/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilken switch til Tele2ADSL?
Fra : spock28
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 05-06-03 16:07

Jeg har bestilt ADSL 1024/256 hos Tele2 i stedet for NetExpress 512/128 hos TDC (og til samme pris). Jeg har hidtil brugt en router (Linksys Standard) til at dele internetforbindelse og netværk mellem 2 pc'er. Nu skal jeg bruge en switch oplyser Tele2 - hvilken switch skal jeg vælge, er der den store forskel i forhold til pris og kvalitet og skal jeg gøre noget specielt ved opsætningen af min pc (i forhold til en router). Kort sagt: Hvilen switch skal jeg købe?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 18:11

Du kan stadig bruge routeren, hvis du selv kan konfigurere den.

Hvis du skal koble 2 PC'ere på gennem en switch, så får du sandsynligvis tildelt 2 dynamiske IP'er fra Tele2. Det betyder at begge dine PC'ere skal køre DHCP (automatisk tildeling af IP addresser).

Hvilken switch du køber kan efterhånden være ligegyldig. Alle virker fint og priserne er jo kommet langt ned. Men ved 2 PC'ere så ville jeg selv bruge en router med indbygget switch. Det gi'r én lidt ekstra sikkerhed mod angreb udefra. Og så kan du på sigt koble flere PC'ere til samme internet forbindelse.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 05-06-03 18:32

Okay - tak for den oplysning... Jeg kan dog ikke beholde routeren, da det er en jeg lejer ved TDC...

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 18:41

Så vil mit råd være at du i stedet skal købe en anden router, f.eks Dlink DI-604. Den er plug'n'play og har alle de funktioner man normalt kunne få brug for.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-06-03 18:57

Helt enig hjp1974,

Han kan måske også få tildelt en pppoe og så er en router da at fortrække. Jeg syntes dog istedet for han skulle give 100kr og så få en Linksys igen som han kender. DI-604 er meget udskældt, hvis man kigger i nyhedsgrupperne.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 19:03

Alle typer bliver rakket ned når man kigget rundt på internettet. Det afhænger meget af brugerne

Jeg kører selv med en DI-604 og har aldrig haft nogen som helst problemer med den. De fleste folk, som har problemer med routere ved bare ikke hvordan den virker.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 05-06-03 19:15

du skal lige vide at Aldi har en switch til salg for ca 150 kr fra onsdag den 11. juni, den skulle du -efter beskrivelsen - også kunne bruge - og billigere får du den næppe

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-06-03 19:22

Haha, hjp1974 det er så sandt som du skrev det.......Jeg vil enda påstå alt edb bliver rakket ned et eller andet sted
Men den her
Citat
..........ved bare ikke hvordan den virker

Må du hellere selv tage på usenet med, jeg skal ikke have noget klinket

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : caleb

Modtaget 200 point
Dato : 11-06-03 15:17

hvis man køber en DI-604, skal man huske at opdateret sin router for ellers kan den ikke åbne portene ordentligt.. Især ikke hvis du skal bruge router til at modtage en ip fra en dhcp server.

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 22-07-03 11:24

Tak for svaret caleb.