/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Harddiskoptager som kan "brænde" DVD
Fra : lukas2502
Vist : 1262 gange
90 point
Dato : 04-01-13 20:27

Findes der en Harddiskoptager, hvor det er muligt at "brænde" det optagne på DVD?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 20:42

nej

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-13 20:48

Nå.....Sådan en har jeg ellers!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-01-13 20:54

Det har jeg også, men det er efterhånde nogle år siden, de forsvandt fra markedet :(
Ærgerligt, for jeg ville gerne have en ny :p

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 04-01-13 20:58

De gik nok samme vej som blue ray brændere. De blev udfaset af produktion. Da der åbenbart var for megen piratkopiering.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-01-13 21:02

Vil det sige at det ikke mere er muligt at optage fra TV?
Det har da ellers været helt lovligt tidligere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-13 21:56
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-13 21:57

Det tog 20sekunder at finde een.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 22:06

Kan de optage moderne og digitale/ krypterede kanaler, hvilket jeg troede dette gik ud på.
Analoge kanaler tror jeg ikke der findes mange af mere, og der kan den helt sikkert bruges til

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 04-01-13 22:14

Den anden Panasonic kan ikke alle de digitale kanaler. Du skal have en Panasonic DMR-BCT820, eller en DMR-BCT720. Den eneste forskel er, at den ene har 500GB HDD og den anden 1 terabyte. Den er ikke kommet i DK, men den tyske udgave kan bruges, hvis du har tv fra Yousee.
Du kan læse en hel del om den her. Den kan så endda brænde ud, på både dvd og Blu-ray.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116916&PN=1&title=panasonic-dmrbct820

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-13 22:36

Nu er der jo ikke skrevet noget krav om at apparatet skulle indeholde en digital tuner (hvad der ikke er i den jeg fandt på 20 sekunder). Der blev spurgt om der fandet en HD optager der kunne brænde DVD'er. Det svarede "mig-selv" nej, hvilket vi så kan konstatere er lodret forkert. Vedkommende havde selv tilføjet et par forudsætninger der ikke var oplistet. Her i huset kan det iøvrigt være bedøvende ligegyldigt, da bredbåndet fordrer en digital koks. Og skal man absolut optage en eller anden dødssyg soap, giver de almindelig analoge signaler (som bredbåndet også kan levere) fint value. Iøvrigt viser stinelarsen jo at de sagtens kan lade sig gøre. Så hold op med at forsvare dit dumsmarte møgsvar "mig-selv".

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 04-01-13 22:47

Den Panasonic fra Tyskland, skulle være rigtig god. Jeg skal selv have den, når julen lige er helt overstået.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-13 22:49

Har selv lidt forskelligt Panasonic kram (50" og en blu-ray). Dem er jeg meget tilfredse med. Min HD/DVD optager er så en Samsung. Men bruger den aldrig.......

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-01-13 23:54

Citat
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587470

Kan kun modtage MPEG2, så vidt jeg kan se! Alle signaler i DK er jo MPEG4 nu, så den vil ikke kunne optage, eller?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 00:26

Det kommer jo an på hvordan du får dine signaler. Mit er profiber og der har du jo en dig. boks imellem, og så nupper du (jeg) jo bare signalet fra denne.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-01-13 08:52

Ja det er jo afhængig af hvilke modtagemuligheder der er til stede, der findes jo 3, C, S og T, jeg har kun mulighed for T, dvs. MPEG4, hvilket mit TV naturligvis kan modtage.
Jeg ved ikke hvilken form for signaler en evt. boks giver videre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 09:22

Nøøø...Den boks jeg har videregiver, almindelig composit signal (scart) og HDMI . Og kompositsignalet kan "den gamle HD optager" klare. Men henter man fra fællesantenne eller terristisk antenne, bør man have noget med en anden tune. F. eks den Tine nævner. Men søg da på det. Det kan ikke være specielt svært at finde.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-01-13 09:50

Citat
Den er ikke kommet i DK, men den tyske udgave kan bruges, hvis du har tv fra Yousee.

Nu er det sådan, at i Tyskland bruges der for tiden "kun" MPEG2, såååå, og Yousee nej.

