17:59

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-01-13 22:12

Det var så lidt glæder mig til at høre hvad Bilka kommer frem til

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-01-13 15:04

så fik historien en lykkelig udgang.
bilka ringede og sagde, at jeg kunne hente en samsung tablet med 3g til samme pris som den uden 3g.
det er sgu da god kundeservice