/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Køb / leje af VHS videomaskine
Fra : mploug
Vist : 2004 gange
50 point
Dato : 05-06-03 15:00

Hej brugere af Kandu.dk

Jeg vil på et tidspunkt have købt eller lejet en vhs video.
Jeg godt, at tiden er til DVD, men jeg har alligevel besluttet, at jeg vil
have en vhs.

Mine krav til maskinen er:

- Stereo
- Kvalitet
- Brugervenlig betjening
- Fornuftig pris (max. ca. 1500 kr.)

Jeg ved ikke helt, hvad forskellen på 4 og seks hoveder er,
men det må være noget med kvaliteten.

Er det en dårlig idé at leje, jeg ved godt, at det bliver dyrere, men
man skal jo ikke af med så mange penge på én gang.
Har overvejet at leje f.eks. i Fona.

Hi Fi klubben www.hifiklubben.dk sælger følgende videomaskine:

Thomson VTH6320G Video til ca. 1400 kr.

Er her nogen der kender den - er den god, eller kan andet anbefales ?

Hvad med Super vhs ?

Pyha en masse spørgsmål.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 05-06-03 15:21

Jeg er ved at sælge et par SVHS-maskiner (nypris 7 og 10 tusinde) til en pris der ligger nede på det leje du nævner, så ring evt. til 86 22 75 77

venlig hilsen
Jørgen

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-06-03 16:55

Hvorfor i alverden vil du have en videomaskine? Er det for at kunne optage diverse programmer, se dem og overspille igen med nye, eller hvad?

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 05-06-03 17:41

Fordi jeg har nogle film og optagelser, som jeg gerne vil kunne blive ved med at se.
Jeg regner da med senere at skulle købe en DVD afspiller / optager.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-06-03 17:49

Nårh, ok. Jeg har begge dele. Bruger kun videoen til at tape programmer jeg ikke kan se pga mit job, ser dem når jeg kommer hjem og overspiller dem så igen. MEN jeg har også en del videokameraoptagelser, men det er sekundært, for så længe jeg har dem skal jeg nu nok finde en måde at digitalisere dem med......

Jeg synes egentlig tilbudet fra Jørgen lyder godt, men det er sq begrænset hvad du kan bruge en SVHS maskine til.... Derimod er stereovideo er et must!!!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-06-03 17:51

Byt the way, så ville jeg købe en ny maskine! Der er jo 2 års garanti på ting og sager nu, så om 22 måneder skal du egentlig bare reklamere over at video'en er defekt og få en ny........

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 05-06-03 18:11

Til IceCap

Jeg VIL have en stereovideo, den skal jo kunne smækkes over stereoanlæget :)

Kan du anbefale nogle mærker - Jeg har en idé om at Sony, Panasonic og Thomson
ikke er det værste.

Hvad er det egentligt man kan med en SVHS ?
- er det "bare" en bedre kvalitet ?

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-06-03 18:41

Ja, Svhs optager og afspiller med en bedre kvalitet, men det kræver at du bruger temmeligt dyre Svhs bånd...... Faktisk er der ikke nogen vild forskel når det bare er til husholdningsbrug.

Jeg har selv en snart 6 år gammel Panasonic stereovideo, og den kører og kører og kører. Lige ingen totalforsikringen fik jeg den gennemgået, det er 2 år siden og kostede mig ikke en krone. De skiftede dele for godt 450kr på den, det var ruller osv. men den har altså kørt næsten hver dag siden oktober 1997. Det gode ved Panasonic er, at de har et helstøbt aluminiumschassis, hvorpå alle dele er skruet på, det sikrer en meget meget pålidelig stabilitet.

Jeg kan klart anbefale Panasonic!!!

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 08-06-03 12:05

Har du behov for en SVHS maskine, kan du leje eller købe en hos mig.
Skriv en mail til mig på
bnaa0002699@bolignet-aarhus.dk

venlig hilsen
Jørgen

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 08-06-03 12:34

Hej Jørgen

Kan man bruge alm. VHS bånd i en SVHS maskine ?

Er det stereo ?

Hvad koster det at leje / købe hos dig ?

Jeg er blevet klar over, at det i hvert fald ikke kan betale sig
at leje i forretninger.
Man er bundet i 12 måneder, og videoen bliver max. afskrevet med 10 %.
Det holder ikke !

Så hellere købe en ny.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-06-03 12:39

Du kan sagtens bruge almindelige bånd i en svhs maskine, og det er i stereo. Køb dig dog en stereo panasonic, med 2 års garanti.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 08-06-03 12:56

Hej IceCap

Jeg regner med at købe følgende video på et tidspunkt:

Thomson VTH6320G Video pris: 1.499,-

www.hifiklubben.dk

Med mindre du han henvise til en forretning,
hvor jeg kan købe en Panasonic stereovideo til
ca. sammen pris.

Hilsen Martin

Accepteret svar
Fra : arvig

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-03 13:01

Du kan købe min brugte Panasonic 800 for 2000 kr
Hvor i landet bor du?

venlig hilsen
Jørgen

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 08-06-03 15:36

Jeg har ikke penge nu, der går nok nogle måneder.

Iøvrigt vil jeg helst ikke over de 1500 kr.
- det er rent psykologisk.

Jeg bor i Viby J. ved Århus.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 24-09-03 23:33

Hej

Jeg har netop købt en JVC HR-V600E til 1300 kr.

Mange tak for hjælpen.

Jeg ved ikke, hvem jeg skal give points, men post et svar.

Hilsen Martin

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 23-01-04 13:35

Tak for svaret arvig.