/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opvaskemaskine efterlader grums
Fra : snaptil
Vist : 1342 gange
100 point
Dato : 22-12-12 16:13

Hejsa har en nyere opvaskemaskine.

Den har en tendens til at efterlade grums i glas. Alså kan smide et lettere beskidt glas ind, og få noget hvor der sidder grums på indersiden af glasset. Det er som om det er kun glassene det er galt med ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-12 16:18

Måske er der ikke vand nok i maskinen...................tilstoppede filtre.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-12-12 16:44

Sidder sien i bunden af maskinen rigtigt? Det er der, jeg først ville se efter. Og den skal tømmes en gang imellem. Glassene skal selvfølgelig også stå, så vandet både kan komme ind i dem og løbe af. Endelig skal armene kunne køre frit rundt (prøv at lade dem rotere mens hylderne skubbes ind), når maskinen er fyldt Da min papsøn boede hjemme var han slem til at lade ting stikke ud af bunden på hylderne, så spulearmene ikke kunne komme hele vejen rundt.
vh
pbp

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-12-12 23:32

vi er opmærksom på at armene er fri. Så det er nok ikke det.
Filtrene i bunden af maskinen er også tømte.
jeg har lige skiftet afløbsslange, da viceværten skadende den.
Og lige efter så det ud til at være bedre. Skal afløbsslagen være højere end den studs jeg sætter det på?
jeg ved ikke om den får nok vand, hvordan tjekker jeg det??*

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-12-12 23:59

Hvis der er synligt vand i et par centimeters højde i bunden af maskinen, når man åbner under kørsel - så er der nok vand inde. Er der afspændingsmiddel i?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-12 09:18

Afløbsslangen skal op under skabet og så skråt ned til studsen.....................så der ikke løber vand tilbage til maskinen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-12-12 03:38

Det kan være dyserne i spulearmene, der er tilstoppede? Det er så blot at tage dem af, og rense dem under rindende vand.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-12-12 15:41

Hej Eyvind, jeg har tænkt på noget i den stil. Jeg har lige smidt et elastik på så afløbsslangen har en en bue og det løber lidt nedad.

Nu afventer jeg bare resultatet.
Indtil videre ser det positivt ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-12 16:47

Det lyder da godt.