/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link netværkskort fejl
Fra : Melander
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 05-01-13 18:09

Hej Alle

Jeg har købt et D-link DWA 547 Wireless N Desktop Adater og i stuen har jeg en D-link Dir-655 router koblet på min 30/30 fiber

Problemet er at nu kan dwa547 ikke finde nogle trådløse netværk overhovedet.

Det der egentlig giver mig størst hovedpine er at den har haft forbindelse, og fungeret fint, jeg testede endda forbindelse på itborgers hastighedstest og fik 28/25 hvilket er ret godt trådløst i den anden ende af huset.. og dette spørgsmål bliver skrevet på min bærbare pc, som pt står ved siden af toweret til min stationære som det er galt med, og jeg har super forbindelse, så netværket kører altså, men bare ikke for min stationære.

min stationære kører win7 pro og er fuldt opdateret..

nogle der kan hjælpe'??

Melander

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-13 18:26

Den router med wifi accespunkt, skal være indstillet til at " vise sig " . Ellers kan andre ikke finde den, undtagen, hvis de er fast sat op til den med rigtigt navn og kode.

Problemet kan også være at du har aktiveret MAC filter uden at indsætte den nye dongle i listen over tilladte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-13 18:27

30 binit /s er da ret langsomt.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-13 18:45

routeren er sat op med ssid og password, og den stationære pc har haft kontakt en hel dag, men dagen efter ville den ikke finde noget som helst..

mit internet er fiber 30mb/30mb og når jeg henter trådløst med 28mb/25mb synes jeg sgu er helt fint..

Melander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 19:04

Du starter routeren (uden macfilter og uden nøgle)
Lad den lige være helt klar.
Start så din computer og lad adapteren forsøge en forbindelse.

Gå så ind i routeren og find din adapter og giv den fast adresse.
Så kan du sætte lås på med nøgle og din adapter bliver bedt om at taste nøgle.

Hvis du starter comp. uden fast adresse FØR routeren er startet kan de ikke finde hinanden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 19:06

Og du har vel installeret driveren til adapteren.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-13 19:07

Routeren er jo startet, har 2 bærbare koblet på den..uden probs..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-13 19:08

eyvind>>har kørt med det på nettet en hel dag, uden prob...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 19:23

Kan du se den inde i routeren.
Lokal IP adresserne kan godt drille.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-13 19:29

hvordan er det jeg går i routeren her fra min bærbare??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 21:24

start browser > http://192.168.0.1
enter
Hvis du ikke har ændret noget.
Bruger = admin
passw = ingenting eller admin
Så skulle du kunne bladre rundt

Det er bedst at ændre ruteren gennem en kabeforbindelse - ellers kan du blive smidt af.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-13 21:25

Jeg havde samme problem med at min d-link 655 ikke kunne finde den trådløse forstærker i stuen.

Jeg ordnede det ikke selv, men jeg ved at forstærkeren i stuen har fået en fast IP adresse nu.
Og så pas lige på krypteringen af nettet, måske skal du slå det fra mens du ordner forbindelsen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-13 21:43

fuck man fatter ikke en dart af hvad jeg skal herinde på routeren..går i seng...sov godt, snakkes i morgen..tak for nu

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-01-13 00:01

Det er ikke først gang jeg hører om problemer med dette kort.

Jeg så en dansk tråd om dette kort, hvor en person kun kunne få forbindelse den første gang efter driveren var installeret.

Hvis han genstartede maskinen ville det ikke virke efterfølgende. For at få det til at virke skulle han vist afinstallere og geninstallere, hver eneste gang.

kan ikke huske hvor jeg læste om dette desværre. Men vi må ud på nettet og søge erfaring fra andre.

Jeg fandt denne tråd på engelsk.
http://www.sevenforums.com/drivers/43323-dlink-dwa-547-a.html

Prøv de forslag som der er i det sidste svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-13 00:04

Ind i Kontrolpanel og videre til Netværksforbindelser på den computer som driller, se under Egenskaber på det trådløse netkort om det er aktiveret.
Du skal også til Enhedshåndtering og se efter gule spørgsmålstegn, måske har netkortet ikke den rigtige driver

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-01-13 10:09

rigtig o. v. n. Ind i enhedshåndtering og fjern kortet, genstart og lad maskinen installere det på en frisk.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-01-13 11:43

ovn og stone, har prøvet begge dele nu

Først i enhedhåndtering, ingen gule noget som helst, gik ind og afinstal netværkskortet og restartede pcen, den fandt fint kortet og installerede det igen...

intet hjalp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-13 12:26

Hvad er det for et netkort?
Kan kortet klare den sikkerhed som du har valgt?
Har du prøvet at slå kryptering fra i routeren?
Kunne du så se dit trådløse net fra problem computeren?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 06-01-13 13:53

D-link 655
login admin > admin eller ingenting
setup
Network settings
Det er her du styrer DHCP (tildeling af lokal IP adresser)

DHCP Server Settings
her kan du se de IP som kan tildeles - den vil vise 192.168.0.100 to 192.168.0.199
så du kan benytte 192.168.0.101 / 198

Add DHCP Reservation
her skriver du computeren ind.

Nu kan de efter genstart af router og bagefter genstart af computer finde hinanden hver gang

Du kan evt. gå ind her:
Add Wireless Device WITH WPS (WI-FI PROTECTED SETUP) Wizard
og koble din computer til (det har jeg aldrig prøvet på min 655)

Setup > Wireless Settings > Manual Wireless Network Setup
Her kan du ændre din nøgle og evt. slå nøglen fra og til for at lade din computer komme i gennem og ud til nettet...............slå den til igen og tast så nøglen ind

Den slås fra her:
Security Mode : ..............husk hvad den stod på inden du sætter den midlertidig til NONE

Det var lige lidt spredt fægtning.

Rettelser og eller, en bedre guide er velkommen.

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 06-01-13 21:40

Tak for svaret Eyvind.