/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundehvalp Vs. Kattebakke?!?
Fra : AnnetteS
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 30-11-01 18:52

Hejsa,
Jeg var så heldig at finde mig en hund,- ikke bare en hund men "hunden" for vores familie.
Det er en nu 20 uger gammel Hovawart hvalp. Han er utrolig kærlig, virker meget lærenem og utrolig livlig.
Han har lært at kattemaden ikke er hans, men han kan simpelthen ikke forstå at han ikke må æde/lege med indholdet af kattebakken. Vi fjerner skidt fra den, når vi ser der ligger noget, men med tre katte der alle er indekatte pt., kan det godt ske vi kommer for sent, og så har vores dejlige hund enten ædt af den eller smidt med kattemøg i hele stuen. Man kan lugte når han har ædt af den og så er det jo for sent at skælde ham ud, men når han står med snuden nede i den, fjerner vi ham og siger meget meget besteme "NEJ! Slemme hund."
Generelt er han rimelig lærenem. Han har den første uge vi havde ham, lært at lystre sit navn, lært ikke at gå i sengen eller ud i brusekabinen til os. Han har lært at sætte sig og vente til der blir sagt værsgo, når han får mad og ligeså når han skal have snor på. Han har lært at være alene hjemme på 2. uge. Lært at der skal besørges udenfor.
Men uanset hvad vi gør VIL han bare lege med den kattebakke.
Er der nogle som har nogle erfaringer og gode råd jeg kan bruge, for jeg er meget træt af kattemød alle vegne...:-/
Tak.

Kommentar
Fra : FlidFedtogSnyd

Dato : 30-11-01 19:25

Har haft samme problem med en hund, der spiste sit eget hundemøg, med mindre man stod lige op af den.
En rigtig grim oplevelse for hunden kan være løsningen, men de færreste vil udsætte deres ekstra familiemedlem for det.
Jeg ville ikke udsætte min hund for en rigtig grim oplevelse og måtte derfor leve med det

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-01 19:50

Hej AnnetteS
Ved hunde der spiser sin egen afføring har man med held prøvet at give den en jerntablet om dagen,det bevirker at dens afføring får en meget ubehagelig lugt,og så spiser den det ikke.
Så jeg kom til at tænke på om man ikke kan give katten en jerntablet daglig hver dag i en periode,så kan det være at hunden ikke gør det mere da det jo ikke dufter særlig godt fra kattebakken
Et andet råd
drys det3 krydderi på kattens mad.det smager ikke af noget og det skader ikke katten Men i det øjeblik, det passere kattens tarmsystem sker der noget, som gør at kattens afføring smager grimt
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-11-01 20:18

Hej AnetteS

Jeg kender problemet,-og Pu-ha !!!! Da min hund var hvalp, havde den nøjagtig samme "dårlige vane". Jeg havde hørt noget om hvalpen evt. manglede et Vitamin osv. Men hos de normale sundhedstjek og Vaccinationer hos Dyrlægen, -fik jeg at vide, at min hund var sund og rask. Han anbefalede mig, at bruge en "Vandforstøver" og så på "gerningstidspunktet" skynde mig at give et sprøjt på hvalpen. Det hjalp.
Her er et link du kan læse lidt omkring "koprofagi" hos hund:
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_koprofagi_hos_hunde.html
Held og lykke med den lille ny.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-11-01 20:32

Fri, 30 Nov 2001 17:52:11 GMT, AnnetteS wrote:

>Men uanset hvad vi gør VIL han bare lege med den kattebakke.
>Er der nogle som har nogle erfaringer og gode råd jeg kan bruge, for jeg
>er meget træt af kattemød alle vegne...:-/
>Tak.

Jeg havde kattebakken, en type med stort låg, stående på
en kommode. Dér kan hundene ikke nå op.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/
-
Min HP virker...især gæstebogen.

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1 pige
17/10 tricolour 2 piger, 1 dreng
-

Godkendelse af svar
Fra : AnnetteS

Dato : 30-11-01 21:41

Tak for alle jers svar.