/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kun 1 spørgsmål til Gud!!!
Fra : willlliam
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 05-06-03 16:52

HVIS Gud lod sig vise her på Jorden et kort øjeblik og accepterede at svare seriøst på kun eet spørgsmål, hvad ville Menneskehedens mest presserende spørgsmål være???
Men kun eet spørgsmål!!! Seriøse spørgsmål er at foretrække..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-06-03 16:56

Vågn op willlliam,du drømmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 17:01

Gud hvor bor du når du ikke er her på Jorden?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-06-03 17:03

Hvad er meningen?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-06-03 17:07

Ja jeg ville sådan lidt pladderhumanistisk spørge ham :

"Hvad i himlens navn foretager du dig når små børn mishandles, lider nød og dør - helt uden grund?!? - kan du sige mig det"

Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-06-03 17:19

Guuud er det virkelig Dig ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 17:23

Til Rfou: Kender du ham?

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 17:27

Tak for svarene omend ikke alle formår at verbalisere indlægget som et spørgsmål...hmm ( ikke så pædagogisk )
Hvad er spørgsmålet eller udebliver det her i PINSEN?
god pinse til alle small-talende

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 17:42

Hvad er dit eget spørgsmål? Hvis du vil skrive det her, så har vi da noget at sammenligne med.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 17:58

Hej
så vidt jeg forstår spørgsmålet> hvad ville mennesket spørge gud om hvis han virkeliggjore sig<
Fnoller er inde på lidt.
Men èt enkelt spørgsmål.....tjaee lad mig se....
Hvorfor beviser du ikke din eksistens??? Vi kender dig kun som ældgamle skrifter, som hobetal tror på, men BEVIS din eksistens (ingen bibelcitater tak) vi kan ikke forholde os til noget fiktivt uden skepsis.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-06-03 18:01

Det Guuud jeg skrev, er bare det ord de fleste eller i hvert fald mange mennesker bruger. når man bliver overrasket og inden man når at tænke sig om. Jeg kender ham ikke, derfor er det nødvendigt at spørge om det virkelig er ham.
I så tilfælde ville jeg ikke kunne klare mig med et enkelt spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 18:09

Til Rfou: LOL, men du tror på ham siden du spørger?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-06-03 18:11

Pædagogisk set ville jeg stå og snakke med mig selv,men okay det er der så mange der gør,det
gør willlliam nok hver aften før han går i seng.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 18:27

Prøv dog at ta`spørgsmålet alvorligt. Der er jo intet fordækt i det, men giver stof til eftertanke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 18:37

I denne verden findes så mange "guder", men har vi set dem? Det kommer an på ens tro. Vi bliver alle uvenner, fordi vi ikke tror på det samme. Hvorfor blive uvenner, vi har da lov til at tro på det, som vi vil. Stof til eftertanke, kan man nu regne med at den person, som udgiver sig for at være?? nu også er det. Er det det vi skal tænke over?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 18:46

Til Willlliam: Hvornår svarer/spørger man pædagogisk rigtigt. Er det når du fårstår det?

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 18:49

Til ans
Tak for din hilsen - måske spørger man " pædagogisk rigtigt " hvis Gud forstår spørgsmålet.
Selv ønsker jeg bare et spørgsmålstegn efter sætningen
Ganske enkelt,ikk'

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 18:50

Hej ans,

Det er jo netop baggrunden til spørgsmålet (og min kommentar ) Du er jo allerede ude i en filosofisk/religiøs forklaring som kunne fortsætte i 1 uendelighed. Vi ER allesammen forskellige, og sådan skal det forblive.Jeg kunne skrive en hel (næsten) roman om spiritismen, budismen osv, som har VIDT forskellige opfattelser af Gud/overordnet kraft, liv og død.
Selv ateister (migselv) tror sgu et eller andet sted på en >kaldhamgud<
Du skla ikke tænke over hvad andre siger/tænker ( i forhold til din overbevisning) men over hvad du selv tænker.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-06-03 18:54

hej gud>>har du set min kakaofugl??

