/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Manglende tryk på det varme vand
Fra : dhmoelsted
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 31-12-12 11:18

Vi bor i byggeri fra 2009 når vi tapper vand fra den store hane til at fylde karret 25% er trykket meget lavt og den står og pulser som om den ikke kan levere ( varmeveksler måske) men andre steder er der intet problem med at tappe varmt vand kontinuerligt fremløbstemp på det varme vand er 60 gr ca

godt nytår

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 31-12-12 11:31

hej, hvordan er vandhanen, alm. eller termostat, gælder det både varmt og koldt, gælder det alle vandhaner i huset, har du din egen varmtvandsbeholder, er der andre lejligheder i huset og en fælles varmtvandsbeholder, varmt vand på 60 g C er for varmt, 52 i vandhanen er godt nok.

her lidt til at tænke over, godt nytår

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-12-12 11:36

Ved den temperatur kan vandvarmeren være fyldt med kalk, ligeså termostablander

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-12-12 11:45

køkken alm blandingsbatteri badevær på den det er galt med temostat kabinen i badevær termostat uden problemer så det må vel være bl. batteriet til karret... iøvrigt mener jeg ikke der er varmtvandsbeholder ... der ligger en ca 50 cm lang kobber dims 10 cm tyk ca ligner en veksler men den kan det vel ikke være når det indsnævres til een hane

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 31-12-12 12:11

Hvis det er termostatisk blandingsbatteri, vil jeg gætte på at filteret på den varme tilgang er tilstoppet i filteret som sidder i røret/omløberen på vej ind i blandingsbatteriet.
Det kan tages ud med en fladtang og renses (læg mærke til hvad vej det vender).
Der bør altid sidde et filter i vandindgangene på termostatisk blandingsbatteri.
Bare lige et gæt på årsagen.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-12-12 17:23

Tak for svaret Eyvind.
Det er jeg osse sikker på nu så da vi bor til leje kan udlejer få lov at skrue ...godt nytår Eyvind