/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ny router og gerne med printserver
Fra : o.v.n.
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 24-12-12 13:54

Nu oprandt dagen hvor min router stod af, det vil sige at det er strømmen som svigtede men der kan sikkert ikke købes en ny strømforsyning med 5 volt udgang som kan trække routeren, jeg har ellers været særdeles glad for min D-Link DI524UP som har indbygget printserver, lige nu har jeg sat kablet direkte fra modem til en af computerne men det hjælper jo ikke de andre computere i huset.

Spørgsmål 1: Kan der købes en ny strømforsyning? Helst billigere end en ny router med strømforsyning.

Spørgsmål 2: Hvad kan i anbefale af hardware til mit hjemmenetværk som benyttes af både Windows og Linux og hvor alle skal kunne printe med min HP Photosmart C3180 og en anden HP printer når engang det bliver aktuelt, det skal være en løsning med delt printer over netværket og ikke en delt printer på en af computerne.

God jul til alle brugere og supportere på Kandu

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-12 15:05

Kig ind hos Batteribyen.dk de har strømforsyninger i mange afskygninger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-12-12 01:52

5V spændingsforsyning anvendes til mange ting. det burde være ret let at fåmen anden, som kan klare det.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-12-12 09:40

En som dig må næsten have en sådan på lager.
Men her ved mig er det med at finde den.
Glædelig jul hilsen Steen.
PS: var inde i telenor her inden fik en router med hjem for 60 kr.
men en uden printserver.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-12 12:34

Vil i hjælpe med at bedømme om denne her kan erstatte den originale, på den som er stået af står der: Output 5V - 2A , som jeg læser beskrivelsen har jeg fundet en afløser for den som er stået af og kan beholde routeren: http://www.batteribyen.dk/stromforsyninger/energibesparende-adaptere/stabiliseret-eup-stroemforsyning-3-7v-max-2000ma-4733

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-12 12:37

Hvis jeg så køber 12 og de i gennemsnit holder 4-5 år så er jeg en meget gammel mand når den sidste tages i brug sandsynligvis bliver det en af mine arvinger som får fornøjelsen af de sidste

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-12-12 13:35

Ser ok ud. Nøjes med en enkelt eller 2.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-12-12 13:09

Kode
- Output: 3V / 4.5V / 5V, med max strøm 2.5A
6V / 6.5V DC, med Max strøm 2A
7V DC, med max strøm 1.9A

5V - 2,5A, tror ikke du får problemer med denne, dog bør du checke om Plus/Minus sidder ens på den gamle og denne nye.
hvilket jeg ikke kan se på denne model hvordan er sat.

Er Plus i centrum eller yderst ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-12 13:17

Det kan typisk stilles på disse "generiske" strømforsyninger. Blt skal man huske at sætte den rigtigt - første gang :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-12 13:44

Citat
Er Plus i centrum eller yderst ?
godt spørgsmål, hvordan finder jeg ud af det med en strømforsyning som der slet ikke er liv i jeg er tæt på at bestille den fra Batteribyen og lade det komme an på en prøve + og - er det ikke standardiseret for det meste grej?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-12 14:00

Det står i bunden af den gamle strømforsyning, hvor plus og minus kommer ud.

Så er det blot at måle, før du tilkobler, ellers vender du stikket om på den nye strømforsyning.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-12 19:48

Tak for svaret Bille1948. den jeg viser i linket er bestil, så håber jeg routeren kan holde mange år endnu

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-12 19:52

Tak for point, og som du kan se på billedet, er der 2 "hunner" på strømsiden, og selve stikket har to "hanner" og åvender du blot så du har + på den rigtige side.