Citat
Ja det er jo afhængig af hvilke modtagemuligheder der er til stede, der findes jo 3, C, S og T, jeg har kun mulighed for T, dvs. MPEG4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 10:13

Du kan finde Tine's forslag på hifipriser! Og jo den har MPEG-4. Så "mig-selv" var langt ude i hampen med sit svar og endnu længere ude med forsvaret af samme svar.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 10:15

Og er det kun til lejlighedsvis brug, kan man tappe compositsignalet fra TV'ets scart og anvende en ældre gl hd-optager. Det er så langt billigere, men selvfølgelig ikke så anvendeligt!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-01-13 11:07

Citat
Du kan finde Tine's forslag på hifipriser! Og jo den har MPEG-4. Så "mig-selv" var langt ude i hampen med sit svar og endnu længere ude med forsvaret af samme svar.

3773 << Det er ikke klogt at kaste med sten, når man selv bor i et glashus.

Panasonic DMR BCT 820 er kun til kabel, og findes kun med engelsk menu.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 12:03

Så hjælp dig selv.

Jeg fandt en BCT720'er med MPEG-4 tuner. Og dit spørgsmål lød: Findes der en harddisk optager hvor man kan brænde en dvd. Dertil er svaret ja. De fleste har "kun" analoge tunere eller MPEG2, men de findes også med MPEG4. Ellers kan man bruge composit, ifald man har dig boks indskudt (hvis det er profiber).

Over and out herfra

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 12:04

Havde iøvrigt en anelse om det var spild af tid at hjælpe dig, da jeg så din historik!!!

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 05-01-13 12:18

lukas2502: Hvis du kiggede i den recordere tråd, jeg henviste til, så kunne du se masser af erfaringer med bct820, hvor det især er over Yousee der ingen problemer. Sååå det.
Og Tyskland ingen MPEG 4. Ok, det var nyt.
Og den med at det kun bar DVB T der skulle bruges til, kom jo først til senere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-01-13 13:06

Glem det stinelarsen. Han annullerer alligevel spørgsmålet.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-01-13 13:19

Citat
Og den med at det kun bar DVB T der skulle bruges til, kom jo først til senere.

Hvis jeg vidste det, jeg nu med hjælp fra kandu brugere ved, havde jeg helt klart formuleret mit spørgsmål anderledes, men det er jo det jeg finder rigtigt godt i kandu er, at der med fælles "anstrengelse", som regel findes en løsning hen af vejen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 05-01-13 15:34

Citat
Så hjælp dig selv.

At blive hjælper sikkert ikke, men et rigtigt svar .

Det jeg har brug for er: En Harddiskoptager med DVD brænder, som kan modtage signal fra en alm. antenne. Det går primært ud på at kunne gemme TV udsendelser på DVD, på den ene eller anden måde, lige som " i gamle dage" hvor det var muligt at gemme på VHS.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-01-13 17:25

Citat
En Harddiskoptager med DVD brænder, som kan modtage signal fra en alm. antenne.
Det går primært ud på at kunne gemme TV udsendelser på DVD

Dén kombination bliver måske vanskelig at finde,
tror så galt det er ulovligt at kopiere det digitale TV signal,... måske derfor,

en brugbar løsning er denne boks :
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

http://fleggaardshop.dk/Produktkategorier/DENVER-DMB-113CI--DVB-T-MPEG-4-HD-boks/Elektronik/Tilbeh%C3%B8r-TV-og-Lyd.aspx

fås både i DVB T, og C.
den optager på en USB enhed,.. fx extern HD

signalet afkodes / konverteres til et brugbart format,. og brændes,
eller opbevares bare på HDDisken og nydes direkte på en TV skærm el.lign.

ved direkte visning fra HHDisken, er det ikke nødvendig at afkode / konvertere.

jeg har selv stofanet, stor pakke med bl.a. flere HD kanaler,
ALLE kanaler optages / gengives / afspilles helt uden problemer.

jeg bruger dog C- udgaven :
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-01-13 18:44

Kode
en brugbar løsning er denne boks :
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

jeg har en denver 113 -CI -ja man kan være heldig at få noget spillet ind på sin pc , men det er endnu ikke lykkedes mig at at få det brændt ud på en DVD-R skive.

har faktisk et par stykker af 113 CI

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-01-13 19:54

Citat
Dén kombination bliver måske vanskelig at finde,
tror så galt det er ulovligt at kopiere det digitale TV signal,... måske derfor,

Efter min information, er de forskellige udbydere slet ikke interesseret i, at det er muligt at kunne optage deres programmer, og gør en del for at det ikke skal være for let, men ulovligt

Citat
jeg har kun mulighed for T, dvs. MPEG4, hvilket mit TV naturligvis kan modtage.

