/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win pe iso builder
Fra : ultra2
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 27-12-12 09:59

hvad er det og hvad skal det bruges og hvordan

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-12 10:10

Citat
Windows Preinstallation Environment (WinPE) is a minimal Windows system based on the Windows XP Professional, Windows Server 2003 and Windows Vista kernels. It can be used for repair purposes should the system become unbootable.

http://kb.acronis.com/content/1749

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-12 10:15

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=fi5aNXCIpkA

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-12 10:15

Først en forklarig af ordene.
Windows PE = Windows Preinstall Environment
Altså en begrænset udgave af windows der mest benyttes til installation af windows men det kan også benyttes til andre ting som f.eks fejlretning, kloning og virusbekæmpelse

Det du har fundet er et stykke værktøj til at lave disse skiver med.
En af de mere kendte er BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-12 11:28

jeg er ikke god til engelsk.

men acronis vil sælge mig en pluspack og den kan lave en pe iso

men skal man så bruge win skiven til det ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-12 12:16

For mig at se, kan du lige så godt bruge en Linux der booter fra drevet, end smide penge ud på det pakke, og ja, du skal sikkert bruge din originale skive, hvor den så sorterer alt hvad du ikke vil have med på den færdige skive fra, hvis jeg har forstået det rigtigt

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-12 12:20

jeg forstår det sådan at den kan instaleres på alle andre maskiner

findes der ikke noget på dansk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-12 12:30

Altså den færdig udgave, kan køre på alle maskiner der har et cd-drev.
Du kan oversætte med Google

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-12 15:57

Win PE iso builder er en del af Windows AIK, Automated Installation Kit, som bruges til at lave images, sysprepe en allerede installeret maskine til at captur det til et image der kan rulles/installeres på andre maskiner, samme type eller forskellige typer.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 01-01-13 19:09

Tak for svaret EXTERMINATOR.