/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp til net tilkobling i stue
Fra : granner01
Vist : 834 gange
200 point
Dato : 27-12-12 14:55

Vi har bredbånd via en antenneforening. Det er en lynhurtig forbindelse, 40x40 gb.

Vi har kun 1 stik i huset med bredbånd, og det er i det rum hvor vores computere står. Der er ca 10 meter fra bredbånd stikket til TV og PS2.

Nu vil jeg have bredbånd i stuen for jeg har både PS3 og et TV jeg vil have på internettet.
Det behøver ikke være trådløst.

Jeg har en router, en D-link Dir 655, som 2 computere er tilkoblet. Begge computere er tilkoblet via kabel, og det hele befinder sig i computerrummet. Routeren har 4 stik med udgang og derfor 2 tomme stik. Routeren fungerer også trådløst til bærbare og til smartfones.

Vi har win7 ultimat på vores PC.

Kan nogen komme med forslag til hvordan det smartest kan lade sig gøre at få bredbånd i stuen. Det gør ikke noget at det koster noget.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-12 15:10

Da du allerede har trådløst, kan du lige så godt udnytte det. Formentligt kan dit TV også gå trådløst på Internettet. Det kan de nyeste.

PS2 kender jeg ikke, men mon ikke også den kan bruge trådløst net?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-12 15:15

Jeg har skrevet forkert med hensyn til PS, det er en PS3 jeg har, og det er et 4 år gammelt LG fjernsyn.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 27-12-12 15:52

Smartest er at oprette trådløs netværk, eller hvis du har oprettet trådløs netværk så bruge trådløs netværk så er du fri for at trække kabler.
Det nemmeste er at trække kabler fra routeren hen til TV og PS3.
Mit TV har ikke trådløs indbygget så jeg trak et kabel de 6 meter som er mellem router og TV, vældig smart at sidde ved computeren med en åben mappe med billeder som dem i stuen skal se, marker alle billeder og højre klik på Afspil på TV så kører et slideshow med de valgte billeder på TV
Mulighederne er de samme om du vælger med eller uden kabel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-12 15:59

Citat
4 år gammelt LG fjernsyn
Har TV et stik til netværkskabel? Eller skal du ud at købe en TV boks som har mulighed for netværk før du kan få forbindelse mellem TV og computer, du kan muligvis købe TV boks af din udbyder, eller hvis du er fingernem selv bygge et:
http://dk.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=raspberrypi

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-12-12 19:24

fortæl os nu først om fjernsynet har et net stik, eller hvad det er for en model LG.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-12 19:59

Fjernsynet er vist lige meget for jeg vil bruge internet gennem min PS3 og den har netstik. PS3 er koblet til TV med HDMI.

Jeg tror ikke vores TV har netstik. Jeg har lige kigget i manualen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-12 22:53

Så er det jo bare at trække et kabel fra router og til PS3 så kører det, kan PS3 bruge trådløs net?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-12 23:19

Ja det vil jeg så prøve at finde ud af i morgen. Om PS3 kan køre trådløst.

Jeg er bare bange for at en afstand på 10 meter, kan man ikke miste hastighed ved den?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-12 23:45

Citat
Jeg er bare bange for at en afstand på 10 meter, kan man ikke miste hastighed ved den?
ikke så du mærker noget til det, men er der flere lag jernbeton vægge som signalet skal igennem så vil du få problemer, her i huset er den bærbare altid mindst 10 meter fra den trådløse router, der er 1 murstensvæg imellem og hastigheden er næsten den samme som den computer der er forbundet med kabel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-12 23:49

Vi har jernbetonvægge som ydervægge, men papvægge inde i huset. Og det kan give nogle sjove reaktione den jernbeton.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-12-12 09:13

Generelt kan man ikke sige noget om dækning fra rum til rum med wifi. Det Kommer altid an på forholdene og bygge materialerne, pladseringen af routeren i rummet og af den enhed man vil forbinde. jeg bruger gerne en app på min telefon til at måle signalet.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 30-12-12 19:07

Tak for svaret o.v.n..

Jeg købte en forstærker til min router, sådan en netgear der sættes i et elstik. Så nu er der internet via PS3 til vores TV.

Nu er det bare at finde film og gamle udsendelser.

Og godt nytår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-12 19:15

Tak og godt nytår til dig og dine også, du kender sikkert Bonanza, ellers er bare med at komme derind og søge, det er selvfølgelig gratis:
http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-12-12 19:23

Godt nytår fra mig også
hilsen Steen