Så det er som sagt optage-muligheden, og at kunne brænde det som er optaget jeg søger.

Kommentar
Fra : stinelarsen

Dato : 07-01-13 19:58

Du kan jo håbe på, at der bliver annonceret en ny i disse dage. Der er et stort CES show igang i Las Vegas. Så det kan jo være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-13 20:10

Citat
og at kunne brænde det som er optaget jeg søger

Og den løsning findes - blot kræver det du går via et komputerprogram

De fleste (bedre nyere) TV har PVR funktion (optage på extern harddisk.

Derefter kan dette klare problemerne

http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=c1dc6b101991a5836078277c6a7a4c9d&nav=products/dvr-studio-hd-2

Den klarer fint Mpeg4

Lovligheden kan så diskuteres

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-01-13 21:13

Hvorfor vil du have det over på en DVD ? - Hvad med en USB stick ? Jeg har da ikke brugt en DVD de sidste par år...

Jeg bruger selv en lille computer med en DVB-T stick, trådløs mus+tastatur - som vågner op når den skal optage TV. Så kan jeg også bruge TV'et som computer. Det koster ca. 2500 kr alt i alt.

En billig løsning er at købe en DVB-T modtager i Harald Nyborg for 400 kr og så få det optaget på en USB stick.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-13 21:28

DVDen er ved at uddø - derfor laves der heller ikke så mange løsninger mere.....

En "moderne" optagelse i HD kan slet ikke være på en DVD.....

Blu-Ray er så en mulighed, men det stopper jo også før eller siden

Derudover er der efterhånden slet ingen grund til at optage fra TV - næsten alle udbydere har det hele liggende på nettet (smartTV) og det kan derfor hentes efter behov

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 07-01-13 22:25

Citat
Jeg bruger selv en lille computer med en DVB-T stick, trådløs mus+tastatur - som vågner op når den skal optage TV. Så kan jeg også bruge TV'et som computer. Det koster ca. 2500 kr alt i alt.

Lyder som en mulighed, kan du give flere detaljer hvilken type DVB-T stick, osv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-01-13 22:35

Citat
Efter min information, er de forskellige udbydere slet ikke interesseret i, at det er muligt at kunne
optage deres programmer, og gør en del for at det ikke skal være for let, men ulovligt

det behøver du vel ikke at bekymre dig om,.. eller hvad,..?

Citat
Så det er som sagt optage-muligheden, og at kunne brænde det som er optaget jeg søger.

det har jeg forklaret,.. eller forsøgt at forklare i linket,.. Dato : 05-01-13 17:25

har du evt. prøvet at læse teksten,, ?

Citat
Digital DVB-T MPEG-4 HD boks - som bruges med egen antenne
Med denne boks kan man modtage alle de gratis kanaler inkl. DR HD i rigtig HD opløsning.

Og hvis man sætter et CA-modul samt et Boxer smartcard i (medfølger ikke) kan man også modtage TV2 samt Boxer tv kanaler (men vil dog ikke virke til Boxers kommende HD kanaler i DVB-T2 )
Optimalt billede til både nye og gamle tv ? både HDMI og Scart tilslutning
Kan ikke blot vise digitalt TV, men har også indbygget en smart PVR funktion, som er en optagefunktion via USB (på USB stick eller ekstern harddisk ? medfølger ikke)
Super nem at programmere til Timer optagelse via EPG (elektronisk program guide)
USB stikket kan også bruges til at afspille musik, vise billeder og videoklip
Opscalerer video signalet op til 1080p via HDMI tilslutningen
Understøtter DVB undertekster, og er fuldt kompatibelt med MPEG-4 og MPEG-2 standarden
Elektronisk Program Guide (EPG) funktion der gør det nemt at læse om udsendelser osv.
Tekst tv funktion
Fuld funktions fjernbetjening

du kan vel bare købe boksen,.. og teste / afprøve den
hvis det mod forventning ikke virker efter hensigten,
refunderer de hele beløbet,.. med et smil. (indenfor 14 dage)-- 399,- kr.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 45 point
Dato : 08-01-13 10:36
Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 08-01-13 11:20

Tak for svaret Thomas_Mygind.