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 18:56

Er den fløjet væk Melander???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 18:56

Hvis den Gud vi taler om, findes i personificeret form, ville jeg ikke spørge om noget, men fortælle at jeg er ked af den afmagt vedkommende er i besidelse af.
Emesen.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 18:57

Er den fløjet væk Melander???

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:00

Sorry. 2 gange.
emesen> afmagt i forhold til hvad? verdensituationen, børnearbejde, gadebørn, krig o.s.v Afmagt til hvad?
(hmmm, kom jo med en masser hints)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 19:07

laurenzio!
Ja - afmagt til at følge op på bl.a de 10 bud. Eller hvad det nu hedder i de forskellige religioner.
Emesen.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:15

emesen> Pinligt, men jeg kan sgutte huske alle 10 bud. Kan du?
(ikke rigtig rækkeflg)
1) du må ikke bedrive hor.
2) elsk din næste.
3) du må ikke slå ihjel.
Har du de 7 andre?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:16

Okay... jeg ved godt jeg kun har eet spørgsmål, men skal jeg så vælge
1. Hvad er meningen med livet? eller
2. Hvorfor?

Tror mest selv på 2`eren..... (fordi det er et godt, bredt dækkende spørgsmål han er nødt til at svare på.. og dog.. svaret ku jo være "fordi"!! HMMM.)
Nå.. så holder jeg mig nok til 1`eren!
Eller mere retorisk:
3. Hvad er et menneske?

Mvh Christina...interessant tanke iøvrigt.
(S: jeg MÅ lige klemme et pral ind, nu I er ved pædagogik..har lige fået 11 i mdtl. pædagogik!)

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:18

Jammen vi er jo i smalltalk... så tillykke skingur flot gået. Har du længe igen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 19:18

Nej det kan jeg ikke, så du må nøjes med at bruge dem du kan.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 19:22

Tillykke Christina.
Du kan ikke bruge nr. 2 for det er ikke noget spørgsmål.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 19:24

Ja laurenzio, vi er så forskellige, at du nu mere interesser dig for melanders kakaofugl, som ingen har set. Er det også en gud?? i det høje?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:24

du skal ære din fader og moder

du må ikke begære din næstes hustru

du må ikke have andre guder end mig (altså ikke mig vel, men gud!!!)

bliver sg. nødt til at slå dem op..hang on...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:27

eyvind, det er da et spørgsmål.. det er bare ret svært at svare på!!!

Og jeg er færdig m. examen d. 18.. psykologi.. mangler 2 år før jeg er heeelt færdig!!! (folkeskolelærer!!!!)

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:27

LOL skingur, men godt gået.

ans> tjaee hvorfor egenligt ikke, den ene er vel lige så god som den anden.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-03 19:30

Kære Hr. cykelsmed.
Hvorfor.
Hilsen Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:32

De ti bud
v1 Gud talte alle disse ord: v2 »Jeg er Herren din Gud, som førte dig ud af Egypten, af trællehuset.

v3 Du må ikke have andre guder end mig.

v4 Du må ikke lave dig noget gudebillede i form af noget som helst oppe i himlen eller nede på jorden eller i vandet under jorden. v5 Du må ikke tilbede dem og dyrke dem, for jeg, Herren din Gud, er en lidenskabelig Gud. Jeg straffer fædres skyld på børn, børnebørn og oldebørn af dem, der hader mig; v6 men dem, der elsker mig og holder mine befalinger, vil jeg vise godhed i tusind slægtled.

v7 Du må ikke bruge Herren din Guds navn til løgn, for Herren vil aldrig lade den ustraffet, der bruger hans navn til løgn.

v8 Husk sabbatsdagen og hold den hellig. v9 I seks dage må du arbejde og gøre alt, hvad du skal; v10 men den syvende dag er sabbat for Herren din Gud. Da må du ikke gøre noget som helst arbejde, hverken du selv eller din søn eller datter, din træl eller trælkvinde eller dine husdyr, og heller ikke den fremmede i dine byer. v11 For på seks dage skabte Herren himlen og jorden og havet med alt, hvad de rummer, men på den syvende dag hvilede han. Derfor har Herren velsignet sabbatsdagen og helliget den.

