/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV og kanal-valg. Ved du...
Fra : Gucci1704
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 27-12-12 10:49

Hejsa
Jeg er nået til en situation, hvor jeg er nødt til at kikke lidt efter besparelser i 2013.
Og så slog min tv-pakke ned i mig. Jeg betaler 4800 kr om året. Altså dyreste pakke. Der er jo en del at spare ved at gå ned i den laveste pakke som koster ca 1600 kr om året, men...
De kære antanne-foreninger og tv-udbydere er jo skide beregnede : F.eks kan jeg frit vælge nogle kanaler jeg gerne vil have ekstra oveni , men...de små bogstaver : kræver man vælger mindst 4 kanaler...Kan altså ikke nøjes med 1 enkelt ekstra. Og i deres "frit-valg-pakke", er der selvfølgelig ikke dem. man søger. Så kræver det den store pakke...igen hammer-beregnet. Spørgsmål : Findes der virkelig ikke nogen udbyder, hvor man kan sammensætte, de kanaler man gerne vil have, kvit og frit uden små bogstaver ? og så blot betale for de valgte. Grundpakken ved antenne-foreningen vil altid være der. Kan jeg købe et apperat jeg kan tilskutte tvét, som gør at jeg kan vælge frit ? Og så et Fy-spørgsmål : Findes der en "pirat-måde", man kan gøre det på, og hvordan ? Hvad skal der købes ? Kan det gøres uden bindinger,

Tak for hjælpen.

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-12-12 10:56

hvad er din udbyder
jeg gætter på at det er STOFA
= føj for den lede

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-12-12 11:52
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-12 12:03

Tvivler på du kan hacke dig frem til de dyre kanaler.

Men du kunne jo bruge Neflix eller HBO
(som lige er kommet på nettet i DK og kan prøves gratis som Netflix)
http://www.comon.dk/art/222891/saa-er-hbo-nordic-live-men-med-begraenset-adgang
Du kan tilmelde dig deres nyhedsbrev her, så får du tilsendt en kode, der giver dig gratis adgang x antal dage. Husk at afmeld betaling hvis du ikke vil beholde det
http://hbonordic.com/home
Ellers er der muligheder med en såkaldt stream-boks de har en masse kanaler indbygget
http://www.boxee.tv/#home

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-12 15:20

Citat
Findes der virkelig ikke nogen udbyder, hvor man kan sammensætte, de kanaler man gerne vil have, kvit og frit uden små bogstaver ? og så blot betale for de valgte.

NEJ - det findes ikke

men du kan da opsætte en antenne og derved spare dine 4.600.-

Er det de udenlandske du søger, opsætter du bare en parabol og køber en modtager til den....

så er der rundt regnet 1000-2000 kanaler at vælge mellem - GRATIS

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-12-12 16:10

Citat
Grundpakken ved antenne-foreningen vil altid være der

Hvad mener du med det ???
Er det stofa (AN-TV) eller hvad??

MVH

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 27-12-12 17:00

Det er gennem antenneforening

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-12 17:19

Citat
Det er gennem antenneforening
det begrænser mulighederne, det er antenne foreningen som bestemmer hvordan pakkerne skal sammensættes, hvis du ikke vil have det antenneforeningen tilbyder så skift antenneforeningen ud med en anden udbyder, men jeg tvivler på at du kan få det du ønsker med selv at sammensætte en TV pakke, YouSee har også den med at der skal tilvælges 3 kanaler hvis man ønsker 1 kanal ovenpå grundpakken
CanalDigital
Viasat
Boxer
YouSee
Waoo
for bare at opremse 5 af udbyderne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-12 18:06

Citat
Det er gennem antenneforening

Næppe....

Antenneforeninger ydbyder sjældent - de sammensætter pakkerne, men de har en udbyder...

Jeg vil "skyde" på det er Stofa

Men fortæl dog hvem det er....

Bor du et et sted hvoer det er PLIGT at være medlem er det jo ret ligegyldigt HVAD vi foreslår - så har du jo ikke noget valg....

Du stillede et tilsvarende spørgsmål for ET ÅR siden - det forlod du blot og det blev lukket af Kandu.

Prøv nu at være lidt deltagende

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 31-12-12 09:12

Tak for svaret mig-selv.