/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Joomla
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 25-12-12 23:58

Hej

Er der nogen af jer der kender til hjemmeside programmet joomla?
Mangler hjælp til at få det op at køre

mvh og god jul
Finn

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-12-12 00:26

Ja da, hvad er det mere præcist du ikke kan få det til?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-12-12 09:21

Jeg har brugt Joomla i et par år nu. Jeg har en hjemmeside med min slægt. Du kan se programmet siden der er lavet med Joomla. Det bedste du kan gøre er, at købe bogen "Gratis CMS med Joomla" af Jesper Kaae. Bogen kan købes som e-bog hos firmaet ebogreolen for 70 kr. Jeg har haft meget glæde af bogen, som giver en anvisning stykvis hvordan du kan opsætte siden. Her er der anvisning, hvor du kan downloade Joomla m.m.m.
Du kan lave siden på din komputer uden at have en webadresse, men er bedst ved at starte med at købe sådan en, jeg betaler omkring 130 kr om året for den hos firmaet one.com.
Ellers er det en virkelig god måde at lave hjemmeside på. Skal man ændre noget foregår det online og kan laves i løbet af ingenting.
Man kan også få forskellige layout til Joomla. Man kan være medlem af en klub også, hvor man kan få hjælp og div tilhørende programmer. Som forfatteren skriver, er det en fordel at have lidt kendskab til almindelig hjemmeside.
http://www.mollerslaegt.dk/
http://www.ebogreolen.dk/boeger/find.html?book=read

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 26-12-12 12:01

Hvis jeg har forstået det ret - er det "open source"?????
Jeg har downloadet det men kan ikke lige se mig ud af hvad jeg så skal.

Jeg vil prøve at finde bogen.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-12 13:15

Det skal uploades til din hjemmeside, og derefter skal du åbne din side www.xxx / jomla (install?) og ellers følge vejledningen, bruger det ikke selv, så andre må hjælpe dig med hvilken fil du skal klikke på for at installere det.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-12-12 16:36

I bogen er der en fin vejledning i hvordan det virker og hvad du skal åbne og downloade. Starten er på engelsk, men du kan downloade et program, der har dansk tekst til det hele.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-12 21:10

Hej Finn_Kyhn

Der er 2 muligheder for at installere Joomla på. Enten kan man installer Joomla på din computer (Lokal Host med XAMPP) eller uploade Joomla til din host udbyder i public_html mappen.
Nogle vælger at lave sin Joomla hjemmeside først på computeren og derefter uploade hjemmesiden til serveren bagefter. Eller man kan uploade Joomla direkte til sin public_html mappen og lave sin hjemmeside på nettet.

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 03-01-13 01:37

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-01-13 09:44

Selv tak Finn_Kyhn

Et godt sted at søge guide m.m. omkring Joomla finder du på Youtube.
Men man kan sige når først man har lært de grundlæggende basis ting i Joomla, så går mange af tingende igen.

Men hvis du har spørgsmål til Joomla skriver du bare... Men ellers kræver det godt 1000+ timer hårdt arbejde for at bliver fortrolig med Joomla... +......?????

McBobo