/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Dobbeltkort Hvordan aktiveres?
Fra : Oldboston
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 31-12-12 05:19

Spørgsmålet drejer sig om at bruge to mobiltelefoner med samme mobilnummer ved hjælp af dobbeltkort. Min leverandør er DLG, som bruger TDC's net og systemer. Min gamle mobiltelefon har det gamle SIM-kort isat og jeg har i den gamle telefon - den med hovedkortet - brugt den kode ##002#Ring op, der sletter mine viderestillinger. Det står der nemlig i vejledningen til dobbeltkortet, at jeg skal gøre.
Nu har jeg så isat dobbeltkortet i den nye smartphone, og mobilen har godkendt PUK og PIN-koderne. Så nu skulle alt være i orden, men det er det ikke, for jeg kan ikke få forbindelse til netværket. Brugsanvisningen siger, at jeg skal slukke og tænde mobilen igen, indtil jeg får forbindelse, og at der kan gå op til 24 timer inden kortet er aktivt. Men nu er der foreløbig gået 24 timer uden livstegn. ER der noget, jeg kan gøre for at få forbindelse til netværket, eller har jeg gjort noget galt indtil nu? Ville det hjælpe at bytte om på de to kort, hovedkort og dobbeltkort?
Det skal siges, at der ikke er noget galt med smartphonen, den får let forbindelse med masterne, når hovedkortet er isat.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-12 07:29

Det er kort nummer 2 der ikke er blevet lukket op endnu kontakt udbyderen for dette

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-12-12 08:20

Jeg har oplevet at TDC arbejder meget langsomt, -så jeg tror det er der det ligger.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 01-01-13 07:31

Tak for svaret rotw. Jeg har kontaktet udbyderen nu.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-01-13 15:36

Det var så lidt