v12 Ær din far og din mor, for at du må få et langt liv på den jord, Herren din Gud vil give dig.

v13 Du må ikke begå drab.

v14 Du må ikke bryde et ægteskab.

v15 Du må ikke stjæle.

v16 Du må ikke vidne falsk mod din næste.

v17 Du må ikke begære din næstes hus. Du må ikke begære din næstes hustru, hans træl eller trælkvinde, hans okse eller æsel eller noget som helst af din næstes ejendom.«

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 19:33

Tror faktisk een har været meget tæt på spørgsmålet allerede 2½ time efter det blev stillet.
Men hvem er det? Selv har jeg ikke fundet på spørgsmålet men skal da gerne afsløre det her i weekenden.
Tak for de mange gode besvarelser og fortsæt bare...det er ganske inspirerende...

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:34

Uffff.....det lyder religiøst
Hvor blev william mon af?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:36

OK, 2 på èn gang.
Meget fin smalltalk, blander mig absolut IKKE udenom.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 19:36

han leder efter kakaofuglen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:40

hmmm.. det forudsattes, at Gud svarede seriøst..så holder jeg mig måske alligevel til "hvorfor".

Men det andet.. "hvad er et menneske" er nu også, synes jeg selv, et kanon godt spørgsmål. Er vi mennesker i form af vor dannelse? Rosseau, som havde et religiøst syn på mennesket ville svare ja. Et menneske er ikke et menneske, før det er blevet dannet. (og dannelsen går groft sagt, kort sagt, helt enkelt og u-uddybet sagt ud på at lære at bruge sin fornuft.)

Eller er vi mennesker fordi vi kan tænke abstrakt? Har et skriftsprog? Er "tarzan-typerne" i den forstand mennesker?

..... se selv, det ER et godt spørgsmål!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 19:41

laurenzio.. du mener Gud + melanders kakaofugl når du siger " 2 på en gang" eller??

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-06-03 19:47

Til Ans
Citat
Til Rfou: LOL, men du tror på ham siden du spørger?

Egentlig ikke - det er nok derfor jeg vil lyde så overrasket. Men i betragtning af at de lærde stadig ikke kan blive enige om Guds eksistens, vil jeg heller ikke afvise at der er en form for gud.
Jeg er sikkert en meget almindelig tvivler.
Men "tro" og "tvivl" er jo bare næsten-yderpunkter på den samme skala. I begge ender er det jo "vished"
Men jeg tager religiøse spørgsmål meget alvorligt.
rfou

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 19:54

Til Rfou
Ja lad bare de "lærde" finde ud af det. Willlliam ved det jo ikke selv, men tror på et eller andet, som en har svaret på så det kommer så tæt på hans egen tro. Jeg er selv en tvivler, tror mere på den 6. sans.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:56

skingur> nej nu var det ikkkeeee lige det jeg mente. Det vat fordi jeg kom til, at trykke min kommentar 2 gange. Men kakaofulg som gud.....hvorfor egenligt ikke, jeg har sgutte mødt ham/den/det endnu, så jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter hvis jeg skal finde "det" men det er vel vores egen indre følelser det kommer an på uanset hvad...(som ans også antyder)
" Tro hvad du vil, så længe du har det godt med det"
(så kan vi snakke religionskrig bagefter, som i mine øjne kun er for fanatikere/hmm ja eller USA for olie)
Tænk hvis vi allesammen var ens, tænkte ens, sagde det samme, hvor kedeligt.....men ufreden ville sikkert stadigt eksistere.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-06-03 19:59

ans> undskyld mig, men hvordan kan du udtale dig om hvad william tror på og ikke tror på. Kender du ham personligt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 20:10

Citat
hvad ville Menneskehedens mest presserende spørgsmål være???

Spgsm: Hvordan lever vi et bedre og mere harmonisk liv
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:14

ans... pt er det os allesammen, der er "de lærde"... for det er vel ikke noget entydigt svar på, hvilket spørgsmål, man skal stille Gud.

