/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Min NAS server "bipper"
Fra : ara
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 11-01-13 11:19

Hej.

Jeg har en synology nas server hvor der er monteret to diske i.
De er sat op sådan at de kopierer hinanden.

Her til morgen da min server skulle starte op bippede den med 2 sek. mellemrum.

Jeg får denne fejlmeddelse:

Diskenhed 1
Pladsen er degraderet. Vi anbefaler at du udskifter de svigtende harddiske.......... og meget mere.

Vil det sige at den ene disk er stået af, eller kan man redde den på en eller anden måde.

mvh

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-13 12:12

Det er jo ikke muligt ud fra dine oplysninger at gætte på hvad der er galt.

Alle harddisk vil før eller siden svigte på grund af mekanisk / termisk slid.
'
Synology bruger sit eget specielle format, så du ikke kan læse harddisken direkte i en sædvanlig AT computer.

Du kan prøve at tage den defekte ud og placere den i et kabinet med usb tilslutning (det folk kalder usb disk). Den kan du så måske læse når denkobles til synologyen.

Ellers er der ikke andet at gøre end at anskaffe en ny disk.

Glæd dig over at du ikke har tabt data --- endnu.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-01-13 14:41

Fandt en med samme problem som mig.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76432

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-13 01:34

Hvis problemet skulle skyldes satakabler, så er det da mystisk, at det først viser sig nu.
Jeg tror ikke meget på at andre kabler vil hjælpe.

Hvis kabler var problemet , vil du kunne se den "defekte" disk , når den tilsluttes nas via en usb forbindelse.

Nu er det vel sådan at de dike du har sat i er med på synologys liste over anbefalede.
Ellers kan det være at problemet bare er at synology ikke kan håndtere disken, når datamængden når over en vis grænse.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 12-01-13 14:04

Jeg fandt ud af at min var en 209+ og her er der ikke sata kabler i.

Så dette er udelukket.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 17-01-13 16:29

Tak for svaret transor.