/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt i skoven.
Fra : Mosebaek
Vist : 718 gange
250 point
Dato : 05-01-13 11:38

Jeg blev lettere rystet,da jeg så indslaget i tv.Denne er fra avisen:
http://www.nordjyske.dk/nyheder/thisted/mountainbiker-saa-direkte-ind-i-riffel/d88b02b3-76e4-4a18-9856-6295cbabfa42/14/1541

Jeg har aldrig i min vildeste fantasi,forestillet mig at man kunne møde riffel bevæbnede jægere inde i tæt skovbevoksning.

Det er jo simpelthen livsfarlig.Han kan måske se 50 til 100 meter frem.Og riflen har vel en rækkeviddet på 2 km.

Jeg må sgu har købt mig en skudsikker vest.Heldigvis,har jeg en gammel nazihjælm,på loftet,jeg kan ta`på.

..................... og så er det ulovligt at ta`en hobbykniv,med i skoven......uhadada.

En meget uforstående Mosebaek.

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 05-01-13 11:45

Ja det er et underligt samfund vi lever i, med hvad vi ikke må og hvad vi må....
Jeg kan dog desværre ikke se hvad dit spørgsmål i denne sammenhæng er

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-01-13 11:50

- der er større risiko for at blive kørt ned af en mountainbiker!

God weekend

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-13 12:00

Citat
Jeg kan dog desværre ikke se hvad dit spørgsmål i denne sammenhæng er

Næh....det er måske nok mere en konstatering,og stærk undren over at det kan foregå.

Skulle nogen modta`det som en advarsel,er det velment.

Jeg tror mange ikke-jægere,heller ikke er klar over tingenes tilstand.

M.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-01-13 12:47

Citat
Det er jo simpelthen livsfarlig.Han kan måske se 50 til 100 meter frem.Og riflen har vel en rækkevidde på 2 km

Nej den har en rækkevidde på 6 km. Jægeren skyder ikke hvis han ikke er sikker på, hvor kuglen vil ramme jorden, eller anden kuglefang efter skudafgivelsen, hvis der er gennemskud.
Jeg er også tilhænger af skiltning som en orientering til publikum. Havde forøvrigt en sur kondiløber med oppe i stigen, for at forklare ham nogle ting, det kan jeg varmt anbefale andre.
Vi skiltes med en større forståelse end da vi mødes, der kom der også en 4 mands gruppe på cykler, som vi hørte længe før de var synlige.
Vi snakkede lidt om vores forskellige hobbie´s, så hans konklusion var, han ville ikke også betale for at udøve vores, på de betingelser som vi havde, inden han løb videre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-13 13:18

Som det så smukt hedder:Vi skal være der,allesammen.Men det kommer virkelig bag på mig,at dette her tilsyneladende er "lovløst land". Der er da ellers rigeligt med regler for statsskovene,på anden vis.

Nu har jeg kendt Tved Plantage og tilstødende vildtreservat,i mange år.Og synes det er naturlig,at der f.eks.drives rævejagt i reservatet.(Åben land). Men at man frit kan drive riffeljagt inde i en dyb skov,er nærmest chokerende.

Vi "skovløbere",er et udsat folkefærd:Mountain Biker`s,Jægere........ og Ulve.

M.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 250 point
Dato : 05-01-13 13:46

Moesebaek

Nu skal du hører;
Ude i den grønne skov, står der nogle indretninger, enten op af træer eller fritstående ved brandbælter. Det er ikke en vinduespudser som har glemt stigen, ej heller resterne af en byggelejeplads fra en skovbørnehave men, - en indretning hvor der nogle gange befinder sig en brav jægersmand hist-oppe, netop for at være sikker på sit kuglefang, og ikke blive kørt ned af cykelfolket, eller blive rendt over ende af en andefed pustende mand i en Hummel net-undertøje, som sender tanker hen i Fakta´s køledisk, til en vandmarineret skinke i net, for at holde sammen på samme.

Måske bør vi bede sygehusene om en udførlig rapport over skades forløb, hvor en Peterpedal M/K og skydevåben ( her excl. rockere, rasende svigermødre og tilsvarende) er inddraget, så vi kan få nogle graffer på bordet.

Manden skød da ikke fyren i hovedet. Til almen orientering er cykelhjelme opdelt i felter for svedafgivelse, hvis nogle skulle sammenligne, en gammel nazihjelm contra en cykelhjelm, er det altså ikke skud, som har forårsaget denne hjelmtypes udseende.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-01-13 15:22

>betterwisser m.fl.:
Jeg sætter efterhånden stor pris på jeres humoristiske indslag. Men dette her,kom virkelig bag på mig.

For en del år siden,havde vi en virkelig dygtig opsynsmand i plantagen.(Nogle kaldte ham nævenyttig).

Kjeld Nielsen,Ørgård. Han red rundt på hest i skoven,med politi kasket.Tog også en del krybskytter.Og fra den tid,troede jeg at jagt var total forbudt i statsskovene.Men jeg ta`r åbenbart fejl.

Citat
Vi "skovløbere",er et udsat folkefærd:Mountain Biker`s,Jægere........ og Ulve.

Jeg skal så indrømme,ærlig som jeg jo er, ikke endnu har observeret nogle,af de tre ovenstående kategorier.

M.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-01-13 16:46

Citat
Men dette her,kom virkelig bag på mig.

Det sagde nonne også, da den kække matros kom forbi

Det gjorde vel ondt, hvis han blev rigtig nævenyttig den gode Bent

Mvh
BW

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-01-13 03:18

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig. Det er da fuldstændig uansvarligt, at der ikke er skiltning.

I vores skov benyttes disse skilte ved alle veje ind i skoven: http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1425

Jeg har aldrig mødt nogen, der absolut vil på skovtur, når de ser disse skilte! (tværtimod)

Og jeg synes virkelig, at alle skove skal benytte dette skilt, - også statsskovene.

Jeg forstår din undren, og det er urimeligt både overfor jæger og "turist"!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-01-13 11:11

Ja,man forbavses over tingene ind imellem.Selv Anton Linnet,som jeg anser for at være klog og besindig,mener åbenbart at det er helt iorden med skarpskydende jægere og natur vandrere,i samme område.
Forstå det hvem der kan.Det er jo ren Russisk Roulette.Jeg vil ialtfald indskrænke mine gåture i skoven betydeligt.

Det svarer jo til at gå eller cykle,på de hvide striber MIDT PÅ VEJEN.Bare bilerne bliver i deres egen vejbane,sker der jo ikke noget.Men hvis.............

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-01-13 15:11

Tak for svaret betterwisser.En rimelig god,og humoristisk forklaring.Jeg har da heller ikke hørt om menneskelige kuglefang,endnu.

Vh. M.