Tricket - hvis jeg må kalde det sådan - er vel at få stillet et spørgsmål, der er så bredt, at Gud måtte svare på alt det, vi går og tumler med.. derfor er "hvorfor" et godt spørgsmål... og vel også "hvad er et menneske".
Bortset fra at Gud måske ville svare "Det er sådan nogle små sadister som Jer, der hønser rundt og skyder på hinanden i Mit navn og ødelægger den klode, Jeg gav Jer." ...
Nej vent, det ville han ikke svare... for Han skabte os efter sigende i Sit billede. Ergo må han svare på anden vis, og så er det, at det bliver interessant...for hvad vil han svare på det?

Med spørgsmålet "Hvorfor" (under forudsætning af, at han skal tage det så seriøst at svaret ikke bliver "fordi") må Gud selv tage stilling til, hvad han tror der er det vigtigste for os at vide. Svaret kunne i givet fald være MULIGHED 1: "Jeg havde bare helt vildt meget lyst til at eksperimentere lidt med de her ribben, jeg fandt. Så jeg lavede jer for at se, hvad der ville ske med en art, der er i besiddelse af såvel fornuft, empati, inrtelligens og evnen til at tænke abstrakt. i klarede det ikke skidegodt, og derfor har jeg egentlig ladet Jer sejle jeres egen sø, og det er derfor nogle af Jer af og til dør for tidligt osv. Resten er I sg. selv skyld i."

MULIGHED 2: for at prøve Jer og se, om Jeres tro er stærk nok.

Uha... hvor teosofisk..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 20:15

Laurenzio: kl 19.33 skrev Wlllliam at en havde været meget tæt på spøgsmålet. Ergo jeg tog det som et svar, der kom tæt på det han ønskede at høre. Så vidt jeg ved kender jeg ham ikke. Hvem staver William med 4 l´r, jeg kender ingen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:17

men eyvind, det ved vi jo allerede godt. Behandl andre ordentligt osv. Dette ville være et bedre spørgsmål: `"Hvordan får vi alle røvhullerne til OGSÅ at opføre sig ordentligt, så vores Jord bliver et rart, fredeligt og harmonisk sted at være"!!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:21

tænk, er der ingen der tror på gud der bliver dybt forargede over denne diskussion.

personligt synes jeg Fnollerpige's svar i toppen er super... men der er jo bare mig....

har i nogensinde oplevet nogen blive traffikdræbt af en spritter?? altså uden at den afdøde havde nogen skyld eller mulighed for at flygte ???

.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 20:22

Skingur, hvis du skal være pædagog, er jeg glad for at du ikke kan blive min pædagog, der er jeg nok på et alderstrin, hvor man ikke lader sig manipulerer. Jeg har for megen erfaring.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:22

Hmmmm... en strøtanke lidt uden for nummer... og det er nok bare ordkløveri..
Da Gud gav Moses de ti bud, var de mægtig udførlige.. og det skal love jo nok også være, for at folk kan forstå og acceptere dem. Men havde Gud virkelig ikke forudset, at der nok ikke er tæskemange, der i år 2003 begærer hinandens OKSER? og ÆSLER????

Min personlige meninger, at det havde været nok at skrive "hustru" og "ejendom" (eller "besiddelser"). Nå... men man skal jo også huske på, at biblen er håndskrevet en hel del gange og at skribenterne ofte har tilføjet noget, de synes var umådelig vigtigt... æsler fx!!!

Nå... glem bare min strøtanke!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 20:25

Laurenzio! Hvis man stiller "repeet" forkert er det nemt med de mange lllllllll
Christine! Jeg spurgte på meneskehedens vejne, og så får alle et svar de kan bruge. Dem der vidste besked kan jo bare tænke:"hvad sagde jeg".
Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:25

hej ans... nej, jeg skal ikke være pædagog! Men hvor manipulerer jeg????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-06-03 20:26

Et menneske er et abstrakt ord som mennesker har kommet frem til fordi de ikke
vil kaldes dyr.Og Gud hvor du vrøvler skingur.

Manse9933

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:27

nå ja eyvind... good point der!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 20:27

Skingur, du har ret i at der ikke er et entydigt svar som man kan stille Gud. Hvordan vil Willlliam så kunne give sine point væk????

