/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Et lille alarmspørgsmål igen.
Fra : Eyvind
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 01-01-13 17:24

Hej.
Jeg har surfet rundt for at finde den rigtige SMS - alarm, og helst med både trådløs forbindelse og kabelforbindelse til kontakterne. Men for det første ved jeg ikke helt hvad der er brug for, og for det andet kan jeg ikke helt læse ud af det viste materiale, hvad alarmerne kan.

Jeg håber der er nogen med viden/erfaring i de anlæg nedenfor.

http://alarm-import.dk/index.php/tyverialarmer?id=87

http://post-import.dk/contents/da/p22.html

http://www.sikkerthjem.dk/produkter/lejlighedspakken/lejlighedspakken-alarmsystem.html
Som er på tilbud hos jem og fix lige nu

http://www.olsenimport.dk/shop/lcd-hjemmealarm-3c1.html

http://svane-el.dk/gsm-sender-4/gsm-kontrol-enhed-593.html
Kan styres fra computer men har ikke trådløse kontakter

http://www.daseco.dk/

Hilsen Eyvind
(der har fået alamsystemer på hjernen)

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 01-01-13 19:11

Jeg, kan ikke finde noget Skafor-nummer, så jeg vil ikke anbefale nogen af dem, men derimod er "professionelt" anlæg, med disse kan du stadig let få besøg og de kan let omgås

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-13 19:22

Hvad er et "skafor" nummer.
Tanken er ikke at sætte en masse skilte men bare bruge det til, at tilkalde naboer.
Så er idéen at lys og larm skal få indbrudstyven til at gå sin vej.
Jeg har ikke noget dyrt TV eller B&o anlæg..............så der er såmænd ikke noget at stjæle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-13 19:28

OK - det er jo noget forsikrings noget.
http://www.worm.dk/index.php?page=skafor-godkendelse

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 01-01-13 19:57

Ja indrømmet, men også et kvalitetsstempel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-13 11:07

Her er så noget "kvalitet":
Citat
Forebyggelse af indbrud. En Falck Alarm forebygger indbrud. Hvis nogen alligevel bryder ind, sender alarmen et signal til kontrolcentralen, som straks reagerer.
Der står tydeligt at Falck reagerer - ikke noget med at de straks kommer.
G4s - lover at de sikrer ejendommen efter et indbrud..................ikke at de kommer straks.

De to og andre selskaber, er sikkert "kvalitets godkendt" af Skafor, men det hjælper ikke hvis de ikke kommer.

Jeg har på fornemmelsen at mine naboer kommer hurtigere.
For måske serveres der lidt kaffe og pilsnere.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-13 11:22

Nu behøves en alarm ikke at være et dårligt produkt, fordi det ikke er skafor godkendt. Nogle gange kan sikkerhed også købes "for dyrt" i forhold til ens værdier, Hvis man ikke har de store værdier, men blot vil sikre sig mod indbrud, og de ubehagligheder det nu engang gir', er dørlåse med indvendig nøglefunktion den bedste løsning.

Godkendt alarm? Fx En Falck alarm, hvor "vagten" møder op nogle timer senere! Hvor jeg tidligere arbejde, var der indbrud ca. en gang om måneden. Den længste periode inden vagtcentralen reagerede, var da jeg var mødt og ringede til alarmcentralen, kl. 7 om morgenen - der var en vagt på vej, sagde de, men alarmen var gået kl. 3 om natten! vagtcentralen har fx tre telefonnr. de ringer til, når alarmen "er gået" - ligesom de alarmer som Eyvind spørger om.

En god alarm med reaktion til flere telefonnr. Kan være hurtigere, men det er ikke altd rart, at skulle møde op til et alarmopkald midt om natten. har selv prøvet det, da jeg stod for sikkerheden på virksomheden.

Det er mange gode bud på alarmer som Eyvind kommer med, "problemet" er nok, at det er "Kinaprodukter", hvilket afspejler sig i priserne, så kvalitet og evt. reservedele kan være et problem.

Tyverisikring af ens hjem, skal/kan kombineres med låse og alarm, og det render let op i 10.000 kr. Flere af alarmerne kan stilles i tid for sirene, hvilket ikke er helt lovligt. Som jeg husker det max 30 sek. Hvis der stadig er reaktion til alarmen, giver den igen lyd i 30 sek. osv.

Dog tiltaler http://alarm-import.dk/index.php/tyverialarmer?id=87 mig som et godt bud. Som privat, har man ikke altid brug for all de faciliteter en alarm kan tilbyde. Fx en log, så man kan se hvornår alarmen er slået fra og hvem der har slået den fra osv.

Det kan være praktisk, at man kan armere alarmen for udvendig indtrængen, mens man selv er hjemme, og har man fx hund/kat, der er alene hjemme, skal alarmen naturligvis også kunne udbygges som fx http://www.olsenimport.dk/shop/lcd-hjemmealarm-3c1.html alarmer viser - og endda til rimelige penge.

Den bedste sikkerehed er som ovenfor beskrevet, at sikre døre/vinduer med gode låsesystemer. Er det for besværligt for en tyv, at komme ind/ud, er det sikkert lettere hos naboen. Det er ikke let, at få et 55" Tv ud gennem et vindue - og så sikrer en tyv sig altid først og fremmest en flugtvej, og det er bøvlet gennem et vindue - når dørene ER LÅSTE!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-13 12:04

Citat
For måske serveres der lidt kaffe og pilsnere

Sæt det til tyvene, det kan være de ligger og sover brandert ud, når du kommer hjem
de ved vel også at vagtværn ikke er særlige hurtige, og slet ikke ude på landet = Falck reagerer

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-13 19:51

Tak for svaret alka. Selvom jeg havde håbet på en bruger som har et af disse anlæg, så hjalp du med at vælge. Det blev den midt i mellem fordi den også har 4-5 sms numre der kan kaldes.
Denne købte jeg:
http://www.sikkerthjem.dk/villapakken-alarmsystem.html ( 1.695 kr.)
Som jem og fix har på tilbud til 1.295 kr.

Denne alarm ligner til forveksling:
http://alarm-import.dk/index.php/tyverialarmer?id=87

Nå - men der findes også kun et land som hedder Kina.

Mit hovedformål er at tyvene opgiver og går deres vej.
Om dagen bliver det med lidt støj når de nærmer sig huset.
Om natten tændes lidt kraftigt lys.
Hvis de alligevel forsøger at gå ind.....................kommer naboerne for at få øl og kaffe.
Min ide er også at gøre selve alarmen meget "silent" så evt. overfaldsrøvere ikke springer hen og ødelægger alarmen, men stikker af når der kommer nogen til hjælp.

Eyvind.............som har fået nyt legetøj.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 20:16

@alka

Til orientering, skal lyden fra alarmen stoppe efter max 3 minutter iht. til lovgivningen. for ikke at genere naboerne.

Og som det kan læses ud af min kommentar, er at jeg også vurdere de pågældende til at være "kina" produkter.

Og til de "rigtige" alarmer kan de også sende sms, og ringe til naboerne samtidig med de kontakter en vagtcentral, men ja, når de kommer inden for 1 - 10 timer (10 timer er oplevet) er det jo at skyde over målet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-01-13 07:57

Selv tak Eyvind.

Vi har ingen alarm installeret og vi har ikke låse med indvendig nøglelukning - og vi har aldrig haft índbrud. Nu er der gået 48 år, så når fx Falck annoncerer med, at 80% af deres kunder der har alarm installeret , aldrig har haft indbrud, så kan jeg sige, at uden Falck alarm, har jeg opnået 100%!

Godt Nytår!