/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilken planet lever Thorning på?
Fra : PeterTheisen
Vist : 445 gange
10 point
Dato : 26-12-12 14:21

I dagens udgave af Jyllands-Posten slår statsminister fru Thorning fast, at reformerne fra 2012 vil fortsætte i 2013 med ændringer af kontanthjælps- og uddannelsessystemet. Det skal ske for at skabe job og sikre flere hænder på arbejdsmarkedet.

Problemet er nemlig, siger hun, at hvis vi ikke har nok arbejdskraft på den anden side af krisen, risikerer vi, at de gode tider flader ud alt for hurtigt.

Nu spørger jeg: Hvilken planet lever Thorning på? Er hun ikke skyldig i (for øvrigt sammen med de andre partier i Folketinget), at Danmark dagligt taber arbejdspladser og arbejde til andre lande, herunder nabolandene Sverige og Tyskland, fordi skatter og afgifter konstant hæves? Og er det ikke forkert af hende at fokusere på en højkonjunktur, som ingen økonomer kan få øje på, når det helt åbenlyse problem er manglen på arbejdspladser og arbejde, ikke mængden af ledige?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-12 15:00

Sludder det har aldrig gået bredere
Ps det er et flertal der selv har stemt på dem
Ups! Var det ikke det der blev sagt inden valget at det ville gå helt galt hvis S torning kom til magten
Lovet man guld og grønne skove inden
Ville man ud med grudtallene for alle de penge ekstre man vil skaffe nej oghvorfor mon så ville man jo ikke få en god hyre og ministerpension
En kort beskrivelse af S H torning et større lokum skal man lede længe efter.om man så tog alle lokummer i verden ville disse ikke kunne opsamle alt det LORT der kommer ud af den mund

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 10 point
Dato : 26-12-12 15:21

Skal jeg være lidt "firkantet",vil jeg sige op i rø... med vore arbejdsløshedsproblemer.Det der virkelig tæller er,at vi også skal brødføde alverdens lykkeriddere,der kommer hertil,for at "grave guld".

Hørte forleden i radioen at (Nej ikke fra DF) ikke etniske danskere,koster os 90 milliarder,om året.
Se,de penge kunne jo nok skabe "lidt" beskæftigelse herhjemme. I samme radioavis,blev der sendt 100 mill. til Syd-Sudan. + alle de milliarder,der bliver givet i U-landsbistand (våbenindkøb).

Ufatteligt at de DANSKE skatteydere,er i stand til at yde disse enorme summer år efter år.

M.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-12-12 15:23

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-12 15:31

Selvtak Peter.

Rart at få lov til at udtrykke sin mening/undren,en gang imellem.

Vh. M.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-12-12 01:22

Øv..ikke at jeg er tilhænger af Helle, men at give andre skylden, og specielt vores nydanskere er til at få kvalme af. Nej , kære venner, de virklige skyldnere er vores bankvæsen og finansspekulanter. Vågn nu op for dælen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-12 10:51

Derfor bliver det aldrig bedre,mangorossa.Store dele af det politiske liv,vælger som dig,at lukke øjnene for problemerne.Eneste forskel på DK og f.eks. Syrien,er at vi ikke har grebet til våben,endnu.

Jeg ved ikke om jeg er mere fremsynede,end andre. Tror det næppe.Jeg vælger bare at se kendsgerningerne i øjnene: Inden for de næste 50 år,måske før,vil den vestlige verden,stå over for en revolution,af dimensioner.Min eneste trøst er,at jeg er borte til den tid.

Jeg har heller ikke meget til overs for bankverdenen.Og igen....hvorfor griber vores vatpikke politikere,ikke ind.Det er jo det rene røveri,med gyldne håndtryk til plattenslagere/bankdirektører,der har formøblet andres penge.

Men trods alt mener jeg at 90 milliarder,nok kunne bruges bedre,end på udenlandske lykkeriddere der fører sig frem,somom det allerede er dem der ejer landet.

M.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 27-12-12 21:28

hej peter.
Danmarks problem er at vi har en alt for HØJ LØN. i dette land vi har kæmpe udgifter på løn siden og det er vores største fjende.i forhold til sverige og tyskland.ikke nok med vi er det mindste land i skandinavien vi tror også vi er et verdensland hvor vi skal hjælpe alle i verdenen det er en meget sympatisk ideliogi men vi har ikke RÅD til denne hjælp. vores ulandshjælp er på ca 17 mia kr og det skal du kære dansker betale og derudover er følgeder bla at der skal spares på alle fronter og vi skal også finansere eu"s store cirkus som og det et vi atl for lille et land til at deltage i.vi har ingen bilindustri eller anden storindustri. som svenskerne og tyskerne har.
et sksempel jeg købte en and her til juleaften som var opdrættet i dk og slagtet i tyskland.
hvorfor mon nu det.
jo en dansk slagteriarbejder skal have ca 190kr pr time
en tysk slagteriarbejder skal ca have 100kr mindre pr time.
det taler for sig selv.
men vi danskere vil nok helst ikke have vores lønseddel reduceret med feks 15procent eller mere.
eller en uges mindre ferie eller måske 100kr pr lægebesøg.
måske står vores statsminister om 5 til 10 år med hatten i hånden i tyskland og skal låne penge.
hvad er din løsning til os danskere.????
mvh kenn ,c