/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort "slået fra"
Fra : NicolaiBehrendt
Vist : 250 gange
37 point
Dato : 04-01-13 02:08

Hej alle sammen !

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til min pc, den har nemlig i en længere periode opført sig ekstremt mærkeligt !
Det startede med at computer kun ville starte halvt - det vil sige at hardware som drev, grafikkortene, hardisk blæsere osv. Startede svagt op men der kom ikke 100 procent liv i computeren. Den eneste mulighed jeg havde for at tænde den var at tage strømmen fra og vupti så startede den pludselig.
Men forleden da jeg startede computeren op frøs den ved windows logoét - jeg boot'et så computer fra min windows cd og fik startet hjælpeprogrammerne op - hverken gendannelse eller noget virkede !
Jeg tog så en dum beslutning om at formatere den - hvilket heller ikke gav pote.
Til sidst fik jeg den startede op ved hjælp af fejlsikret tilstand og fandt hurtigt ud af at det ene grafikkort stod som det var slået fra og at driveren ikke virkede - hvis jeg henter en ny driver har jeg samme problem kan virkelig ikke knække koden her - nogen der kender svaret ?

På forhånd tak !:b

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 12:15

Har du installeret alle drivere, ikke kun til grafik
Prøv at tag kortet ud, det kunne være stået af og laver ballade.

Kommentar
Fra : NicolaiBehrendt

Dato : 04-01-13 12:53

Nej det har jeg ikke for hvis jeg installere grafikkort driveren kan den ikke starte windows op :/
Men der er sidder crossfire i computer og det andet grafikkort virker fint

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-01-13 13:09

Prøv START - højreklik på denne komputer - administer - enhedshåndtering,/ se også dine log´s efter for bemærkninger, der kan også være noget i Tjenester der ikke er aktiveret, men lidt svært at se hvad det kan være.

Kommentar
Fra : NicolaiBehrendt

Dato : 04-01-13 13:15

Okay det vil jeg lige prøve ! Men ja det er rigtig svært og se hvad det kan være, det tog mig også en krig om at lokalisere problemet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-01-13 02:13

Kunne det ene grafikkort så være stået af?

Dette vil tage lidt tid, men du kunne prøve at kun køre med 1 grafikkort af gangen.
Hvis du har samme problemer når det "muligvis defekte" er alene, så er det ret sandsynligt synderen.

Ligeledes kan du prøve at kun have det "gode" kort alene. Så skulle alle problemer gerne være væk.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 18-01-13 08:17

en simpelt lille og meget nem ting at overse, er selve crossfire kablet mellem dine to Grafikkort....jeg havde nogenlunde samme problem og der fandt jeg ud af (efter meget lang tid) at det kun være crossfire kablet det skulle skiftes.