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:28

hej manse... hvor vrøvler jeg????? (udover det med strøtanken!)

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:28

KAN MAN STILLE ET SVAR !!!???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 20:29

Et svar skal lægges

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:30

rart at det ikke kun er mig der vrøvler

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:31

nogen der så mit spørgsmål ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 20:34

Skingur: Er du også Christina, som lige har fået 11 i pædagogik og som skal være folkeskolelærer

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:35

ja beckski.. og på sin vis har du ret.. men det ville være dejligt, hvis spørgsmålet var stillet, så Gud OGSÅ ville svare på det, samtidig med at han var nødt til at besvare de andre presserende spørgsmål.

Har oplevet dødsfald, der var lige så urimelige som det du beskriver.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:36

så er der en gud ?? --- for ville han tillade den slags "drab"?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:39

ja ans.. der står "skingur" øverst og jeg underskriver mig med "christina".

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-06-03 20:39

Okay der - nu har jeg læst denne tråd --- og med så mange kloge hoveder tror jeg såmænd slet ikke det bliver nødvendigt at spørge Gud om noget, da det tilsyneladende ser ud som om nogen ved det ( eller tror de ved det )

- bevares det er blevet en spændende filosofisk ( og typisk menneskelig ) debat denne her ....

så mange ord og stadig så lidt der bliver sagt.

"Det eneste JEG ved er, at jeg ingenting ved"
så tror faktisk slet ikke jeg ville forlange svar på noget.......

Så måske man bare skulle ( i al sin tiltalende enkelhed spørge ham: " Nå, hva`så der!!" og få et svar a la: "Tjoooo hovedet op og benene ned! - og du?" )

P.S er Gud ikke Kandubruger ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:39

beckski... det er jo et helt andet spørgsmål!!!!!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:41

man må da gerne svare på spørgsmål der optræder i andre spørgsmål ???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:42

orv karina... det ville da have været mere skræmmende, hvis debatten var blevet u-menneskelig!!! Tror du skyder mig i skoene at jeg er et af de såkaldt kloge hoveder...det er jeg IKKE , men diskussionen er da spændende!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 20:44

ja beckski...men jeg ved det sgu ikke! ER der en gud? Og hvor? Er det ikke noget man skal tro på, for at kunne sige at der er? Men vi finder vel ud af det, når han kommer for at svare på vores spørgsmål...

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-06-03 20:48

ring mig op når jeg kan se ham/hende/den .....
jeg kender folk, der har talt med HAM og han har hjulpet dem ...
men troen skal vel være der. - enig.
men er fysik og kemi - altså atomer og energier det eneste der kontrollerer verden (saddam, bush og osama er i dette tilfælde energier) ??
hmmmm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 20:50

Christina Skingur, du er bare ude på at score point på din frembrusende og ikke altid tiltalende måde, men sådan er det jo med lærere, de er altid bedrevidende. Var det ikke det du måske skulle være. Jeg håber ar Willlam måske kan finde hoved og hale i alt, der er blevet skrevet.
Herren være med Jer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-06-03 20:52

Nu ved jeg det.
spgm: Hvordan bli'r vi enige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 21:12

Til emesen, det er der ingen der bliver. Måske hvis Christina skingur snart skal på ferie uden sin com.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-06-03 21:14

er gud ikke bare noget vi går ud fra er der, gud kunne ligeså godt være min vaskemaskine.....hmmmm måske bliver jeg oplyst hvis jeg stikker hovedet ind i den og tager en kogevask, eller også skrumper mit hovedet, tjaaa livet er fuldt af svære, underfundige og sære spørgsmål....

hmmm, men igen gud kunne jo også være en kakaofugl....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 21:22

Til Willlliam! Håber på at du fik svar, på det du søgte
God pinse.
Hilsen ans.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 21:23

hej ans... gad vide hvad det er jeg siger, der trigger dig så meget? Det er et frit forum og alle har lov og ret til at komme med deres meninger, tanker mv... og hvis man er uenig, er det da smart at argumentere istf. at starte en "du er dum" diskussion. Jeg er ikke med i denne debat pga 50 point, men fordi jeg rent faktisk synes det er et interessant, teoretisk spørgsmål. Det er der flere i denne tråd, der gør, men jeg er i tvivl om om du hører til dem... du er her vist kun for at brokke dig, og hvis det er fordi du ikke er i stand til at formulere hvad det, er du mener eller fordi du ingen mening har, så lok istedet for at brókke dig. I hele denne tråd er (KOPI) dette det eneste relevante du er kommet med:

