/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 - en gang varm luft...
Fra : axelbjarne
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 22-12-12 15:32

Nu har jeg prøvet Windows 8, og det er en skuffende oplevelse, det har Microsoft kun udgivet, for at tjene kassen - det er godt nok elendigt, så foretrækker jeg Vista.

Godt jeg kun gav 229,- kr. - smidt lige ud af vinduet.

Men jeg vil da gerne høre andres mening.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : spørg-bare

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-12 15:35

Altså jeg kører Windows 8 lige nu og jeg kan godt lide det.
den er hurtigere til at starte og slukke, den er hurtigere generelt og alt er blevet mere simpelt, plus at du kan hente "apps" gratis som du kan sætte ude i siden af skærmen så du kan f.eks. sidde med en kvart skærm der er skype eller netflix og så lave noget andet med den anden.
men det er bare min mening

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-12-12 16:16

Jeg købte en komputer med opgraderingstilbud, og opgraderede til Win 8, efter at have været inde på Acers hjemmeside og hente og installere alle driverne virkede Blutoot ikke, jeg kan ikke li udseendet i Win 8, men man kan ikke rulle tilbage til Win 7 så jeg måtte formatere harddisken og starte forfra, med det resultat at harddisken blev ødelagt selv om komputeren kun var en måned gammel.

JEG KAN ABSOLUT IKKE ANBEFALE WINDOWS 8

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-12-12 16:16

hvordan kan du foretrække vista ????? er så glad for at gå fra vista til 7.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-12 16:17

Lidt varm luft er det vel...............men ret hurtig varm luft.
Jeg hopper straks over på skrivebordet, og bruger den som i gamle dage.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-12-12 18:23

"Alle" PC eksperter, blade, etc. havde jo advaret om win 8 kun er fis og sjov. Fortryder du er der kun en formatering tilbage - Det Vista om igen. Prisen siger jo også lidt om hvad det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-12 18:41

Xp som stadig kører på en af mine harddiske........................er nu heller ikke så tosset.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-12-12 19:05

jeg er så heldig stillet, at jeg altid har kørt med 2 harddiske, som er identiske, fordi jeg regelmæssigt kopiere fra 0 til 1, med Paragon Manager 10. Men nu giver jeg windows 8, 14 dage, og hvis jeg stadig synes den er dårligere end Vista, så kopiere jeg 1 til 0, og vupti, så kører jeg Vista igen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-12 19:13

Du kunne også lave et image af win 8 partitionen, og gemme det til bedre tider. Du kan nemlig ikke geninstaller den win 8, men godt lægge et image tilbage i samme computer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-12 19:40

Paragon Manager, er den ikke til at partionere diske med?

Kan den også bruges til at kopiere indhold fra en disk til en anden?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-12 22:09

Citat
Det Vista om igen
8eren på ingen måde Vista om igen, den er meget hurtigere end Vista, Windows 7 drivere kan i mange tilfælde bruges til de enheder som ikke har udviklet en Windows 8 driver, 8 er på mange måder meget lig med 7, 8 har den nye startskærm men den kan i bare lade være at bruge hvis ikke kan lide de store ikoner, brug Windows tasten til hurtigt at skifte mellem den nye skærm eller det gamle skrivebord, Vista var et flop fra Microsofts side og den fejl gør de vist ikke igen frivillig.
Køb en ny Windows 8 smartphone og brug Windows 8 de 2 ligner hinanden meget, Windows 7 er meget stabil og kan sikkert holde mange år endnu, men at gå tilbage til Vista, føj da for en tanke Vista dur simpelhen ikke, den er ikke ordenligt udviklet og dræbende langsom den tager alt for mange computer kræfter for bare at holde sig selv kørende, Windows 8 kører fint på en computer som er udviklet til Windows XP
Citat
det er godt nok elendigt, så foretrækker jeg Vista
at du ikke kan finde ud af at bruge Windows 8 behøver vel ikke være Microsofts skyld? At du hænger fast i fortiden kan ikke forhindre verden i at udvikle sig og slet ikke forhindre software producenter i at udvikle nye og bedre produkter, Windows 8 er en meget positiv oplevelse som nok skal gøre kritikernes forudsigelser til skamme

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-12-12 08:04

Da jeg fandt ud af, når man højreklikker på skrivebordet på Windows 8, får man adgang til det hele...så jeg beholder Windows 8 på den ene harddisk og Vista på den anden. Man har jo altid lov til at bleve klogere...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-12-12 08:05

Tak for svaret spørg-bare.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-12 08:18

Citat
så foretrækker jeg Vista

Kan godt sætte mig ind i hvorfor nogen ikke er til Windows 8, men ligefrem at fortrække Vista det er da helt tosset. Der er vist en der af mærkelige årsager har valgt og springe Windows 7 over. Har man kørt med Windows 7 så er det også lettere at hoppe videre til Windows 8.