/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP adresse
Fra : Rfou
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 05-06-03 18:34

Kan man identificere en person udfra en IP adresse - og hvis så hvordan?
M.V.H.

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-03 18:39

Det eneste der er offentlig tilgængelig er DK-hostmaster. Men det gælder kun hvis vedkommende har registreret et domæne til sin IP-adresse.

Når du tænker på en hvilken som helst IP-adresse, så er det kun udbyderne som holder styr på, hvem der har haft hvilken adresse, hvornår. Men det kan man som menigmand ikke få oplyst. De logger det i tilfælde af at der sker noget ulovligt og politiet skal blandes ind.

mvh/HJP

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 05-06-03 19:54

Tak for svaret hjp1974.
Det bekræfter min egen formodning. Det var bare for at kunne se hvem der besøger min hjemmeside. Men OK man lære jo hurtigt at kende de tilbagevendende gæster, og de tilfældige kan det være ligemeget med.
mvh