I denne verden findes så mange "guder", men har vi set dem? Det kommer an på ens tro. Vi bliver alle uvenner, fordi vi ikke tror på det samme. Hvorfor blive uvenner, vi har da lov til at tro på det, som vi vil. Stof til eftertanke, kan man nu regne med at den person, som udgiver sig for at være?? nu også er det. Er det det vi skal tænke over?

Det var egentlig klogt nok sagt men derefter kører du af sporet. Lad os blive ved
"hvorfor blive uvenner" - og du starter!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 21:24

lok = luk!!!

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 21:27

God aften igen.
Jeg kan sige at det faktisk var sangeren Jim Jørgensen fra gruppen " Hotel Hunger " i løbet af et splitsekund formulerede spørgsmålet i et radiointerview for ca 1 - 1½ år siden.
Jeg synes hans spørgsmål var så godt at ingen andre jeg sidenhen har spurgt har formuleret et bedre spørgsmål til Gud ( forudsat vi tror han en sommeraften dukker op )... og spørgsmålet har absolut ikke noget med en kakaofugl at gøre.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-06-03 21:28

orv karina... det ville da have været mere skræmmende, hvis debatten var blevet u-menneskelig!!! Tror du skyder mig i skoene at jeg er et af de såkaldt kloge hoveder...det er jeg IKKE , men diskussionen er da spændende!!!!

-----------------------------------------------------------------------------

Hej Christina - hvorfor var det liiiige at du straks følte dig truffet ?

- der er jo ingen der siger det var møntet på dig, der er mange andre deltagere i denne tråd og jeg mente det blot generelt set .... rettet mod os alle *S

Du farer ret hurtigt op med "Det er nok mig der menes"

-------------------------------------------------------------------------------

Ja gu`er den spændende det kan vi sagtens blive enige om!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 21:29

Christina skingur.
Kører af sporet? Det skriver du kun fordi du ikke kan styre det hele.Tænk at der var en som sagde noget, som du syntes var klogt.

Godkendelse af svar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 21:40

Tak for svaret emesen.

Kort og præcist..mangler dog spørgsmålstegnet, men Gud skabte jo heller ikke den perfekte Verden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 21:41

Christina skingur, jeg vil godt frabede mig at du udtaler dig om det jeg siger er klogt eller ej, det vil jeg lade bedrevidende udtale sig om. F.eks. nogle der kender mig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-03 21:50

Tillykke emesen. Godt klaret. Nu kender du det rigtige svar.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 21:56

karina...undskyld! Er nok blevet lidt ømfindtlig efter sidste hetz!!!!

ans... så hold dig fra offentlige debatter eller komentér på det, der bliver henvendt til dig.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 22:01

hm.. blev ikke færdig. Når nogen kommer med en "kommentar" et sted som dette, betyder det jo altså ikke at det er det eneste svar i verden, der dur. Alle andre har lov at komme med deres mening, men hvis der skal en debat/ dialog / diskussion igang, er man nød til at argumentere for, hvorfor den andens synspunkt ikke falder i ens smag... som her:
KOPI:

"Christine! Jeg spurgte på meneskehedens vejne, og så får alle et svar de kan bruge. Dem der vidste besked kan jo bare tænke:"hvad sagde jeg".
Eyvind."

Så kan dialogen fortsætte! Men eyvind ku osse have skrevet
"hold kæft hvor er du dum" .... men ville det være særlig begavet at skrive i en udveksling af synspunkter/ meninger /tanker?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-03 11:33

SNYD - det var slet ikke mit bud på det spørgsmål der kunne stilles.
"Kære Hr. cykelsmed.
Hvorfor.
Hilsen Eyvind."
Nå men sådan er der så meget.
Emesen.