/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad laver Mogens Lykketoft i S?
Fra : PeterTheisen
Vist : 409 gange
10 point
Dato : 12-01-13 17:38

Hvad laver Mogens Lykketoft hos Socialdemokraterne?

Dette slog mig i går, da jeg så Deadline fra 9. januar, hvor Lykketoft argumenterer for, at skattelettelser ikke virker på beskæftigelsen, selvom den regering, som han støtter, har givet skattelettelser i milliardklassen.

Tidligere har han været meget imod de regnemodeller, som Finansministeriet benytter sig af. Det drejer sig bl.a. om ADAM og DREAM.

I Deadline-udsendelsen argumenterer han også for, at det måske i virkeligheden var meget godt, at vi ikke kom med i euroen, når man kigger i bakspejlet på trods af, at han anbefalede danskerne et ja i år 2000.

Så spørger jeg mig selv: Hvorfor har Lykketoft ikke fra begyndelsen meldt sig ind i DKP/VS og så senere Enhedslisten, som øjensynligt har en politik, der ligger nærmere hans eget verdensbillede? Var det, fordi han så ikke kunne få ministerperioder med høj løn og senere fed pension og en formandspost for Folketinget?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-01-13 18:04

hvor mange (hvor lidt) politikere tror du der forfølger idealerne frem for pengene?
jeg kan sgu ikke komme i tanker om ret mange der har forsøgt sig ret meget i den retning.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-01-13 18:10

Når en boligforening har vedtaget at der ikke må holdes hund,
og at der fx. skal være ro kl 22,00

betyder det ikke at alle medlemmer har stemt FOR forslaget,
kun at min. 51% er enige.
og muligvis 49% Uenige,... det kaldes på Dansk,.. Demokrati.

hvis Mogens Lykketoft IKKE gik efter pengene,... ville han være meget A-typisk.!

personligt kender jeg ingen der er ligeglad med penge,
det er et 'MUST',.. have.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-13 18:36

Ja,selv de rødeste røde,er lige så store pengepugere,som alle andrer......hvis de får chansen.

Bare se fagforeningspamperne,der vel får det dobbelte i løn,som deres medlemmer.

Jeg husker endnu,referater fra LO`s kurser.Gourmet mad,fri bar.En uge igennem.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-01-13 18:45

Citat
Ja,selv de rødeste røde,er lige så store pengepugere,som alle andrer..

tror sgu ikke pengene har nogen 'farve' i den forbindelse,...
det skulle da lige være de 'sorte',....

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 13-01-13 04:33

Det er vist mere S, der har forandret sig, end Lykketoft..

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 13-01-13 11:07

Tak for svaret Mosebaek.