/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype indstillinger.
Fra : Eyvind
Vist : 981 gange
100 point
Dato : 04-01-13 20:59

Jeg skulle lige lege lidt med at sende SMS fra Skype.
Det irriterer mig bare at den sender når man trykker på enter.
I gamle dage kunne det da ændres .....................hvor stiller jeg om på det nu.

Det tager mig hundrede år at skrive en sms, så nu vil jeg bruge computeren og skrive en mægtig lang smøre til mine børnebørn, som altid er så hurtige.

Ps. Hvis du i win8 vil have Skype på skrivebordet, og ikke på den fjollede programside, kan du bare downloade den fra en browser, og installere den fra skrivebordet.

Accepteret svar
Fra : Chirkeline

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-13 21:03

Hvis der ikke kan gøres noget for at fjerne ENTER = send, så prøv at tryk på ALT samtidig med ENTER

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-01-13 23:13

hvis du har Bluethoth
henter du et Suite program på nettet, næsten alle mærker
når telefonen er op opkoblet på comp
skriver du SMS på comp
ingen brug af Skype

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-13 23:19

> Eyvind

Ved du hvordan man fjerner Skype fra proceslinjen,uden at fjerne programmet.

Det irriterer mig i den grad,at den ligger der,når genvejen også ligger på skrivebordet.

Jeg har prøvet,men det ser ud som jeg nedlægger hele Skype.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-01-13 23:23

Jeg opretter lige et spørgsmål,for det er jo ikke pænt,at nasse i dit spørgsmål.

Så kan du svare der,hvis du får lyst.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-13 10:24

Chirkeline - jo tak men ctrl+enter virker til linjeskift.
Men i min gode gamle Skype, kunne jeg lige hakke af så enter bare virkede som linjeskift - det er den mulighed der er forsvundet.

Ferik - sådan en Blåtand er der vist ikke på min ganske almindelige billige mobil.

Mosebaek - bare spørg.
Når Skype er startet op vil den altid lægge sig på proceslinjen, fordi programmet jo er "kørende".
Win 8 > højreklik og > frigør programmet fra proceslinjen............det er ikke selve programmet som fjernes men bare et startikon.
Det samme gælder også i win 7 og Vista og XP

I startsiden på win 8 kan du se programmet ligge og der kan man med højre klik også styre hvad der skal kunne ses.

XP/Vista/win7 ligger Skype under programmer, og startikonet kan hentes ind på proceslinjen eller på skrivebordet.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-13 21:57

Tak for svaret Chirkeline. Tæt på........................for det var Ctrl+enter - så skifter den linie.

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 10-01-13 08:45

Ja okay ;) ALT eller Ctrl ;) de sidder jo lige ved siden af hinanden, næsten ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-13 12:01

Nu har jeg Skype på min Linux Mint og der kan jeg højreklikke på ikonen nede ved uret og Vælge Options (den er ikke på dansk til Linux endnu) og under Chat kan jeg vælge om jeg vil sende eller skifte linje når der trykkes på Enter, måske der er noget lignende i Windows versionen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-13 12:08

Jeg har lige kigget....................det ser ikke ud til at være muligt.
Det er i win 8 jeg har installeret den. Så det er nok nyeste udgave jeg har.