/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Langsomme hjemmesider
Fra : davker
Vist : 2203 gange
200 point
Dato : 05-06-03 17:57

Jeg har en ven der oplever at hans browser er langsom når han er inde på bestemte hjemmesider som bl.a tv2.dk, BT og Ekstrabladet.
Jeg tænkte om det kunne være fordi han kørte med version 5.0 af Explorer, men problemet var det samme efter vi installerede 6.0.
Han har Windows 98 som styresystem, er på nettet via vores efterskoles netværk, bag en router.
Andre hjemmesider har han ikke problemer med som fx hotmail...

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-06-03 20:59

De sider du der nævner ER langsomme ikke kun hos din ven, men hos mange mange andre. Kun hvis man har en lynhurtig bredbåndsopkobling er de nogenlunde. Jeg har tit bemærket det samme og det er lige netop de sider du nævner. Så må vi håbe at de snart kan få gjort noget ved det.

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-06-03 21:09

Jeg har lige prøvet en load-tester for siderne du nævner. Se hvad den skriver

Your loading time is much too high! Your chances of indexing in major search engines is slim and you will find very few viewers willing to wait that long for any web page to load!... You must reduce the size of your page!

Så værsgo. Din vens system fejler intet.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 200 point
Dato : 05-06-03 21:11

Du kan iøvrigt selv afprøve siderne på denne load-tester. URLen er her
http://www.submitplus.com/freeprograms.php?b=loadtest

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-06-03 21:15

tv2 er dog den bedste af dem.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-06-03 21:35

Yes tilslutter mig lige det als skriver der - de er hamrende længe om at loade .... især Ekstra Bladet ... så det er der problemet ligger.
jeg oplever det samme når jeg besøger omtalte sider.

Karina
God Pinse

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-06-03 22:20

??? jeg loader tv2 på under 2 sek.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-06-03 22:21

det er mange gange sådan at nogle sider tror at jo mere lort de fylder på deres sider, jo mere interessante bliver....not

en anden der sikkert også ville vlode din ven probs er http://www.jubii.dk

Godkendelse af svar
Fra : davker

Dato : 05-06-03 22:51

Tak for svaret als.
Det var hurtigt og fyldestgørende.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-06-03 08:00

Tak for points.
Til Melander: Ja, som jeg også skriver er tv2 ikke den værste, men de kan da godt være bedre skriver de på den load-test side jeg angiver.

Kommentar
Fra : davker

Dato : 06-06-03 21:43

Vil det forresten også påvirke hastigheden for brug af scrollbaren i siden af browseren, at hjemmesiden er langsom?

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-06-03 21:47

Ja, det vil det i mange tilfælde. Man kan ligesom ikke hale nedad i scrollbaren når indholdet endnu ikke er på siden.