/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Salg af jagthundehvalpe
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 987 gange
17 point
Dato : 12-01-13 08:38

Hejsan, har lige et spørgsmål kan det være rigtig der er få personer i en raceklub som skal godkende mine hvalpe følger regler efter DKK, dMK vil ikke godkende dem.?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-01-13 09:42

Hej Rasmus.

Avlsvejledningen for DMK:http://dmk-online.dk/hunden.html

Heraf skulle fremgå de regler, som DMK bruger - ellers spørg en meget vidende person inden for rassen Bendt Ballegård Knudsen - han ved alt !!

Må man spørge om grunden til det afslag du har fået ?? Er det et rent udstillingsdyr du har eller ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-01-13 09:46

Jeg glemte lige at skrive, det er derefter under Avlsvejledningen bestemmelserne findes !

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 12-01-13 10:21

hejsan igen, det er rigtig jagthunde både mor og far, de kommer fra gode linier, det siger mange af mine jagtkammerater, der har forstand på hunde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-01-13 12:14

Hmmmmmm!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-13 16:37

Jeg ved ikke, om du kan bruge denne udtalelse fra en kendt og meget berømt hundemand til noget..?

"I diverse hunde annoncer støder man gang på gang på sætningen: Godkendt parring. Ja endda også på D.M.K. godkendt parring.
Hvem er det så lige der godkender disse parringer. Formanden? Avlsvejledningen? Bestyrelsen? Eller måske et medlem med et fornavn, som begynder med J eller C?
Juridisk set er det kun hundeejerne selv, der kan godkende noget som helst – så forklar mig venligst, hvad er meningen, man oplever det ikke så ofte i andre racers annoncer."

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-01-13 17:51

Godkendt parring - eller arrangerede "ægteskaber" - som i Kongehuset. Sådan forstår jeg det - i hvert fald.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 17 point
Dato : 12-01-13 18:11

Erasmus Montanus du kan lige sende mig en privat besked, så finder vi ud af det, uden fnidder fnadder fra raket Knudsen.

SHV, er ved at lære min au pair at putte, så hun kan være min caddy på golfbanen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-01-13 18:23

Citat
er ved at lære min au pair at putte, så hun kan være min caddy på golfbanen

Hvad størrelse jern starter I med??
Hvilken slags kugler..?
Hvor mange slag skal bruges, før den må puttes i hullet ..?

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-01-13 10:21

Tommy

Hvis det var mig du spurgte, ville jeg svare:

Jeg ville starte med at lære hende at håntere KØLLEN
Kuglerne skulle være røde i snevejr, medmindre man bruger lange underbukser
Antal slag ville afhænge af håndteringen af køller/JERN

ØV6
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-01-13 10:41

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-01-13 11:33

Det kræver sin mand at nå de 9 huller inden middag. Især på en glatbane

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 13-01-13 12:49

Tak for svaret Sandhedsvidnet og din store hjælp.